6 צפייה בגלריה
חמש הנשים שהעידו
חמש הנשים שהעידו
חמש הנשים שהעידו
(צילום: יריב כץ, אלכס קולומויסקי, יובל חן)
אחרי שארבע נשים העידו שתקף אותן מינית, הגינקולוג הבכיר טען בתגובה לתחקיר ynet ו"ידיעות אחרונות" כי מדובר ב"תלונות סרק שנובעות מחוסר הבנה של הנבדקות". עם זאת, מומחית בתחום האורוגניקולוגיה טוענת כי טענותיו מופרכות - ו"לא יעמדו בשום בית משפט". בינתיים, נטע (36, שם בדוי), קראה את התחקיר ב-ynet - ועל אף ששמו של הגינקולוג לא הוזכר בו ידעה מיד במי מדובר, לפי דפוס הפעולה שלו. לדבריה, היא הגישה תלונה במשטרה אחרי שהוא פגע בה מינית בחודש אוגוסט - ומאז מקווה שימצו איתו את הדין.
נטע הגיעה לבדיקה אחרי שחשה כאבים ברחם, ולא תיארה לעצמה שתצא עם צלקת לכל החיים. "לפני שנתיים הוא עשה לי ניתוח ששינה לי את החיים", סיפרה ל-ynet. "באוגוסט חזרו לי הכאבים וקבעתי אצלו תור בבית החולים. כשנכנסתי אליו הוא דיבר אליי לא יפה וגער בי למה עדיין לא נכנסתי להיריון, למה אני מחכה ושאני עושה טעות. הרגשתי נורא. הוא ביקש שאעלה על הכיסא כדי לבדוק אותי, ואז אמר שאני לא מרפה ושאני צריכה להרפות".
לדבריה, "הוא אמר - 'אני הולך ללחוץ לך על נקודה בדגדגן'. לא הבנתי מה זה אומר. חשבתי שאולי אני לא יודעת הכול, אולי הוא יודע משהו שאני לא. ניסיתי לנשום עמוק, הייתי קפואה והוא פשוט נגע בדגדגן, החדיר אצבע לנרתיק ואצבע לרקטום, והמשיך במשך דקות ארוכות מאוד. אני נושמת ונושמת כדי להרפות אל כל הגוף שלי עד שהסיוט יסתיים. אחרי דקות מאוד ארוכות הוא סיים ואמר 'הו, עכשיו אני רואה שזה עזר'".
6 צפייה בגלריה
נטע שם בדוי, אישה שהוטרדה מינית על ידי הגינקולוג הבכיר
נטע שם בדוי, אישה שהוטרדה מינית על ידי הגינקולוג הבכיר
"רק רציתי שזה יסתיים". נטע
"הייתי קפואה ובהלם ורק רציתי שזה יסתיים", הסבירה נטע. "יצאתי משם ואמרתי לעצמי שאני לא מבינה מה קרה לי עכשיו. לא אמרתי לו כלום. אחרי שבוע סיפרתי להורים שלי, ויחד עם אמא שלי הגענו לבית החולים והגשתי תלונה נגדו. לאחר מכן הלכתי עם בן זוגי למשטרה והגשתי תלונה נגדו ונחקרתי. בדיוק אתמול התקשרו אליי מצח"מ מחוז דן וזימנו אותי לעוד חקירה".
"אחרי שראיתי את הכתבה, ובלי שפרסמתם את השם שלו, זיהיתי את הדפוס שלו - ומיד הבנתי שזה אותו אחד", אמרה תוך כדי שבכתה. "זה כל כך מפחיד, זה מרגיש לי שאני חלק מסיפור ענק. האיש הזה ממשיך לטפל ולקבל מטופלות, זה לא נורמלי. אני לא מתכוונת לוותר לו. היה לי ברור מהרגע הראשון אני הולכת להתלונן ואני אלך עם זה עד הסוף".
הרופא, פרופ' בכיר מתחום הגינקולוגיה שעובד בבית חולים באזור המרכז, מכחיש את הטענות נגדו וטוען שהתלונות של אותן נשים נובעות מחוסר הבנה של הבדיקה. מנגד, מומחית בתחום האורוגניקולוגיה הפריכה את טענותיו, והסבירה בשיחה עם ynet כי "הפרקטיקה המקובלת של בדיקה גניקולוגית או בדיקה אורגניקולית לא כוללת עיסוי של דגדגן. אנחנו מנסים לאבחן האם יש פגיעות ברצפת אגן ולכן הבדיקה מתייחסת לנקודות רגישות בנרתיק, אך לא נקודות גירוי. זו לא בדיקה שאמורה להביא לאורגזמה או לתחושה מינית אחרת".
לדבריה, "בבדיקות אלה אנחנו בודקים ומודדים את החלק של צניחת האגן לנקודות מסוימות בנרתיק ביחס לקרום הבתולים, כדי לדרג את רמת הצניחה של האגן. בדיקת נקודות בנרתיק ביחס לקרום הבתולים, האם זה סנטימטר מעל אחד או שניים, זה חלק מהטיפול. הבדיקה הרגילה לא כוללת מישוש של הדגדגן. זה לא אמור להיות בשום צורה שהיא להביא אישה לאורגזמה. זה טכני לחלוטין והאישה לא אמורה להרגיש שום דבר. אין שום התייחסות לדגדגן. בדיקה אורוגניקולוגית לא שונה בהרבה מבדיקה גניקולוגית רגילה. הטענות של אותו פרופסור לא יעמדו בשום בית משפט".

העדויות: "נגע בי בצורה מינית במהלך בדיקה"

מוקדם יותר נחשפו ב-ynet ארבע עדויות של נשים שונות, שאינן מכירות זו את זו, נגד הגינקולוג. למשרד הבריאות הוגשו בעבר כמה תלונות נגדו, ומלבד נטע הגישה נגדו אישה אחרת תלונה במשטרה לפני שנה וחצי, אך הפרקליטות החליטה לסגור את התיק מחוסר ראיות. לאחר שהנפגעת הגישה ערר, התיק נפתח מחדש בחודש ספטמבר.
רות (56) סיפרה בתחקיר כי הגיעה לרופא המומחה לפני פחות משנתיים. "במהלך הבדיקה הוא נגע לי ממש בנקודות גירוי מיני. שאלתי אותו מה הוא עושה, והוא ענה שזה כדי להרגיע אותי. הייתי בהלם". לאחר שיצאה מהמרפאה, היא מספרת, הבינה כי הרופא אכן פגע בה מינית. "רק כשהגעתי לאוטו נפל לי האסימון".
6 צפייה בגלריה
ס', אישה שהוטרדה מינית על ידי הגינקולוג הבכיר
ס', אישה שהוטרדה מינית על ידי הגינקולוג הבכיר
"איך הוא ממשיך לעבוד כרגיל?". רות
(צילום: יריב כץ)
6 צפייה בגלריה
י', אישה שהוטרדה מינית על ידי  הגינקולוג הבכיר
י', אישה שהוטרדה מינית על ידי  הגינקולוג הבכיר
"לבן אדם כזה אסור לעבוד עם נשים". מיכל
(צילום: יובל חן)
מיכל (30), חרדית מבני ברק ואם לשניים, סיפרה: "היה לי אמון בו. עליתי על המיטה כשבעלי מעבר לווילון. ואז הרגשתי שהוא נוגע בי בצורה מינית, כאילו מנסה לעורר אותי במהלך הבדיקה. הוא גם התקרב אליי והסתכל לי בעיניים, כאילו רוצה ליהנות מהיופי שלי. ביקשתי ממנו להפסיק. הייתי בהלם, יצאתי משם קפואה".
חיה (32), פסיכולוגית חרדית מביתר עילית, הגיעה אליו לפני 11 שנה בעקבות פגיעה ברצפת האגן. "הוא ראה במחשב שאני מטופלת פסיכיאטרית בעקבות פוסט-טראומה אחרי לידה טראומתית עם נזק רפואי משמעותי, וביקש לבדוק אותי למרות שלא הייתה שום סיבה לכך. הסכמתי, כשבעלי נשאר מעבר לווילון. במהלך הבדיקה הוא התחיל לגעת בי בצורה מינית, הרגשתי שהוא מנסה לעורר ולגרות אותי.
"הייתי חסרת אונים", היא מספרת, "ואז הוא התחיל להתחכך בי, עד שהגיע לסיפוקו והפסיק. אני באה ממשפחה מאוד אדוקה, הייתי בת 21, אבל היה לי ברור שיש כאן תקיפה. השיטה שלו היא לנצל נשים במצוקה. כשהוא הבין שאני סובלת מפוסט-טראומה, הוא השתמש בזה. אולי הוא גם חשב שבגלל שאני חרדית אני לא מבינה מה קורה".
6 צפייה בגלריה
ח', אישה שהוטרדה מינית על ידי הגינקולוג הבכיר
ח', אישה שהוטרדה מינית על ידי הגינקולוג הבכיר
חיה. "השיטה - לנצל נשים במצוקה"
(צילום: אלכס קולומויסקי)
עדי (50) מספרת כי נפגעה מהגינקולוג לפני 18 שנה. "באתי אליו מספר פעמים לבדיקות בין הריונות. באחת מהן הוא נגע בי באופן מיני, כאילו הוא רוצה לגרות אותי. קפאתי. שאלתי: 'מה אתה עושה?', והוא אמר שהוא בודק. אחרי כמה דקות קפצתי מהכיסא, לקחתי את הדברים שלי והלכתי".
"הרגשתי מחוללת", מספרת עדי. "היה לי אמון בו והוא ניצל את תפקידו כדי לבצע את זממו. זה נורא שלא טיפלו בו עד היום. אולי בגלל שהוא בכיר והם לא רוצים להפסיד אותו". עדי פנתה לקופת החולים להתלונן, אבל לדבריה שם לא התייחסו למקרה ברצינות. "אמרו לי: 'אל תתעסקי עם זה, תעזבי'".
את ארבע העדויות אספה חני מלול, אושיית רשת חרדית שבעקבות התפוצצות פרשת יהודה משי זהב פתחה מאגר של תוקפים מיניים לטובת נשים חרדיות ודתיות. "גם הסיפור על הרופא הבכיר התפתח כך", היא אומרת. "אני שמחה על ההזדמנות להוציא לאור סיפורים שנחנקו בחושך יותר מדי שנים".
6 צפייה בגלריה
מ', אישה שהוטרדה מינית על ידי הגינקולוג הבכיר
מ', אישה שהוטרדה מינית על ידי הגינקולוג הבכיר
"הרגשתי מחוללת". עדי, שנפגעה לדבריה לפני 18 שנה
מטעמו של הרופא נמסר בתגובה: "מדובר ברופא גינקולוג ותיק ומוערך שטיפל באלפי מטופלות במסירות ובמקצועיות. עבודת הגינקולוג רגישה ואינטימית, ומטעם זה חשוף העוסק בה לתלונות יותר מכל תחום רפואי אחר. הרופא לא ביצע מעולם מעשים מגונים במטופלותיו. חשוב להבין כי התלונות בתחום זה הינן בדרך כלל תלונות סרק או כאלה הנובעות מחוסר הבנה של הנבדקות, ולא ממעשים פסולים של הרופא המטפל. רוב התלונות המוזכרות כאן נחקרו כבר ונגנזו וזה יהיה קרוב לוודאי גורלה של התלונה האחרונה".
מהמרכז הרפואי נמסר: "למרכז הגיעה תלונה לפני מספר שבועות אשר טופלה מיידית והועברה לנציבות שירות המדינה. אנו פועלים בהתאם להנחיותיהם".
מפרקליטות המדינה נמסר: "בסד הזמנים הבלתי סביר שהצבתם בפנינו למתן מענה, לא עלה בידינו לערוך בירור כנדרש ולתת מענה ראוי".