תקיפה של 26 פעוטות: האם שבתה עברה התעללות בגן של סיגל בריאיון
(צילום: נויל האריס)

בית המשפט המחוזי בתל אביב הרשיע אתמול את אורטל בנימין ורינת ינקו בהתעללות ותקיפת פעוטות ב"גן סיגל" בחולון שבו עבדו כסייעות. כ-30 הורים לפעוטות מהגן הגיעו לבית המשפט לשמוע את הכרעת הדין וכאשר השופט החל לתאר את מה שאירע בגן, הם פרצו בבכי. מור דרור, שבתה עברה התעללות בגן, אמרה היום (חמישי) לאולפן ynet: "יש תחושת ניצחון מסוימת. זה כבר לא בגדר חשדות, הן סוף סוף מתעללות מורשעות".
"היה בבית המשפט המון בכי שמלווה גם בסיפוק, מגיע להן לקבל את העונש שלהן, את התואר הזה", הוסיפה דרור. "הן הכו ילדים, הרימו ילדים באוויר, עשו דברים כל כך נוראיים לילדים האלה שזה פשוט לא נתפס. הן איומות, אני לא יודעת איך בכלל.... פשוט קשה לי למצוא מילים".
2 צפייה בגלריה
מור דרור וגל לוי אמהות לילדים מגן סיגל בחולון
מור דרור וגל לוי אמהות לילדים מגן סיגל בחולון
"זה פשוט לא נתפס". מור דרור
(צילום: קובי קואנקס)
2 צפייה בגלריה
רינת ינקו ואורטל בנימין לפני הכרעת הדין
רינת ינקו ואורטל בנימין לפני הכרעת הדין
הסייעות שהורשעו ינקו ובנימין לפני הכרעת הדין
(צילום: מוטי קמחי)
דרור סיפרה כי עברה עם בתה, היום בת 4, תקופה לא פשוטה בכלל. "היא הייתה מתעוררת מסיוטים בלילה, צורחת המון מתוך שינה. היא לא הייתה מוכנה שאגע בה, שיגעו לה בראש. היא הייתה מעיפה את הצלחת לקיבינימט. היא הייתה מרביצה לעצמה, דופקת את הראש ברצפה, לא מדברת. עברתי איתה תקופה מאוד מאוד קשה".
מתחילים להשתקם עכשיו? "ברור, היום ברוך השם היא ילדה שמחה. היא כבר לא מעיפה את הצלחת או צורחת מתוך שינה. אבל יש עדיין השלכות שאנחנו מתמודדים איתן ואני בטוחה שעם הרבה חום ואהבה זה יעבור. החיבוק זה הדבר החשוב ביותר. חשוב לי גם להגיד שהתהליך עוד לא הסתיים והוא עוד ארוך. עינת ואורטל הן רק שתיים משש, אז הסיוט עוד לא נגמר".
סייעות "גן סיגל" בחולון הורשעו בהתעללות
(צילום: אורי דוידוביץ' )

"זה כמו פגיעה שנייה להורים האלה, זה עוול"

אלונה דניאל ממטה המאבק למען הילדים, אמרה כי יש פה תקדים משפטי. "יש בג"ץ שמחכה לקביעת דיון מפרשה אחרת, שבה נטען שכל הילדים בגן מתעלל הם קורבנות לפחות להתעללות נפשית. כאן השופט אמר אמירה תקדימית שגם ילדים שרק צופים בזה, הם קורבנות להתעללות נפשית והוא מקבל את טענת הפרקליטות.
"כל הילדים נפגעים ונמצאים בשיקום, אבל לא כולם מוגדרים כנפגעי עבירה במשפט ובעצם ההורים מקבלים ביום אחד הודעה שהם לא קשורים לנושא, הם לא בקבוצה ואין להם שום זכויות כולל הפיצוי שנקבע בגזר הדין. זה עוול, זו כמו פגיעה שנייה להורים האלה, לכן יש כאן דבר תקדימי".
דניאל הוסיפה: "חשוב לי להגיד שהפרשה הזו קיימת בזכות שתי אימהות לביאות- מור וגל שנלחמו לקחת את המצלמות. השופט ציין שהמשטרה לא פעלה בנחישות ורק בזכות התושייה של האימהות האלה הכל נחשף במהירות. אנחנו פותחים במאבק לחוק תיקון המצלמות, צריך שלהורים תהיה גישה, שיוכלו לפקח על הילדים".