לבית המשפט ביוון הובאו בצהריים (שישי) שני המחבלים הפקיסטנים שתכננו לפגוע במסעדה ובבית חב"ד באתונה. עורך דינם של השניים אמר לתקשורת היוונית כי התיק נגד השניים מסתמך רק על תקשורת בין השניים לבין מפעילם הפקיסטני ששוהה באיראן, בין השאר באפליקציית וואטסאפ.
4 צפייה בגלריה
יוון מחבלים פקיסטנים פיגוע איראן אתונה בית חב"ד
יוון מחבלים פקיסטנים פיגוע איראן אתונה בית חב"ד
המחבלים הפקיסטנים שתכננו את הפיגוע בבית חב"ד באתונה
החקירה נגד השניים נפתחה אחרי שהיחידה ללוחמה בטרור של יוון קיבלה מייל ובו צוין כי שניים משלושת החשודים – שפרטיהם נמסרו בהודעה – מתכננים פיגוע בבית חב"ד באתונה. השיח הראשוני בין חיידר, אחד הפקיסטנים לזה ששוהה באיראן, זוהתה בנובמבר 2022, אז ביקש "המוח" מאחורי הפיגוע תמונה של בית הכנסת היהודי באתונה. "יש לי עבודה בשבילך", כתב לו, לפי התקשורת היוונית.
חיידר, שהתגורר באי זקינטוס ועבד כחקלאי אחרי שנכנס ליוון לפני כמה שנים, הגיע לאתונה בתקופת חג המולד – וצילם תמונות של המסעדה ליד בית חב"ד. את התמונות העביר למפעילו באיראן – ואז חזר לזקינטוס. עורך דינם של השניים טען כי החשוד הביע התנגדות לבצע פיגוע בשיחה עם המפעיל באיראן, בטענה שהמקום מיושב בצפיפות – ולכן יתקשה להימלט אחרי הפיגוע.
4 צפייה בגלריה
המכונית שהביאה את המחבלים לדיון בבית המשפט, היום
המכונית שהביאה את המחבלים לדיון בבית המשפט, היום
המכונית שהביאה את המחבלים לדיון בבית המשפט, היום
(צילום: רויטרס)
4 צפייה בגלריה
(צילום: רויטרס)
4 צפייה בגלריה
בית חב"ד באתונה
בית חב"ד באתונה
(צילום: רויטרס)
המפעיל, כפי שדווח, ביקש ממנו לשלוח לו תמונות וסרטונים של הקורבנות – ולטענת עורך הדין של השניים, חיידר השיב לו כי במקום לשלוח תמונות של הקורבנות, ישלח לו תמונה של עז שנשחטה עם דם. ביוון דווח אמש גם כי מצלמות אבטחה בבית חב"ד תיעדו את השניים חולפים במקום כדי לצלם אותו. ביוון הצליחו ליירט כ-1,000 שיחות בין המפעיל באיראן, שהשתמש במספר טלפון שנרשם בדובאי, לבין שני המחבלים הפקיסטנים.
במסגרת החקירה נחשף גם שהמפעיל הפקיסטני ששוהה באיראן מעולם לא נכנס ליוון. בחקירה עלה גם ששני הפקיסטנים תכננו להשיג נשק, וניסו גם לגייס 15 מבני ארצם כדי שיסייעו להם בביצוע הפיגוע.
שר החוץ אלי כהן, שמבקר היום בקפריסין, נפגש עם שר החוץ הקפריסאי קונסטנטינוס קומבוס ושר החוץ של יוון ניקוס דנדיאס. "איראן היא סכנה לעולם. הטרור האיראני פוגע במזרח התיכון, באוקראינה, באירופה ובמקומות נוספים", אמר כהן שלושה ימים אחרי חשיפת סיכול הפיגוע. "ביקשתי מחבריי, שרי החוץ של יוון וקפריסין, לפעול להכרזה על משמרות המהפכה כארגון טרור באיחוד האירופי, בעיקר לאור הפיגוע האיראני שסוכל השבוע ביוון נגד מטרות ישראליות ויהודיות".