כמעט יממה לאחר שדובר צה"ל אישר כי מנהיג ארגון הטרור חמאס יחיא סינוואר חוסל בהיתקלות ברפיח, אישר הארגון את דבר מותו. "אנו אבלים על אחד האנשים האצילים והאמיצים ביותר", נמסר בהודעה רשמית של חמאס. דקות לפני כן סגנו של סינוואר, חליל אל-חיה, הבהיר כי הארגון ימשיך ללכת בדרכו ואמר: "החטופים הישראלים לא ישובו עד שלא תיפסק המלחמה נגד עזה וכוחות צה"ל ייסוגו ממנה".
(צילום: דובר צה"ל)

2 צפייה בגלריה
חליל אל-חיה
חליל אל-חיה
"החטופים לא ישוחררו עד הפסקת המלחמה". אל-חיה
2 צפייה בגלריה
לוחמי ביסל"ח עם גופת יחיא סינוואר ברצועת עזה
לוחמי ביסל"ח עם גופת יחיא סינוואר ברצועת עזה
פינו הגופה של סינוואר מהמבנה שבו חוסל
עוד טען אל-חיה כי "חמאס צועד קדימה עד להקמת מדינה פלסטינית על כל השטח הפלסטיני, ובירתה ירושלים". עוד לפני ההודעה הרשמית ואישורו של אל-חיה, בכיר חמאס וחבר הלשכה המדינית של ארגון הטרור באסם נעים אישר כי סינוואר חוסל.
לדבריו, "חמאס הופך חזק ופופולרי יותר עם כל חיסול של מנהיגיו". הוא ציין כי "זה כואב לאבד אנשים, במיוחד מנהיגים ייחודיים כמו יחיא סינוואר, אבל אנחנו בטוחים שננצח בסוף". ובינתיים, ערוץ חמאס משדר שוב ושוב סרטוני ארכיון של סינוואר, אך מנגד, בקרב הקהילה העזתית נשמעו קולות שמחה על חיסול סינוואר. כך עולה משיחה שפרסם היום דובר צה"ל בערבית, אלוף-משנה אביחי אדרעי.
ערוץ חמאס משדר תיעודי ארכיון של סינוואר

בשיחה נשמעים שני תושבים עזתים שמשוחחים לאחר חיסול סינוואר. "הנה סינוואר נהרג", אומר אחד מהם, והשני משיב לו: "שילך לעזאזל, נשבע שצהלתי כשאמרו לי. הוא זה שהרס את העולם (את הכול)". אותו תושב, זעם והמשיך: "אללה לא ירחמו, לא אותו ולא את הנייה, הלוואי שלא יראו את רחמי האל. התחילו לחלק ממתקים אצלנו. אללה לא ירחמו על מה שקרה בעזה".
בתוך כך, מוקדם יותר היום נפגשו לעדכון ביטחוני בקריה נשיא המדינה יצחק הרצוג וראש הממשלה בנימין נתניהו. השניים הדגישו בשיחה כי לאחר חיסולו של סינוואר נפתח "חלון הזדמנויות משמעותי" - לרבות קידום החזרת החטופים וחיסול חמאס. הנשיא לוחץ בכל הכוח לנצל את ההזדמנות שנוצרה להביא להחזרת החטופים, וסבור שאסור להתמהמה. למעשה, הרצוג לוחץ על נתניהו לעשות מהלך משמעותי.
עוד לפני כן, נתניהו קיים הבוקר דיון בהשתתפות שרים וראשי מערכת הביטחון. זו התייעצות ביטחונית שנקבעה מראש, והייתה אמורה לעסוק באיראן ובלבנון, בעקבות מתקפת הטילים הבליסטיים של טהרן ופגיעת הכטב"ם הקטלנית של חיזבאללה בבא"ח גולני. אולם נוכח ההתפתחיות וחיסול סינוואר, ההתייעצות תדון גם בהשלכות של החיסול על שחרור חטופים ובניצול ההזדמנות שנוצרה.