הדיון בהארכת המעצר בבית המשפט בחיפה
(צילום: עידו ארז)

הפסיכיאטר מהמרכז לבריאות הנפש "מעלה הכרמל" שחשוד בעבירות מין כלפי רופאה שעובדת לצידו שוחרר היום (חמישי) למעצר בית. המשטרה ביקשה להאריך את המעצר כדי להמשיך בחקירה ללא הפרעה, אך בית משפט השלום בחיפה קבע כי "לא ניתן להגיד שהחשד נמצא ברף הגבוה". מדובר בבית חולים ששמו נקשר בשורה של אירועים בעייתיים, ובראשם הרצח של ליטל יעל מלניק בידי אח שטיפל בה במוסד.
הפסיכיאטר, תושב קריית מוצקין בשנות ה-60 לחייו, נעצר אתמול בעקבות תלונת הרופאה, שלפיה ביצע בה עבירות מין לאורך שנים. היום עם כניסתו לאולם הדיונים אמר לעיתונאים: "זה לא נכון. לא עשיתי כלום".
3 צפייה בגלריה
הפסיכיאטר החשוד במעשים מגונים בבית החולים טירת הכרמל
הפסיכיאטר החשוד במעשים מגונים בבית החולים טירת הכרמל
הפסיכיאטר החשוד, בבית המשפט
(צילום: אלעד גרשגורן)
3 צפייה בגלריה
המרכז לבריאות הנפש מעלה הכרמל, בו שהתה מלניק
המרכז לבריאות הנפש מעלה הכרמל, בו שהתה מלניק
המוסד שבו עבדו הפסיכיאטר החשוד והרופאה שהתלוננה
(צילום: נחום סגל)
המשטרה הודיעה לבית המשפט כי היא מייחסת לחשוד עבירות של בעילה במרמה, בעילה תוך ניצול מרות, הטרדה מינית בעבודה ומעשה מגונה. "זו מסכת של מעשים שנמשכת שנים עם הפסקות שבוצעו מאז שהמתלוננת הייתה מתמחה בבית החולים", אמר נציג המשטרה. הוא ציין כי המעשה האחרון היה בשנה שעברה, ולדבריו "החשוד קושר עצמו למרבית האירועים". הוא אישר כי לפסיכיאטר כבר נערך שימוע באותו נושא בנציבות שירות המדינה לפני שלושה שבועות.
עורכי דינו של החשוד תמי אולמן, שאדי סרוגי ושחף אולמן ביקשו לשחררו. הם ציינו כי לחשוד אין עבר פלילי, ולטענתם בין הפסיכיאטר לרופאה יש מערכת יחסים שבמסגרתה הם תכננו לפתוח עסק משותף. "אם היא לא רוצה קשר, שלא תהיה איתו בקשר ולא תגיע אליו", אמרו.
בסיכומו של הדיון, השופט גיל קרזבום דחה את בקשת המשטרה להאריך את המעצר קבע כי "לא ניתן להגיד כי החשד הסביר נמצא ברף הגבוה". הוא ציין כי ניתן לשחרר את הרופא למעצר בית מלא עד 11 בינואר. הוא אסר על החשוד ליצור קשר ישיר או עקיף עם המתלוננת או עובדים בצוות המרכז הרפואי למשך 30 יום.
3 צפייה בגלריה
תמי אולמן, שאדי סרוג'י ושחף אולמן
תמי אולמן, שאדי סרוג'י ושחף אולמן
עורכי דינו של החשוד תמי אולמן, שאדי סרוגי ושחף אולמן
(צילום: עידו ארז)
בית החולים "מעלה הכרמל" עלה לכותרות בשנה האחרונה בהקשר של כמה אירועים בעייתיים, ובראשם רצח הנערה ליטל יעל מלניק שבו הואשם אדוארד קצ'ורה, שהכיר את הקורבן במסגרת עבודתו כאח במוסד. בחודש שעבר נערה שטופלה במוסד שמה קץ לחייה, שבועות בודדים לאחר שאושפזה בו על רקע אובדני. בבית החולים הבחינו בשיפור במצבה בימים שקדמו להתאבדותה, אך לא הצליחו למנוע אותה.
כמו כן בתחילת השנה נעצר מאבטח במרכז הרפואי בגין עבירות מין בנערה בת 13 שאושפזה במקום. השניים נהגו לשוחח בטלפון, והוא ניהל איתה התכתבויות אינטימיות ופגע בה מינית. בחודש שעבר נגזרו עליו ארבע שנות מאסר.
מהמרכז לבריאות הנפש "מעלה הכרמל" נמסר בעקבות מעצר הפסיכיאטר: "הנהלת בית החולים לא הכירה את החשדות החמורים. מדובר בשני רופאים מבית החולים שאין ביניהם יחסי כפיפות, ובית החולים מצר על האירוע וסומך על משטרת ישראל שתשפוך אור על הפרשה. אין להנהלת בית החולים כל מידע לגבי החקירה ופרטיה ואנו ניזונים בעניין זה מאמצעי התקשורת".