עימותים ליד רמאללה, היום אחר הצהריים

לוחמי צה"ל ירו בחשודים פלסטינים שיידו אבנים לעבר כלי רכב באזור בנימין, והשליכו בקבוקי צבע. אחד הפלסטינים נהרג מהירי ליד עבוד, צפונית מערבית לרמאללה, ושניים נוספים נפצעו.
לפי הודעת צה"ל, הכוח היה במקום בפעילות יזומה לאבטחת צירים, וזיהה את יידוי האבנים על מכוניות בכביש 465 ואת השלכת בקבוקי הצבע, "שסיכנו נוסעים בכביש. הכוח ירה להסרת הסכנה שנשקפה מהחשודים וזוהו פגיעות", אמרו.
הפלסטינים אמרו כי דיאא רימאווי נהרג מהירי ושניים נוספים נפצעו והועברו לטיפול בבתי חולים. במשרד הבריאות הפלסטיני אמרו כי מתחילת השנה נהרגו 217 פלסטינים בעימותים עם כוחות צה"ל, מהם 52 ברצועת עזה ו-165 ביהודה ושומרון.
1 צפייה בגלריה
עימותים בין פלסטינאים לכוחות צה"ל בכניסה לעיירה סלוואד מזרחית לרמאללה
עימותים בין פלסטינאים לכוחות צה"ל בכניסה לעיירה סלוואד מזרחית לרמאללה
העימותים באזור רמאללה
הבוקר פעלו כוחות צה"ל במחנה הפליטים ג'נין למעצר שלושה מבוקשים. במהלך הפעילות החלו חילופי אש בין הלוחמים לבין חמושים פלסטינים, ושלושה מהם נהרגו.
לא היו נפגעים בקרב הלוחמים. כוחות צה"ל יצאו ממחנה הפליטים כששלושת המבוקשים בידיהם. בפעולה השתתפו מסתערבים, לצד לוחמים מיחידות מובחרות של צה"ל. הפלסטינים דיווחו כי 16 נעצרו במהלך הפעולה.
ממשרד הבריאות הפלסטיני נמסר כי החמושים שנהרגו הם טארק אלדמג', סודקי זקארנה, ועטא שלבי (46), תושב קבאטיה. עוד דווח בקרב הפלסטינים כי אמבולנס ניזוק מירי של כוחות צה"ל. בחטיבת ג'נין טענו כי "הלוחמים שלנו ניהלו עימות אלים עם כוח דובדבן, שנמלט".
במקביל, הפלסטינים דיווחו כי כוח צה"ל עצר בביתם בסילוואד את אביו ואחיו של המחבל מוג'אהיד מחמוד חאמד, שירה אתמול לעבר עמדה צבאית ליד עפרה, מצפון לרמאללה. חאמד ירה אתמול לעבר הכוחות מהרכב, וחוסל בתום מרדף.