צפו: ח"כ טופורובסקי מצביע לבדו בוועדת הכנסת
(צילום: ערוץ כנסת )

הכנסת הנוכחית כבר סיפקה לא מעט מראות חריגים ויוצאי דופן, אבל מחזה כזה - אפילו במושגים של הכנסת הנוכחית - נחשב חריג: סגן יו"ר הקואליציה בועז טופורובסקי, המשמש ממלא-מקום יו"ר ועדת הכנסת, הצביע הערב (שני) לבדו על שורה של חוקים שיעלו להצבעה במליאה במתכונת חריגה תחת הפעלת סעיף 98 החריג, המקצר את משך הדיבור של האופוזיציה.
טופורובסקי התיישב לבדו בוועדה, הקריא לעצמו את הסעיפים, שאל "מי בעד ומי נגד" - והכריז אחרי כל סעיף כי הוא "אושר פה אחד". לצידו של טופורובסקי ישבו היועצת המשפטית של הוועדה וצוות הוועדה, וללא חברי כנסת מהקואליציה והאופוזיציה.
טופורובסקי יצא למהלך החריג הזה לאחר שלאורך היום ניסו הצדדים להגיע להסכמות על סדרי הדיון ולהעלות חקיקה בהסכמה. ההסכמות היו נחוצות משום שמדובר בשבוע האחרון של כנס הקיץ, ובקואליציה ביקשו "לנקות שולחן" מבלי להיתקל בפיליבאסטר (נאומים ארוכים של האופוזיציה שמטרתם למשוך זמן).
בלשכתם של השר זאב אלקין ושל יו"ר הקואליציה עידית סילמן התקיימו שיחות ארוכות בהשתתפות הצדדים, אולם לא הושגו הסכמות. נכון לרגע זה בקואליציה החליטו שלא להעלות להצבעה את החקיקה הרגישה: חוק הגיור, חוק הגבלת כהונה וחוק האזרחות.