המאבטח בן ה-25 שנפצע בפיגוע הדקירה במחסום המנהרות בכביש 60 בכניסה הדרומית לירושלים, שחזר בצהריים (רביעי) ממיטת אשפוזו בבית החולים הדסה עין כרם בבירה את העימות עם המחבל שתקף אותו וגם חיילת צה"ל בת 20. "הוא ירד מהאופניים, התחיל לתקוף אותה ולדקור אותה, ובאותו רגע לא חשבתי על כלום, העפתי אותה מהאזור והתעמתי איתו במשך דקות ספורות", סיפר המאבטח על רגעי הקרב מול המחבל שחוסל בזירה.
הריאיון עם המאבטח שנפצע בפיגוע הדקירה בכניסה לירושלים
(צילום: אלכס גמבורג)

המחבל, מוחמד אבו חאמד (15) מהכפר הפלסטיני אל-חאדר שסמוך למחסום, הגיע למקום הפיגוע ברכיבה על אופניים חשמליים. הוא פצע את המאבטח והחיילת באורח קל עד בינוני, לוחם מעברים של גדוד ארז ומאבטח אזרחי חיסלו אותו כאמור בזירה. המפכ"ל רב-ניצב יעקב שבתאי אמר במקום הפיגוע: "יש לא מעט התרעות, כולם מנסים להבעיר פה את הגזרה".
מצבם של המאבטח והחיילת השתפר והוא מוגדר כעת קל. "עמדתי בנתיב, ראיתי אופניים חשמליים מתקרבים למחסום, החיילת ביקשה שהוא יעצור - והוא פשוט ירד מהאופניים והתחיל לתקוף אותה", סיפר המאבטח שעובד בחברה אזרחית כבר ארבע שנים. "העימות איתו היה נטו קרב מגע, הוא דקר אותי שש פעמים - שלוש בראש, אחת בכתף, אחת ביד ואחת בצוואר. הייתה לי שנייה שהצלחתי להעיף אותו לאיזה מטר, ושם חברים שלי ירו בו ונטרלו אותו".
2 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע
זירת הפיגוע
זירת הפיגוע
(צילום: עמית שאבי)
2 צפייה בגלריה
ריאיון הפצוע מהפיגוע במחסום המנהרות בירושלים
ריאיון הפצוע מהפיגוע במחסום המנהרות בירושלים
"זה היה נטו קרב מגע". המאבטח שנפצע בפיגוע
(צילום: אלכס גמבורג)
המאבטח סיפר כי הוא היה חמוש ואף ניסה לשלוף את הנשק שלו, אך בגלל נסיבות העימות מול המחבל הוא ויתר בסופו של דבר על שימוש בנשק: "הוא היה באמוק ולא היה לי את הזמן, אחרת הוא היה ממשיך לדקור אותי עד שהייתי מוציא את הנשק. אז המשכתי להתעמת איתו בקרב מגע".
עוד סיפר המאבטח כי רק באחרונה סיים שירות מילואים של חמישה חודשים. "המלחמה פתחה סוג של מתח. הייתי במילואים תקופה ארוכה, אז באופן אישי לא הייתי במתח. האירוע בא לי ממש בהפתעה. המצב שלי עכשיו מוגדר קל, ברוך השם. כרגע אני רוצה להחלים כמו שצריך, ונראה מה יהיה בעתיד".
זירת הפיגוע במחסום המנהרות בירושלים
(צילום: לירן תמרי, תיעוד מבצעי מד"א)

על-רקע כוננות השיא בירושלים בחג הרמדאן, ציין המפכ"ל שבתאי: "יש התחממות, אנחנו רואים את המתח. הפקנו את הלקחים ביום הראשון של הרמדאן, שיפרנו את הפעילות שלנו ואנחנו כל יום לומדים, נערכים ומתכוננים. אני מקווה שניתן את התגובה הנכונה במידת הצורך. כרגע אנחנו בהיערכות מקסימלית של כוחות משטרת ישראל בתיאום עם כלל הגורמים הביטחוניים האחרים".
בהתייחס לפיגוע הבוקר אמר המפכ"ל: "אנחנו רואים פה אירוע שלמזלנו נגמר בצורה טובה עם עבודה מקצועית של הכוחות. יש פה שילוב של כוחות צה"ל, מאבטחים ומג"ב. הם מתרגלים את הסנכרון כל הזמן, ולמזלנו הסנכרון עבד כמו שצריך. גם פה נלמד ונפיק את הלקחים ונראה איך אנחנו משתפרים בעתיד. יש יותר מדי גורמים קיצוניים שמנסים להתסיס את האווירה שטח בכל מיני צורות, גם ברשתות החברתיות".
בחודש נובמבר האחרון נהרג רב-טוראי אברהם פטנה (20) מחיפה בפיגוע ירי סמוך למחסום המנהרות, שעליו חמאס לקח אחריות. שלושה מחבלים פתחו אז באש, הרגו את החייל ופצעו חמישה בני אדם באורח קל עד בינוני. הכוחות שהיו באזור חיסלו אז את המחבלים.