בתו של העבריין יוסי מוסלי, שנעצר רק בשבוע שעבר בנתב"ג, תינשא הערב (חמישי) באולם האירועים "אווניו" הסמוך לנתב"ג, ובמשטרה חוששים שהחתונה תהפוך להזדמנות לחיסול חשבונות בעולם התחתון. מוסלי, ששוחרר למעצר בית, יגיע לחתונה ואף ניתן לו אישור לקנות חליפה במיוחד בשביל המאורע. עם זאת, במשטרה לא מתכוונים לאבטח את האירוע, אך מתכוונים לעשות חיים קשים לעבריינים שיגיעו לשם הערב.
אחד הצעדים המתוכננים הוא פריסה של ניידות תנועה שיוצבו בכבישים הנושקים לאולם, ויערכו בדיקות שכרות וסמים לנהגים שיגיעו לחתונה, בכניסה וביציאה ממנה. במשטרה גם מתכוונים לערוך חיפושים של סמים ואמצעי לחימה ברכבים, וכן בדיקת רישיון בניסיון לתפוס עבריינים שנוהגים ללא רישיון בשל פסילה.
3 צפייה בגלריה
יוסי מוסלי בהארכת מעצר
יוסי מוסלי בהארכת מעצר
מוסלי בהארכת מעצרו בשבוע שעבר. במשטרה אפשרו לו להגיע לחתונת בתו
(צילום: מוטי קמחי)
3 צפייה בגלריה
משפחות פשע רבות הוזמנו לחתונת הבת. מרכז האירועים "אווניו"
משפחות פשע רבות הוזמנו לחתונת הבת. מרכז האירועים "אווניו"
משפחות פשע רבות הוזמנו לחתונת הבת. מרכז האירועים "אווניו"
(צילום: שאול גולן)
בנוסף, מתכננים במשטרה לאתר כלי רכב ממוגנים ומשוריינים, שבוצעו בהם שינויי מבנה בניגוד לחוק, ואלה יורדו מהכביש. באזור יפרסו מחסומים וכאמור על אף שאין כוונה לאבטח את האירוע, משטרת ישראל מקווה שתצליח לבצע פעילות של אסטרטגיה התקפית נגד מחוללי פשיעה.
במשטרה מעריכים שהפעילות הזו תייצר חיכוך עם אותם עבריינים, שיתנגדו לפעולות האכיפה המשטרתית הצפויה. אין ספק שצירוף כזה של קואליציות בארגוני הפשע שמשתנות מיום ליום, יצר אירוע נפיץ ומאתגר למשטרה. תנועת האורחים שיגיעו לחתונה צפויה לסייע רבות למודיעין המשטרתי בגיבוש הקואליציות הנוכחיות מבין העבריינים.
3 צפייה בגלריה
משטרה
משטרה
אירוע נפיץ. במשטרה מחכים להגעת העבריינים
(צילום: shutterstock)
בשבוע שעבר בית משפט השלום בתל אביב האריך את מעצרו של מוסלי בשבעה ימים, ואתמול הוא כאמור שוחחר למעצר בית. מוסלי, שמוגדר כ"אימפריית פשע" של ממש, שב ארצה בעקבות חתונת בתו, ואז נעצר בנתב"ג. הוא חשוד ברצח אביחי וקנין, שחוסל בפברואר 2017, ובניסיונות רצח העבריינים איציק כהן ויענקל'ה אמסלם.
מוסלי ברח מישראל לדרום אפריקה בשנת 2017, לאחר שכמה עבריינים שעבדו איתו בשיתוף פעולה נעצרו כחלק מחקירת פרשת "אביב ערבי" שנחקרה בימ"ר תל אביב. על אף שהוגשו בעבר כתבי אישום בפרשה, גורמים המעורים בתיק החקירה נגד מוסלי אומרים שהסיכוי לגבש כתב אישום נגדו הוא נמוך.
אחד השותפים הבכירים בעבר של העבריין הוא קוטייר עודה, שהיה בעבר המוציא לפועל של משפחת מוסלי, ומרצה כיום עונש מאסר בפועל של 18 שנה. השניים הסתכסכו בשנים האחרונות וראש ארגון הפשיעה הצליח כאמור להימלט מהארץ לאחר שקוטייר ואנשיו נעצרו במסגרת הפרשייה.
ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "המשטרה אוכפת בכל עת ובכל מקום למען שלום הציבור וביטחונו".