צפו: ארדן עונד טלאי צהוב בדיון החירום באו"ם
(צילום: UN Security Council)

שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן ענד הלילה (בין שני לשלישי) טלאי צהוב עם הכיתוב "never again" בדיון החירום של מועצת הביטחון - ותקף: "אם המועצה הזו הייתה מתכנסת ביוני 1944, היא הייתה עוסקת בכמות הדלק שיש לנאצים ובמספר ההרוגים הגבוה שיש לגרמניה מול בריטניה. הייתם קוראים להפסקת אש עוד לפני שהרוסים השתלטו על סטאלינגרד".
לדבריו, "כשתינוקות יהודים נשרפו באושוויץ העולם שתק, היום תינוקות יהודים נשרפו בבארי וביישובי הדרום ע"י חמאס הנאצי והעולם שוב שותק". הוא הסביר מדוע הוא עונד טלאי צהוב, ויחד איתו גם יתר המשלחת הישראלית לאו"ם: "אני אגרום לכם לזכור את חרפת שתיקתכם בכל פעם שתסתכלו עליי. אענוד את הטלאי הצהוב, עד שנחסל את החמאס הנאצי ועד שמועצת הביטחון תפסיק לשתוק ותגנה את טבח 7 באוקטובר".
הכותרת
יושב על הגדר: הדילמה של נסראללה
23:20
3 צפייה בגלריה
גלעד ארדן עם טלאי צהוב באו"ם
גלעד ארדן עם טלאי צהוב באו"ם
"אענוד את הטלאי הצהוב עד שנחסל את החמאס הנאצי"
ארדן הבהיר: "אנחנו נישא את הטלאי הצהוב כסמל של עוצמה ונחישות להילחם עד הניצחון. מדינת ישראל חזקה, לא נעצור עד שנרסק את חמאס ונשיב את החטופים".
השגריר השווה בנאומו את מנהיג איראן עלי חמינאי לצורר הנאצי אדולף היטלר: "משטר האייתוללות הוא המשטר הנאצי של ימינו, חמינאי הוא הפיהרר העומד בראשו, והצבא שלהם כולל את חמאס, הג'יהאד האסלאמי, חיזבאללה, החות'ים, משמרות המהפכה וארגוני טרור נוספים. חמאס הוא רק אחת מיחידות המוות שלהם". ארדן טען: "אם להיטלר היה חשבון טוויטר, הוא היה נראה בדיוק כמו חשבון הטוויטר של חמינאי".
לדברי ארדן, סמוך לטבח של חמאס ב-7 באוקטובר, חמינאי צייץ ללא הרף דברי שטנה והסתה נגד ישראל. "הוא טען שישראל גוססת וקרא להשמדתה. ואת נציגי הרוצח הזה, מזכ"ל האו"ם פוגש בלי מילת גינוי. איזו חרפה!", אמר השגריר.
3 צפייה בגלריה
דני דיין
דני דיין
"על הדש נשים היום דגל כחול-לבן, לא טלאי צהוב". דני דיין
(צילום: קובי קואנקס)
3 צפייה בגלריה
קולט אביטל
קולט אביטל
"אנחנו לא עם חסר הגנה, זו לא שואה, האו"ם לא נאצים". קולט אביטל
(צילום: מיכאל קרמר)
יו"ר יד ושם דני דיין תקף את החלטת המשלחת הישראלית לענוד טלאי צהוב, ואמר כי "מעשה זה מבזה הן את קורבנות השואה והן את מדינת ישראל". לדברי דיין, "הטלאי הצהוב מסמל חוסר אונים של העם היהודי והיותו נתון לחסדי אחרים. כיום יש לנו מדינה עצמאית וצבא חזק. אנו אדונים לגורלנו. על הדש נשים היום דגל כחול-לבן, לא טלאי צהוב".
גם יו"ר מרכז הארגונים של ניצולי השואה בישראל, קולט אביטל, תקפה את בחירתו לענוד טלאי צהוב באו"ם: "הייתי ילדה בת שנתיים כשהכריחו אותי לענוד את הטלאי הצהוב, סימן שבי ובהוריי ניתן לעשות ככל שיעלה על דעתם של הנאצים ושותפיהם. מעשהו של השגריר באו"ם זול, מבזה ומקומם. זאת זילות השואה. אנחנו לא עם חסר הגנה, זו לא שואה, האו"ם לא נאצים ויש לנו גם ידידים בעולם. מספיק עם הגימיקים הזולים. על השגריר ארדן להתנצל".
בהמשך נאומו, השגריר ארדן התייחס שוב לאמירה המחפירה של מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש ואמר: "נוכח שתיקת האו"ם, אויבינו קיבלו תעוזה. האנטישמים בכל העולם מרימים ראש. הם ראו שהמועצה הזו אפילו לא מגנה את הרוצחים הנאצים. הם ראו את העצרת הכללית של האו"ם מריעה למאמצים למנוע מאיתנו להגן על עצמנו. הם שמעו את מזכ"ל האו"ם מביע 'הבנה' לטבח הנאצי. זו הסיבה שאנחנו רואים היום את העלייה הקיצונית ביותר בשנאת יהודים, מאז חוקי נירנברג. האנטישמים קיבלו כוח. כעת הם יודעים ששחיטת יהודים שוב מתקבלת בעולם בשתיקה".