פרסום ראשון: ראש חטיבת מגן במשרד ראש הממשלה הנחה לבדוק את נסיעת אחד מרכבי שיירת השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בעקבות דיווח על נסיעה בניגוד לחוק, כחודשיים לאחר התאונה שבה היה מעורב ברמלה.
ההנחיה הגיעה לאחר שאחד מרכבי שיירת השר תועד ביום שני האחרון כשהוא נוסע בניגוד לכיוון התנועה ומבצע פנייה בניגוד לחוק באור אדום, בזמן שלפי מקורות, השר היה בשיירה ובדרכו לבית מלון במרכז העיר ירושלים. השר, נדגיש, לא נכח ברכב שביצע את העבירה לכאורה, ומדובר ברכב אבטחה שמוצמד לשר מטעם אנשי יחידת מגן. צפו בתיעוד:
3 צפייה בגלריה
רכב משיירתו של השר איתמר בן גביר מבצע עבירות תנועה
רכב משיירתו של השר איתמר בן גביר מבצע עבירות תנועה
נוסע נגד כיוון התנועה, חוצה באדום. תיעוד הרכב משיירת בן גביר
3 צפייה בגלריה
רכב משיירתו של השר איתמר בן גביר מבצע עבירות תנועה
רכב משיירתו של השר איתמר בן גביר מבצע עבירות תנועה
מתוך התיעוד: רכב משיירת בן גביר נוסע נגד כיוון התנועה
בחודש אפריל, כזכור, השר היה מעורב בתאונת דרכים, כשרכבו התהפך בצומת ההסתדרות ברמלה בדרכו חזרה מזירת פיגוע בעיר. בתאונה נפצעו גם בתו של בן גביר, הנהג שלו משה אייכנשטיין, אחד ממאבטחיו ונהג הרכב השני שהיה מעורב בתאונה.
במשטרה חקרו אז אם רכבו של בן גביר חצה את הצומת באור אדום, ואם השר לא היה חגור במהלך התאונה. במסגרת החקירה נשלל רישיון הנהיגה של נהג השר למשך מספר שבועות.
מיד לאחר אותה התאונה, שאירעה בצאת פמליית השר מזירת פיגוע ברמלה, הסבירו בלשכתו של בן גביר כי נהגו נסע נסיעה מבצעית בשל דרגת האיום הגבוהה על חיי השר, שמאפשרת לו נסיעה באור אדום בצומת. בן גביר מצידו אמר בחודש מאי בריאיון לגלי צה"ל: "אני לא בטוח שהנהג שלי אשם בתאונה ולא הנהג השני. עם כל הכבוד, רואים בסרטון שהנהג שלי צריך לנסוע באדום במקומות שאני מאוים".
3 צפייה בגלריה
הצהרה לתקשורת של איתמר בן גביר בכנסת
הצהרה לתקשורת של איתמר בן גביר בכנסת
נפצע לפני כחודשיים בהתהפכות רכבו, שחצה באור אדום. בן גביר
(צילום: Menahem KAHANA / AFP)
בהתייחס לנהג הצעיר של הרכב השני, שבו התנגש רכב השר, אמר בן גביר: "גם כשאתה עובר בירוק, כשאתה נכנס לצומת, עדיין צריך להסתכל ימינה-שמאלה, לראות שהצומת פנוי. ככה מלמדים בכל בית ספר לתנועה". התבטאות בן גביר אינה במקומה, מאחר שמדובר בשר שאחראי על השוטרים ומביע בזמן התנהלות החקירה עמדה בשאלה מי לדעתו אשם בתאונה.
מאגף ביטחון וחירום במשרד ראש הממשלה נמסר: "ראש חטיבת מגן הונחה לתחקר את האירוע ולהגיש ממצאים לראש האגף. במידה והתבצעה חריגה מהנהלים, היא תטופל על ידי ראש האגף במישור המשמעתי".
מלשכת השר בן גביר נמסר: "השר בן גביר לא נכח ברכב ובשיירה. הגיע הזמן שתפסיקו בתקשורת לחפש את השר בן גביר".