יומיים לאחר ששוחרר משבי חמאס ברצועת עזה, עמית שני (16) ערך אתמול (שישי) קבלת שבת עם משפחתו בבית החולים שניידר, שם הוא נמצא מאז השחרור.
2 צפייה בגלריה
עמית שני, נחטף לעזה
עמית שני, נחטף לעזה
עמית שני
(צילום: מהאלבום הפרטי)
"מוזר לעמית לראות הרבה אנשים פתאום כי חודשיים הוא לא ראה רבים, אבל בסך הכול הוא מסתדר ודי בטוב", סיפר ל-ynet אביו ניר. "הוא ירד שישה קילו, אבל בסך הכול הוא בסדר גופנית".
האב מספר כי בנו היה חרד לדעת מה קרה בישראל, אם כי ידע במעט ממה שארע סביבו ב-7 באוקטובר. "הוא הבין כבר אז מה המצב כי הוא ראה את הגופות של השכנים, אז הייתה לו תמונה כללית, אבל הוא לא ידע מה קרה עם כל אחד", אמר אביו. "הוא לא שאל אותנו מה בדיוק התרחש פה, אלא לקח את הטלפון וקרא. זו הדרך שבה הוא בחר להתעדכן והבין מהר את הכול".
2 צפייה בגלריה
ירדן רומן גת, עמית שני וגלי טרשצ'נסקי החטופים במעבר רפיח
ירדן רומן גת, עמית שני וגלי טרשצ'נסקי החטופים במעבר רפיח
עמית במעבר רפיח. "הוא התעדכן בטלפון והבין מהר את הכול"
(צילום: אלקאהרה אלאחבאריה)
האב מספר כי במשך כל תקופת השבי שלו, עמית לא ידע מה עלה בגורל אביו. "הוא חשב שאני בשבי ולא ידע מה קרה לשאר בני המשפחה. רק ביום שהוא השתחרר הוא פגש בחטופים האחרים, שלהם הייתה גישה למדיה והם סיפרו לו שהם שמעו אותי מדבר עליו וככה הוא הבין שאני בסדר".
עמית, תלמיד כיתה י"א מבארי, נחטף ב-7 באוקטובר כאשר שבעה מחבלים פרצו אל ביתו בעת שהיה עם אמו ואחיותיו הקטנות בממ"ד. "עמית ניסה להגן על האחיות הקטנות שלו, אבל אמא שלו טל אמרה לו להיכנע והמחבלים הוציאו אותם מהבית והובילו אותם בקיבוץ עם השכן שלהם יוסי שרעבי ובן הזוג של הבת שלו אופיר אנגל", סיפרה קרובת משפחה. "כנראה שלא היה להם מקום בכלי הרכב, אז הם החליטו לקחת רק את הבנים. טל התקדמה לאחד המחבלים, הסתכלה לו בעיניים ואמרה: 'הוא רק ילד, לא חייל'. היא התחננה שייקח אותה ולא אותו. הכניסו את עמית לאוטו, והיא הספיקה לצעוק לו שלא יפחד ושהם יוציאו אותו מעזה".
פורסם לראשונה: 23:36, 01.12.23