הנהג לקח נוסע בחינם, חשד בדבר מה, התקשר למשטרה - ונדקר: נהג אוטובוס אפיקים בקו 350 מאשדוד לבני ברק נדקר היום (שלישי) בזרועו ונפצע באורח בינוני.
המשטרה פתחה בסריקות אחר הדוקר, כוחות מיוחדים הוזעקו לאזור - ולאחר כמה שעות הוא נתפס באזור התחנה המרכזית בראשון לציון. עם לכידתו של הדוקר, תושב אשדוד, נשללה סופית האפשרות שמדובר בפיגוע על רקע לאומני - והובהר כי הרקע הוא פלילי.
זירת הדקירה, בכביש 20
(צילום: ארגון נהגי האוטובוסים )

כמה דקות לפני שנדקר, הסבה נוסעת את תשומת לבו של הנהג לאותו נוסע - כי עורר את חשדה. הנהג עצר את האוטובוס בצומת ראשון לציון בכביש 20, והזעיק את המשטרה. לאחר שהחשוד יצא מהאוטובוס, הוא דקר את הנהג בחפץ חד ונמלט.
בשיחה עם ynet שחזר הנהג את שאירע: "עצרתי לו באשדוד והוא אמר לי שאין לו רב קו, אז אמרתי לו לעלות ושישלם לי בפעם הבאה, כי לא רציתי להשאיר אותו שם. במהלך הנסיעה, באזור יבנה, אחת הנוסעות באה אליי ואמרה לי שהנוסע שישב בסוף האוטובוס מתנהג בצורה חשודה. היא הציעה שאזמין משטרה. פניתי לקצין הבטיחות שגם המליץ לי לעשות כך".
לדבריו, הנהג סיכם עם המשטרה כי יעצור בנקודה מסוימת שאליה יגיעו השוטרים - ואמר כי כאשר עצר את האוטובוס הדוקר החל לשאול אותו שאלות. "הוא שאל למה עצרתי, ואם הזמנתי משטרה? אמרתי לו שב בשקט וניסע, אז הוא פתח את הדלת וברח. ירדתי ואמרתי לו 'למה אתה יורד, זה מסוכן', כי היינו על כביש מהיר. רדפתי אחריו ופתאום הוא הוציא סכין גדולה ובא כדי לדקור אותי בלב. הלכתי אחורה ונתתי לו את יד שמאל, ושם נגררתי ונפצעתי. נפלתי אחורה והוא ברח. לא הרגשתי את הדקירה בהתחלה אז נסעתי אחריו, אבל הוא ברח לשיחים. רק אז גיליתי שאני מדמם מיד שמאל".
ארגון נהגי האוטובוסים מבית ההסתדרות הלאומית, המאגד את רוב הנהגים בארץ, מסר: "זו לא הפעם הראשונה שבה נהגי אוטובוס מותקפים באלימות פיזית ונפצעים. האוטובוסים הם סמל שלטון ובשל כך מותקפים שוב ושוב. ראוי שכל מי שתוקף את הנהגים יישב מאחורי סורג ובריח. הגיע הזמן לקדם את אבטחת האוטובוסים לאלתר. אסור שדם הנהגים והנוסעים יהיה הפקר".
פורסם לראשונה: 18:22, 05.03.24