יו"ר מפלגת העבודה: "גורמי ביטחון נדהמים מהגזענות ההרסנית של סמוטריץ'"
(צילום: שמוליק דודפור)

יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי אמרה הבוקר (שלישי) כי שר האוצר בצלאל סמוטריץ' "מכוון לכאוס ורוצה לחרחר מלחמה בין יהודים וערבים - הוא רוצה להדליק את השטח כדי שתהיה אפשרות לגרש מפה את הערבים". בריאיון ל-ynet Live הדגישה מיכאלי כי "גורמי הביטחון אמרו לו שהוא עושה נזק וכך גם משרד הפנים - הם עומדים נדהמים מהגזענות ההרסנית הזו כלפי אזרחיות ואזרחים".
שר האוצר סמוטריץ' החליט להקפיא העברת 314 מיליון שקלים לרשויות הערביות בטענה שהוא בודק התחייבויות קואליציוניות של הממשלה הקודמת. "יש צרכים דחופים וחשובים יותר מלהמשיך להעביר את הכספים הפוליטיים של מפלגת רע"מ", כתב על כך סמוטריץ' לשר הפנים משה ארבל.
3 צפייה בגלריה
בצלאל סמוטריץ' במליאת הכנסת
בצלאל סמוטריץ' במליאת הכנסת
"פועל נגד אזרחים ערבים בצורה מפורשת". סמוטריץ' במליאת הכנסת
( צילום: אלכס קולומויסקי )
ח"כ אלקין: "סמוטריץ' מוביל צעירים לטרור. צירוף של גזענות וטיפשות"
(צילום: גיל יוחנן, שמוליק דודפור)

"מדובר בגזענות כי סמוטריץ' אומר - הם ערבים", תקפה מיכאלי את החלטתו של שר האוצר. "תחשוב על החרדה שבה נמצאים האזרחים היהודים בתקופה שהממשלה הזו מתנהלת בצורה כל כך חסרת אחריות. אז כשהאזרחים הערבים מבינים שיש מישהו בתוך הממשלה שהוא נגדם בצורה כה ממוקדת ומונע מהם תקציבים, החרדה מועצמת פי כמה. הם מרגישים שהמדינה פועלת נגדם בצורה מפורשת. מדינת ישראל עומדת בפני סכנה של לעלות בלהבות בגלל האידיאולוגיה המשיחית המסוכנת הזאת".
ח"כ זאב אלקין (המחנה הממלכתי) ביקר גם הוא בריאיון ל-ynet Live את החלטת שר האוצר סמוטריץ'. "הרעיון של התוכנית היה להגיד לצעירי מזרח ירושלים במקום ללכת ללמוד בשכם, שמשם הם חוזרים במקרה הטוב אנטי-ישראלים ומשתתפים בהפרות סדר ובמקרה הגרוע התחברו לגורמי טרור, לכו למערכת ההשכלה הישראלית".
לדברי ח"כ אלקין הפגיעה בתקציבים מעודדת טרור. "זה צירוף של גזענות וטיפשות. ראש המל"ל הציג לו חוות דעת מהשב"כ שצריך להמשיך את התוכניות האלו. סמוטריץ' מדבר גבוה על אחדות ירושלים ובפועל פוגע באחדות ובריבונות העיר ובסופו של דבר גורם לזה שהטרור והעוינות יגדלו".
ח"כ טל: "לא מחפשים לדחוף אצבע בעין. הכספים האלו לא מגיעים לרשויות"
(צילום: שמוליק דודפור)

ח"כ אוהד טל, ממפלגתו של השר סמוטריץ', תמך בהחלטה להקפיא את הכספים. "אנחנו לא מחפשים לייצר כאוס או לדחוף אצבע בעין. מדובר בכספים קואליציוניים של הממשלה הקודמת", טען. "אף אחד לא מצפה שאם הממשלה הנוכחית תיפול, הממשלה הבאה תעשה שימוש בכספים שאנחנו הבטחנו". בריאיון ל-ynet Live טען טל כי הכספים שהוקפאו "לא מגיעים" לרשויות הערביות. "יש מבחנים אובייקטיבים אילו רשויות צריכות לקבל מענקי איזון והכספים האלו הועברו למרות התנגדות של כל הדרגים המקצועיים. במשרד האוצר שחושבים שהכספים האלו לא ראויים".
לדבריו, "סמוטריץ' יציג בימים הקרובים תוכנית חומש לירושלים, שתהיה גדולה יותר מקודמתה. אנחנו בעד השתלבות של החברה הערבית, אבל לא נעצום עיניים מול בעיה, שלא השר סמוטריץ' המציא, שבשנים האחרונות דווקא בתוך הקמפוסים בישראל נוצרו תאים תומכי טרור של איסלאמיסטים קיצוניים. כל מה שהשר ביקש זה לייצר מנגנונים שימנעו את התופעות השליליות האלו".
3 צפייה בגלריה
מרב מיכאלי בצעדת המחאה נגד המהפכה המשפטית - עולים ברגל לירושלים
מרב מיכאלי בצעדת המחאה נגד המהפכה המשפטית - עולים ברגל לירושלים
מיכאלי בהפגנות נגד המהפכה המשפטית. תומכת בשביתת המשק
יו"ר מפלגת העבודה הסבירה בריאיון הבוקר שהיא תומכת בשביתה במשק במקרה שהממשלה לא תציית לפסיקת בג"ץ בעתירות שהוגשו נגד חוקי המהפכה המשפטית. "כל גוף יצטרך לבחור אם הוא נאמן למדינת ישראל ולחוק שלה או שהוא מתבטל בפני ממשלה דיקטטורית. אני בטוחה שכל מי שרוצה לחיות כאן בביטחון במדינה דמוקרטית יהיה בצד של המדינה".
ח"כ אלקין טען מנגד כי "לא צריך אותנו כדי לייעץ לצעדי המחאה האזרחית נגד המהפכה המשפטית. אנחנו מנהלים את הקרב בזירה הפוליטית. כרגע נראה שראש הממשלה נחוש, בניגוד לכל הספינים וההבטחות שהוא מפזר, להמשיך במסלול החד-צדדי בוועדה לבחירת שופטים. אם הכיוון הזה ימשך יהיה נזק קשה מאוד". לדברי אלקין, "נתניהו בן ערובה של שותפיו הקואליציוניים, אבל יש לו אינטרס אישי בקידום ההפיכה המשטרית כי הוא מקווה שבדרך זו הוא יצליח להחליף את היועמ"שית ולטפל בתיקים שלו בעצמו".
ח"כ טל, חבר הקואליציה שתומך בקידום המהפכה המשפטית, אמר כי הוא "רוצה לחיות בעולם שבו הכנסת מחוקקת ובית המשפט שופט לפי החוק. בסוף צריך להבין בדמוקרטיה יש עקרון אחד פשוט, לאזרחים מותר הכול אלא אם כן בחוק נאסר עליהם בפירוש, בעוד שלרשויות הכול אסור אלא אם כן החוק מאפשר להן. אם תפתח את ספר החוקים לא תמצא מילה אחת שמקנה לבית המשפט זכות לפסול חוקי יסוד".
3 צפייה בגלריה
ועדת החינוך התרבות והספורט
ועדת החינוך התרבות והספורט
ח"כ אלקין. "אנחנו לא צריכים לייעץ למחאה. פועלים בזירה הפוליטית"
(צילום: שלו שלום)
לאחר שבשבוע שעבר עלתה לדיון ציבורי האפשרות שתוקם ממשלת אחדות, ח"כ מיכאלי שללה הבוקר את האפשרות שמפלגות מהאופוזיציה ייכנסו לקואליציה במטרה לשנות את הרכב הממשלה. "זה כבר נוסה בעבר, אבל כל פעם נתניהו התחזק. כל פעם נכנסו מפלגות מרכז כדי למנוע את השריפה שהייתה באותו הזמן, כי נתניהו עצמו הוא סוכן כאוס ולכן אסור להמשיך את השיטה הזו - אסור להמשיך לתת לנתניהו את המנדטים של אלו שמתנגדים לו. נתניהו שורף את המדינה ככה או ככה".
בעבר, ספגה ח"כ מיכאלי ביקורת על כך שלא התאחדה עם מפלגת מרצ, שלא הצליחה לעבור את אחוז החסימה בבחירות האחרונות. "אני באופן אישי פועלת לאיחוד הגוש", טענה מיכאלי. "צריכה להיות מפלגה אחת ציונית דמוקרטית שהתשתית שלה היא מפלגת העבודה כי היא המפלגה הציונית הדמוקרטית בכנסת".