הסוכנות היהודית הודיעה על פרס בסך 100 אלף שקלים שיוענק למי שהמשטרה תקבע כי המידע שמסר הוביל למציאת בת ה-9 שנעלמה. למרות שעברו יותר משבועיים למשטרה אין קצה חוט לאן נעלמה היימנוט קסאו. מאז שנצפתה בפעם האחרונה נכנסת למרכז הקליטה בצפת, המשטרה וכוחות החיפוש הרבים לא מצאו רמזים או כיוונים לחקירה. בתחילה התרכזו החיפושים בתוך ובאזור מרכז הקליטה, ובהמשך הורחבו לאזורים אחרים בצפת.
2 צפייה בגלריה
היימנוט קסאו ומתנדבי יחידת הכלבנים בחיפושים אחריה
היימנוט קסאו ומתנדבי יחידת הכלבנים בחיפושים אחריה
היימנוט קסאו ומתנדבי יחידת הכלבנים בחיפושים אחריה
בעקבות המבוי הסתום בחיפושים, הודיעה הסוכנות היהודית כי תעניק פרס כספי למי שיספק מידע שיעזור למציאתה. מהסוכנות נמסר: "מרגע היוודע דבר היעלמותה, עירב צוות מרכז הקליטה את המשטרה שהחלה מיידית בחיפושים בפיקודו של מפקד משטרת צפת, סנ"צ יצחק אבוחצירה. אלפי אזרחים, בהם מתנדבים מהסוכנות היהודית הצטרפו לכוחות המשטרה, פרשים, כלבנים ובסיוע כלים שונים נוספים שמחפשים כבר יותר משבועיים אחר הילדה.
"הסוכנות היהודית סייעה להביא לארץ את אביה של היימנוט, שהיה בביקור באתיופיה, וצוות מרכז הקליטה מלווה את משפחת קסאו ומעניק לה סיוע וחונכים המלווים את הילדים. הסוכנות היהודית ומשרד העלייה והקליטה תגברו את אנשי המקצוע שפועלים במרכז הקליטה ומציעים ליווי וסיוע לכל דייר שמרגיש צורך בכך. בנוסף, מקיים צוות מרכז הקליטה עדכונים שוטפים לכלל העולים דיירי המקום".
התיעוד האחרון של הילדה היימנוט קסאו בת ה-9 שנראתה בפעם האחרונה במרכז הקליטה

בשבוע שעבר הודיע הוועד למען יהודים יוצאי אתיופיה כי גם הוא מציע פרס כספי בסך עשרת אלפים שקל שיינתן למי שימסור מידע שיביא למציאתה של היימנוט. "אנחנו מקווים שהפרס הכספי יגרום למי שיודע משהו לאזור אומץ ולמסור את המידע", הסביר יהושוע סיוון, יו"ר הוועד למען יהודים יוצאי אתיופיה בצפת.
2 צפייה בגלריה
yk13831014
yk13831014
הוריה של היימנוט. מקווים לנס
(גיל נחושתן)
המשפחה של היימנוט ממשיכה לקוות שהיא תימצא במהרה. האם, באנצאייהו קסאו, 38, עובדת משק במרכז הרפואי זיו בעיר. האב, טספיה קסאו, 51, עובד במפעל חיתולים בקיבוץ עמיר שבעמק החולה. כשעלו בדצמבר 2020 היו להם שלוש בנות: ירוס הבכורה, פרטונה והיימנוט. בצפת נולדו לזוג עוד שלושה ילדים: הבנות ידידיה ובמלק והפעוט ליאור בן השנתיים וחצי. "זו משפחה נורמטיבית לגמרי", אומרת אחת המנהלות במרכז הקליטה, "עובדים קשה ודואגים לילדים. הילדים בחוגים במרכז הקליטה, ההורים לומדים עברית ויש להם חונך שמלווה אותם בכל התהליכים. האבא נמצא בשלב מתקדם בתהליך גיור. בנוסף הם בשלבים סופיים של רכישת דירה, חתמו על חוזה לדירת ארבעה וחצי חדרים בקריית חיים, ליד האחות של האמא. הם אמורים לעזוב את המרכז ביולי השנה, בסוף שנת הלימודים".