בכיר אמריקני העריך הלילה (בין חמישי לשישי) כי ימיו של מנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר "ספורים". בתדרוך לעיתונאים בבית הלבן הדגיש הגורם כי לסינוואר יש גם דם של אזרחים אמריקנים על ידיו: "לא משנה כמה זמן יידרש, אבל הצדק ייעשה". הבכיר התייחס גם לדיווחים על כך שישראל החלה להציף את המנהרות ברצועה - ואמר כי מדובר ב"סוגיה טקטית" עבורה, כלומר לא במהלך אסטרטגי.
3 צפייה בגלריה
יחיא סינוואר
יחיא סינוואר
בכיר אמריקני: ימיו של יחיא סינוואר "ספורים"
(צילום: AP)
3 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו וג'ייק סאליבן בפגישה בקריה, תל אביב
בנימין נתניהו וג'ייק סאליבן בפגישה בקריה, תל אביב
סאליבן הדגיש את הצורך במעבר לפגיעה ב"יעדים בעלי ערך גבוה"
(צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)
הגורם האמריקני הוסיף כי בשיחות שקיים אמש בביקורו בישראל היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן ג'ייק סאליבן, שנפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו וחברי קבינט המלחמה המצומצם, הוא הדגיש לא רק את הצורך במעבר ללחימה בעצימות נמוכה יותר - אלא למעבר לפגיעה ב"יעדים בעלי ערך גבוה", כשכוונתו אולי לחיסול בכירי חמאס.
בנוגע ללחץ האמריקני להפחית את עצימות המלחמה בשבועות הקרובים, הוסיף הגורם שיהיה זה לא אחראי לנקוב בלוח זמנים. עם זאת הוא הדגיש כי "פעולות הטיהור הקרקעיות" של ישראל לא יכולות להימשך לנצח. הוא ציין שהשיחות בין סאליבן להנהגה בישראל עסקו גם באופן מפורט במאמצים לשחרור חטופים.
3 צפייה בגלריה
ביידן בטקס הדלקת החנוכייה המסורתי בבית הלבן
ביידן בטקס הדלקת החנוכייה המסורתי בבית הלבן
ביידן: "רוצה שישראל תמשיך לרדוף אחר חמאס, אך שתהיה זהירה יותר"
(צילום: רויטרס)
בתוך כך, נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן נשאל אמש אם הוא רוצה שישראל תפחית את תקיפותיה ברצועה, אחרי הודעת הבית הלבן ולפיה יועצו הקרוב ביקש מבכירים בישראל לעבור ללחימה בעצימות נמוכה בעתיד הקרוב, והשיב כי הוא "רוצה שישראל תתמקד בהגנה על חיי אזרחים. שתמשיך לרדוף אחר חמאס, אבל תהיה זהירה יותר".
במסגרת הלחץ האמריקני על ישראל להפחית את עצימות המלחמה, העיתון "ניו יורק טיימס" דיווח כי ביידן רוצה שישראל תעבור לשיטות פעולה ממוקדות יותר בתוך שלושה שבועות, או מעט לאחר מכן. לדברי ארבעה גורמי ממשל אמריקנים, השלב החדש במלחמה שאליו הם מקווים לעבור יכלול שימוש בקבוצות קטנות יחסית של כוחות עילית - שייכנסו למרכזי אוכלוסייה בעזה עבור משימות ממוקדות כגון איתור וחיסול מנהיגי חמאס, חילוץ החטופים והשמדת מנהרות.