ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד תקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו סביב התחמקותו הנוספת של נתניהו משאלת האחריות למחדל 7 באוקטובר. בישיבת סיעתו אמר: "אם נתניהו ימשיך לעסוק בשאלה מי אשם ומי כשיר, גם אנחנו נדון בכך. הוא לא ייצא מזה טוב". יו"ר העבודה מרב מיכאלי התייחסה גם היא לריאיון של נתניהו ב-CNN: "אין עדויות לכך שרוזוולט העביר מזוודות עם כסף ליפנים והנאצים לפני המלחמה".
לפיד: "אם נתניהו ימשיך לעסוק בשאלה מי אשם, גם אנחנו נדון בזה"
(צילום: גיל יוחנן)

2 צפייה בגלריה
מסיבת עיתונאים של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט ובני גנץ
מסיבת עיתונאים של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט ובני גנץ
"רוזוולט? אין עדויות לכך שהעביר מזוודות ליפנים ולנאצים לפני המלחמה". נתניהו
(צילום: מארק ישראל סלם)
הכותרת
הזיגזג של עמנואל מקרון
21:35
"חמישה שבועות עברו מאז הטבח הנורא, ובתקופה הזאת האופוזיציה שמה בצד את כל המחלוקות והאינטרסים וכל מה שיכול להפריע לניהול המלחמה", אמר לפיד. "את מה שאנחנו עושים, גם הממשלה צריכה לעשות, ולשים בצד את הפוליטיקה. הממשלה הזאת צריכה לסגור לפחות חמישה משרדי ממשלה שכולנו יודעים שהם מיותרים", הוסיף ראש האופוזיציה.
"מעל הכול", לדבריו, "נתניהו צריך להפסיק לנסות להסיר אחריות מעצמו. שלא יישב ב-CNN וישווה את עצמו לרוזוולט. בשבועות האחרונים שאלתי את עצמי לא פעם זה לא אחריות שלנו עכשיו מי צריך להנהיג את המדינה בימים האלה". עם זאת, לפיד הדגיש כי "אני עומד על ההחלטה לחכות עם זה".
לפיד נשאל האם הוא בוטח בשיקול הדעת של הנמצאים בקבינט המלחמה, והשיב: "מה שקורה לנגד עינינו הוא שהצבא יצא מההלם והממשלה לא. מערכת הביטחון מנהלת נכון את מה שקורה בעזה, אך אני לא מבין על סמך מה הממשלה אומרת שהיא התעשתה. מהבוקר ועד הערב אנחנו מתעסקים בבעיות בירוקרטיות, כשהממשלה לא עושה מספיק כדי לעזור לאזרחים. בימים האלה אין ממשלה בישראל".
2 צפייה בגלריה
מרב מיכאלי
מרב מיכאלי
"צריך לחזק את הרשות הפלסטינית ולעבוד איתה". מיכאלי, היום
(צילום: שלו שלום)
גם יו"ר העבודה מרב מיכאלי מתחה ביקורת על הממשלה, וקראה לשר בני גנץ לדרוש משותפיו "לעמוד בהסכם המקורי ולתמוך אך ורק בביטחון ישראל, ובטח שלא בהפיכה המשטרית". מיכאלי הוסיפה: "הממשלה הזאת, עם המשיחים שבה, מסכנת את ישראל גם בזירה הבינלאומית. זה מסר שאנחנו צריכים לשים אליו, במיוחד כשהלגיטימציה העולמית היא חלק חשוב בימים אלה".
מיכאלי התייחסה גם לריאיון ל-CNN של רה"מ נתניהו אתמול, ואמרה: "אין עדויות לכך שרוזוולט העביר מזוודות עם כסף ליפנים והנאצים לפני המלחמה". על ה"יום שאחרי" בעזה אמרה: "אנחנו בעד פתרון פוליטי לסכסוך, שבסיסו שתי מדינות לשני עמים, והדרך לעשות את זה היא לחזק את הרשות הפלסטינית ולעבוד איתה. היא מכירה במדינת ישראל, עוזרת למנוע פיגועים והפגנות בעד עזה, בעודנו מדברים פה".