2 צפייה בגלריה
הקצין בבית הדין הצבאי
הקצין בבית הדין הצבאי
הקצין בבית הדין הצבאי
(צילום: ירון ברנר)
שני אחים, קצינים בצה"ל, הואשמו בתקיפה של כתב ynet לענייני צבא וביטחון יואב זיתון, לאחר שצילם את אחד מהם בדיון משפטי שנערך בפרשת שוחד ועבירות מין שבה נחשד.
התקיפה התרחשה בחודש מרץ השנה, כשהקצין לשעבר המורשע הגיע מהכלא במדי שירות בתי הסוהר, לשם הועבר בתום ריצוי שנת העונש הראשונה בכלא הצבאי. אחרי צאת השופטים מהאולם, כתב ynet ניגש לצלם אותו. אחיו של האסיר, בעצמו קצין צה"ל שהגיע לדיון עם מדי צה"ל ודרגת הקצין, דרש בתוקף מזיתון להפסיק לצלם, הוא חטף את הטלפון בכוח מידו של הכתב, המשיך לצעוק בטון מאיים גם לעבר עורך הדין שייצג את ynet, ירון חנין, והעביר את הטלפון לאחיו האסיר, שצעק ואיים אף הוא על הכתב.
על אף שהחוק מתיר לצלם את הקצין תוך שמירה על צו איסור הפרסום, הקצין שהורשע בפרשה החמורה הטיח את הטלפון על הרצפה, דרך עליו, והיכה באמצעותו את ספסלי העץ של האולם כמה פעמים עד שהמכשיר הפך ללא שמיש. האירוע כולו התרחש בנוכחות המשטרה הצבאית שליוותה את הקצין, אך אנשיה לא מנעו את ההתנפלות האלימה מצד שני האחים.
למקום הוקפצו כוחות אבטחה צבאיים נוספים, גם של מחנה מטכ"ל, ורק בחלוף דקות של שכנוע מצד קצין בדרגת סגן אלוף, הסכים האסיר להחזיר את הטלפון של הכתב, אחרי שנהרס כאמור. "כדאי לכם להתרחק", אמר הקצין למאבטחים שניסו לקחת ממנו את הטלפון. "אני אסיר, אין לי מה להפסיד. אני כבר יושב בכלא". כתוצאה מהתקיפה נגרמו לכתב ynet חתכים וחבלות בידו. השניים הואשמו בנוסף גם בעבירת היזק בזדון, ואחיו של הקצין המורשע הואשם בעבירת התנהגות שאינה הולמת.
2 צפייה בגלריה
זיתון לאחר התקיפה
זיתון לאחר התקיפה
כתב ynet לאחר התקיפה
באי כוח הנאשמים, עורכי הדין אלון הראל וקובי מרגולוב, מסרו בתגובה: "כתב האישום שהוגש מתאר השתשלשות אירועים שאין לה כל בסיס ראייתי בחומר החקירה. האירוע החל כתוצאה מפרובוקציה נגד השניים ונגרר למאבק בנסיון למנוע אותה. מי שנפגע כתוצאה מכך היה דווקא אחד הנאשמים, ששתיים מצלעותיו נשברו".
כל אלה יובאו בפני בית הדין הצבאי, ואין לנו ספק שטענותינו תתקבלנה".דובר צה"ל מסר אז בתגובה כי "מדובר באירוע אלימות חריג וחמור שיתוחקר בהתאם, הן על ידי קצין משטרה צבאית ראשי והן על ידי הגורמים הרלוונטיים בבסיס מטכ"ל (הקריה), במטרה למנוע הישנות מקרים מסוג זה. צה"ל מגנה אלימות מכל סוג שהוא".
לפני כחמש שנים, בשלבי החקירה, הותר לבקשת ynet לפרסם כי הקצין דאז, בדרגת רב סרן, הואשם בעבירות מין וטוהר מידות במסגרת תפקידו, ללא פרטים נוספים. מאז הוא הורשע, נידון ל-11 שנות מאסר בפועל, וערער על ההרשעה באחת העבירות החמורות ועל העונש. בית הדין דחה את הערעור אך הוריד אותו לדרגת טוראי וביטל את סעיף הגירוש מהצבא.