"מסר מעזה למפגינים בקמפוס: אתם פוגעים במטרה הפלסטינית". כך כתב חמזה חאווידי, תושב העיר עזה שמגדיר את עצמו כפעיל שלום פלסטיני. בטור המיוחד, שפורסם במגזין האמריקני "ניוזוויק", מתח חאווידי ביקורת נוקבת על ההפגנות הפרו-פלסטיניות בקמפוסים ברחבי ארצות הברית. לדבריו, ההפגנות הן "אנטישמיות", ו"לא עוסקות בהגנה על פלסטינים".
מחאה פרו-פלסטינית באוניברסיטת קולומביה
( צילום: מיכאל לובש)

4 צפייה בגלריה
דגל פלסטיני במאהל המחאה באוניברסיטת קולומביה
דגל פלסטיני במאהל המחאה באוניברסיטת קולומביה
אוהל המחאה בקולומביה
(צילום: Stephanie Keith / Getty Images)
4 צפייה בגלריה
מפגינים פרו פלסטיניים באוניברסיטת קולומביה
מפגינים פרו פלסטיניים באוניברסיטת קולומביה
(צילום: Michael M. Santiago / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)
"הסטודנטים בחוץ באוהלים בגלל שנאת יהודים ושנאת ישראל", כתב. "כעזתי וכפלסטיני אני רוצה שהמפגינים ומארגני ההפגנות ידעו שדיבור השנאה שלהם פוגע בנו. אם ההפגנות היו על השגת שלום בר קיימא וצדק - היהודים או הישראלים היו יכולים להיות השותפים שלנו. אנחנו בעזה לא מקבלים דברי שנאה או קריאות טרור, וכל החלומות המטופשים האלה על חיסול ישראל הם מגעילים - ולעולם לא יושגו. אנחנו שנינו, פלסטינים וישראלים, כאן כדי להישאר".
המגזין האמריקני, שמתגאה בכ-100 מיליון קוראים מדי חודש, היה מזוהה בעבר עם השמאל הפוליטי ונחשב לליברלי בדעותיו. בשנים האחרונות הפך ליותר ויותר פרו-ישראלי, במיוחד מדור הדעות שלו, המנוהל על ידי העורכת היהודיה בתיה אונגר-סרגון. מנגד - ואולי כתוצאה מכך - הוא איבד מחשיבותו על אף הפופולריות שלו, וכיום מגדיר את עצמו כמקום מפגש של מגוון דעות.
את הטור פותח חאווידי בהתנצלות: "סטודנטים כובשים את שטחי בקמפוסים בשם זכויות הפלסטינים, אבל למרבה הצער, לא כל מי שמתיימר לתמוך בפלסטינים באמת מעוניין לשמור על זכויותינו. הבית שלי נהרס, יותר מדי אנשים נהרגים ומעולם לא חשבתי שאבקר את אלה שמשמיעים את קולם. כואב לי להגיד את זה כפלסטיני מעזה, אבל אני לא יכול לשתוק.
"האופן שבו רבים מתאספים כדי להביע את תמיכתם בפלסטינים עושה יותר כדי לפגוע. אתם יודעים מה יעזור לפלסטינים בעזה? לגנות את הזוועות של חמאס. במקום זאת המפגינים קוראים באופן שגרתי ׳להפוך את האינתיפאדה לגלובלית'. הם לא מבינים שהאינתיפאדות היו הרות אסון גם לפלסטינים, בדיוק כפי ש-7 באוקטובר היה הרסני עבור תושבי עזה", כתב.
4 צפייה בגלריה
חמזה חאווידי תושב עזה שפנה בטור מיוחד לסטודנטים המפגינים בארה"ב
חמזה חאווידי תושב עזה שפנה בטור מיוחד לסטודנטים המפגינים בארה"ב
חמזה חאווידי, מתנגד לשלטון חמאס מתוך עזה
4 צפייה בגלריה
הפגנת מחאה
הפגנת מחאה
"לא מעוניינים בשלום. הצביעות גרמה לי להתייאש". מפגינים פרו-פלסטינים
(צילום: REUTERS/Gonzalo Fuentes)
פעיל השלום חאווידי הוא גם מתנגד קולני לשלטון חמאס, ובעבר אף נעצר בעקבות הביקורת הפומבית שלו על הארגון. בדבריו הוא קרא למפגינים לחשוב גם על הקורבנות החפים מפשע של חמאס - הפלסטינים והישראלים. "במקום זאת, הסטודנטים תומכים באידיאולוגיה של ארגון הטרור באמצעות הכרזות על התנגדות 'בכל אמצעי הנדרש'. קריאות 'מהים אל הנהר' מפארות למעשה את גדודי אל-קסאם, עם אידיאולוגיה שמבוססת על חיסול מיליוני ישראלים", האשים.
הוא הוסיף כי "בהתחלה הנחתי שהאנשים שיזמו את הסיסמאות האלה לא היו מעודכנים, ראיתי את דגלי הלהט"ב ורציתי לחנך אותם, להזהיר אותם שהקבוצה שהם מכבדים תרצח אותם. כך הם עשו למפקד חמאס מוחמד אשתיווי, לאחר שנאשם בהומוסקסואליות. חמאס מטריד נשים שלא מכסות את ראשן, הוא מענה את אלה שמפגינים נגדו - כך עשו לי כשהפגנתי".
חאווידי אף האשים בדבריו כי "המפגינים לא מעוניינים בשלום". לדבריו, "חלק מהקבוצות המפגינות חסמו פעילי שלום פלסטינים כמוני, ואני מעזה. הם צריכים להזמין אותנו להצטרף להפגנות הללו ולתת לנו להנחות אותם בכיוון הנכון, לקרוא לשחרור החטופים שמוחזקים בשבי חמאס יותר מ-200 ימים. אם למפגינים היה אכפת מאיתנו הם היו דורשים מחמאס להיכנע. רק כך ניתן להגיע להפסקת אש.
"דברי השטנה הגיעו לרמות מפחידות. זה התחיל בקולומביה והמשיך לשאר הקמפוסים. ראיתי אנשים צועקים לסטודנטים יהודים 'לחזור לפולין'. זו לא רק האנטישמיות שגורמת לי להתייאש, זו הצביעות. איפה הם היו כשחמאס השתלט על עזה וטבח בנו? או כשהחזיק אותנו בשבי יותר מ-17 שנים? הם לא מדברים על כך שחמאס הוביל את העזתים לסכסוך, חמאס רצח צעירים כדי לגנוב סיוע ולמכור אותו מחדש והטילים הכושלים שלו גבו את חייהם של מאות", סיכם.