שניהם נפגשו לראשונה בחייהם בשדה הקטל של קיבוץ בארי, ארגנו כוח מאולתר יש מאין, והסתערו כתף אל כתף בקרבות בלימה עקובים מדם: סא"ל יוני, מג"ד 890 של הצנחנים ואחיינו של אלוף במיל' גרשון הכהן, ולצידו סא"ל סלמאן חבקה, בן הכפר הדרוזי ינוח-ג'ת, מג"ד 53 מהשריון.
ההקלטה ששלח סא"ל סלמאן חבקה ז"ל ליוני

2 צפייה בגלריה
סא"ל סלמאן חבקה
סא"ל סלמאן חבקה
סא"ל סלמאן חבקה ז"ל. "הבנתי שכשאנשים שמעו את הזחלים של הטנקים, פתאום היה להם רגע של ביטחון"
עד לשבת של 7 באוקטובר הם כמעט ולא הכירו - שני מג"דים סדירים מחטיבות ואוגדות נפרדות, אבל שניהם לא היססו לדהור לנגב המערבי כאשר שמעו על תחילת הפלישה ההמונית של מחבלי חמאס לישראל. במשך ימים הם נלחמו לשחרר את הקיבוץ שנכבש על ידי ארגון הטרור, תוך שהם מחפים אחד על השני ולא עוצרים גם אחרי שיוני ספג רסיס בעין.
ביום השלישי, כאשר השיגו שליטה על הקיבוץ שכ-100 מאנשיו נרצחו, הם הרשו לעצמם לשבת יחד לכמה דקות בפינה רגועה, להכיר קצת יותר לעומק ולהחליף מספרי טלפון. זמן קצר אחר כך פרשו למחנות האימונים בדרום ולשטחי הכינוס כדי להתכונן לתמרון הקרקעי בתוך עזה, איש איש עם משימותיו, צוותי הקרב שלו ומאות מפקודיו.
כשנפרדו שלח סא"ל סלמאן ליוני הודעה קולית מצמררת, עדות חיה לקשר הדם ולערך הרעות. "אחי יוני", אמר לחברו מהצנחנים, "אני לא מספיק מכיר אותך, ופגשתי אותך פעמים מעטות, ואני לא יודע כמה דיברתי איתך. אני מאוד מעריך אותך ואוהב אותך. אח שלי. אנשים כמוך, נטולי אגו, שאני מוכן למות בשבילם. אמיתי אני אומר לך. אני מוכן למות בשביל אחד כמוך". השבוע נהרג וסא"ל חבקה בקרב בעזה, כשניסה לסייע לכוח מחטיבת גולני.
2 צפייה בגלריה
סא"ל סלמאן חבקה
סא"ל סלמאן חבקה
"מצפה מעם ישראל להמשיך להיות מאוחדים". סא"ל חבקה
בחודש שעבר, אחרי שתם הקרב על בארי, סיפר סא"ל חבקה על אירועי 7 באוקטובר, אז הגיע לקיבוץ עם שני טנקים וחבר לכוח צנחנים. "דהרתי מהגליל לצאלים כדי לעלות על הטנק ולהגיע ליישוב מהר ככל הניתן, כדי להציל כל נפש חיה. כשאני מגיע לבארי אני רואה את תא"ל ברק חירם, והדבר הראשון שהוא דורש ממני זה לירות פגז לתוך הבית. השאלה הראשונה שעולה לך – האם יש שם בני ערובה? עשינו את כלל הפעולות המקדימות לפני שהחלטנו לירות פגז לתוך בית, אבל ברגע שירינו פגזים לתוך בית אפשרנו לעצמנו בעצם לעבור מבית לבית לשחרר את בני הערובה, וכך למעשה הייתה הלחימה עד הערב. בתוך הקיבוץ, בתוך הרחובות.
"הבנתי שברגע שאנשים שמעו את הזחלים של הטנקים פתאום היה להם רגע של ביטחון. הרגע שנצרב לי בזיכרון זה שאני נוסע בכבישים, ומבין שאני הולך להיכנס ליישוב ישראלי שיש בו בני עוולה פחדנים, שניצלו את החג ונכנסו ליישוב, הרגו, שחטו, חטפו ילדים קשישים ותינוקות".
סא"ל חבקה מתראיין ל-ynet ב-2018

סא"ל חבקה תועד גם כמה ימים לפני תחילת התמרון הקרקעי בעזה. "אני רוצה להגיד לכולכם שגדוד 53 בתפארתו ובעוצמתו עם כל הטנקים שלו מוכן לכל אתגר", אמר המג"ד מול המצלמה. "אנחנו מכינים את עצמנו כדי להכות באויב בצורה עוצמתית וקטלנית. אני שולח לכם את החיזוקים שלי ואני מצפה מכם עם ישראל להמשיך להיות מאוחדים, להמשיך להיות חסונים, כי רק ביחד נדע לנצח, כי כוחנו באחדותנו. אין לנו ברירה אחרת, זו העת להיות ביחד, זו העת להתאחד, זו העת לתמוך אחד בשני ולהוביל למטרה אחת - ניצחון. אין לנו ברירה אחרת. ניצחון".