תושבי רמה שלמה שצפון ירושלים נבהלו היום (שני) בעקבות תיעוד שבו נראה אדם מוציא נשק מחלון רכב תוך כדי נסיעה בשכונה, כחלק משיירת חתונה שנסעה שם. התיעוד - שכמוהו טרם פורסם באזור ירושלים, על אף שמדובר במנהג שנפוץ בנגב - עורר זעם ברשתות. המשטרה פתחה בחקירה, אלא שאז התברר כי מדובר בחייל צה"ל - שהניף נשק צה"לי.
הנשק המונף ברמת שלמה

מהמשטרה נמסר כי תחילה, בעקבות דיווח שהתקבל במוקד 100 של המשטרה על המקרה, "בוצעו פעולות חקירה מהירות במחוז ירושלים במטרה להתחקות אחר הרכב והחשוד שמופיע בתיעוד". לאחר מכן, לפי המשטרה, התפרסם התיעוד גם ברשתות - תחת הכיתוב: "בלי פחד ובלי לדפוק חשבון, מסתובבים בתוכנו עם נשקים שלופים, צולם היום בכיכר רמת שלמה".
הערב הצליחו שוטרי תחנת לב הבירה לאתר את הרכב וגם את האדם שהוצא את הנשק מהחלון במהלך שיירת החתונה, שהייתה בדרכה לרמת שלמה. "מדובר בחייל צה״ל בשירות סדיר תושב נווה יעקב, עם נשק צה״לי", הודיעה המשטרה. "החייל שגרם בהתנהלותו חסרת האחריות לבהלה בקרב מי שהיה באזור עוכב לחקירה בתחנת לב הבירה, ובהמשך יועבר דיווח אודות המקרה למצ"ח".
לפי המשטרה, "מדובר במקרה נוסף הממחיש את הקלות הבלתי נסבלת שבה מידע מעוות מופץ ברשתות החברתיות, ובמקרה הזה - תיעוד שמקבל פרשנות שגויה שיש בה כדי להטעות או להבהיל את הציבור".