משחתת של צבא צרפת חילצה 29 ימאים ממכלית נפט שהותקפה בים האדום על-ידי החות'ים, ועלתה באש. כך הודיע היום (ה') "אספידס", כוח המשימה הימי של האיחוד האירופי, שדיווח שבנוסף השמידה המשחתת כלי שיט בלתי מאויש שנשא חומרי נפץ.
2 צפייה בגלריה
כלי שיט בלתי מאויש שהותקף בפינוי מכלית נפט בים האדום אחרי מתקפה של ה חות'ים מ תימן
כלי שיט בלתי מאויש שהותקף בפינוי מכלית נפט בים האדום אחרי מתקפה של ה חות'ים מ תימן
כלי השיט שהותקף במבצע החילוץ
(צילום: EPA / EUNAVFOR ASPIDES HANDOUT)
אנשי הצוות שהיו על המכלית Sounion, שנשאה את דגל יוון, נטשו את המכלית ופונו לג'יבוטי אחרי החילוץ. המכלית הבוערת נסחפה בים האדום, והיום עדכן "אספידס" כי המכלית הטילה עוגן, בין תימן לאריתריאה, וכבר לא נסחפת. הוא לא ציין אם השריפה שפרצה עליה כובתה.
המכלית עשתה את דרכה מעיראק ליוון כשהותקפה אתמול על-ידי החות'ים – במתקפה הקשה ביותר בים האדום בשבועות האחרונים. במתקפה, כ-140 ק"מ ממערב לעיר הנמל חודיידה שבשליטת החות'ים, שוגרו לפי הדיווחים רקטות לעבר המכלית. בנוסף גברים חמושים פתחו לעברה באש מסירות קטנות. שריפה פרצה על הסיפון, והמנוע של המכלית הושבת.
2 צפייה בגלריה
נמל חודיידה בתימן, לאחר תקיפת חיל האוויר
נמל חודיידה בתימן, לאחר תקיפת חיל האוויר
נמל חודיידה בתימן, לאחר תקיפת חיל האוויר
(צילום: AFP)
Sounion היא המכלית השלישית של חברת הספנות היוונית Delta Tankers שמותקפת החודש בים האדום. על הסיפון שלה היו בזמן המתקפה 25 אנשי צוות פיליפינים ורוסים, ועוד ארבעה מאבטחים. אף אחד מהם לא נפגע במתקפה החות'ית מול חופי חודיידה.
בכוח הימי של האיחוד האירופי בים האדום הזהירו היום בצהריים כי המכלית נושאת 150,000 טונות של נפט גולמי ומסכנת את הסביבה ואת כלי השיט באזור. "כל מי שנמצא באזור צריך לנקוט זהירות, ולהימנע מפעולות שעלולות להוביל להידרדרות של המצב הנוכחי", נמסר.
מתחילת המלחמה בעזה ניסו החות'ים לתקוף יותר מ-80 ספינות עם כטב"מים וטילים בים האדום, כחלק ממה שהם מתארים כ"קמפיין תמיכה" בפלסטינים בעזה. הם השתלטו על ספינה אחת, הטביעו שתי ספינות אחרות וגרמו למותם של ארבעה בני אדם.