הצעיר שנהרג בלילה שבין חמישי לשישי בכביש 90, בתאונה חזיתית שבה נפצעו עוד חמישה בני אדם, שילם בחייו על העיכוב המתמשך בהרחבת כביש הערבה והתקנת גדר בטיחות במרכזו, גדר שאמורה למנוע תאונות כאלה. התאונה הלילית הזו התרחשה כק"מ צפונית לצומת קטורה שבה מסתיים הקטע שהורחב עד כה, באורך של כ-50 ק"מ מאילת.
אותו צעיר היה אחד משלושה הרוגים בתאונות דרכים במהלך החג והשבת. ביום שישי בערב נהרג רוכב אופנוע כבן 40 מפגיעת רכב בכביש 57, מזרחית לנתניה. הבוקר אחמד נסרה, בן 62 ממזרעה שרכב על אופנוע, נהרג מפגיעת רכב בצומת שבי ציון שבכביש 4. אישה כבת 30 שרכבה איתו נפצעה קשה. בנוסף, בתאונת עבודה ביום שישי בערב נהרג גסאן אבו דעוף (51) שהתהפך עם טרקטור ליד היישוב דמיידה שבמועצה האזורית משגב.
בשנה שעברה קבע מבקר המדינה כי המדינה התרשלה בטיפול בכביש הערבה, וכי למרות 81 הרוגים בקטע שבין קטורה לצומת הערבה בין 2003 ל-2020, עד כה לא הושלם תכנון הרחבת 120 הקילומטרים עד הצומת, ולא נמצא עדיין מימון לעבודות, המוערך בסך של כ-2 מיליארד שקל.
שר התחבורה לשעבר ישראל כץ הבטיח ב-2018 להוציא לדרך תוכנית לאומית בסך 15 מיליארד שקל להרחבת הכביש לכל אורכו עד לקריית שמונה, אך היא לא קודמה, גם כאשר כץ שימש אחר כך כשר האוצר. המבקר ציין כי העומס בכביש הוחמר מאז נסגר שדה דב בתל אביב ב-2019 ושדה התעופה של אילת הועבר הרחק ממנה ליד באר אורה, מה שהפך את ההגעה ברכב לעיר למהירה יותר מהגעה בטיסה.
מהמשטרה נמסר למבקר כי בין 2017 ל-2019 גדל מספר הדו"חות שנתנה לנהגים בכביש ב-50%, אולם כפי שנראה בחג, האכיפה המוגדלת לא מצליחה למנוע את המשך הקטל. ממשרד התחבורה נמסר אז למבקר כי בבדיקה שנערכה ביחד עם משרד האוצר נקבע שאין הצדקה כלכלית להרחבת הכביש.
המנכ"ל היוצא של עמותת "אור ירוק" ארז קיטה, שייכנס לתפקיד מנכ"ל הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים (הרלב"ד), כתב בעבר כי "כביש 90 הוא רוצח סדרתי והכל קורה לנגד עינינו ומתקבל באדישות על ידי הגופים האחראים על החיים של כולנו בכביש. זעקת המשפחות השכולות חייבת להגיע אל האוזניים הנכונות כדי שתכנית הביצוע לשדרוג הכביש תצא כבר לפועל ללא דיחוי וללא עיכובים מיותרים כי כל יום חושף עוד ועוד אנשים טובים ויקרים לסכנות שבכביש. חייבים לחסל ולמגר את הרוצח שמביא למותו של אדם בכל חודש".
חילופי הגברי, כולל מינוי יו"ר "אור ירוק" אבי נאור ליו"ר הרלב"ד בידי שרת התחבורה מרב מיכאלי, שינו בינתיים את הגישה במשרד התחבורה, משם נמסר כי כבר בחומש הקרוב יבוצע מקטע נוסף להרחבת כביש 90. במשרד לא מסרו באיזה מקטע מדובר ומה יהיה תקציב ההרחבה. "ההתחייבות להרחבת כביש 90 שניתנה על ידי שרת התחבורה מיכאלי ושר האוצר אביגדור ליברמן היא גם חלק מהמענה הנדרש לדרכי ההגעה לאילת, במיוחד מאז הסגירה חסרת האחריות של שדה דב, ששימש רבות ורבים שכעת נאלצים לנסוע לאילת וממנה, בהיעדר אותה החלופה האווירית", אמרו. השאלה היא אם ההבטחה הזאת שווה יותר מההבטחה של ישראל כץ.
חסן שעלאן השתתף בהכנת הכתבה