תיעוד ממעצר מלאק וחשודים נוספים, לפני כחודש
(צילום: דוברות המשטרה)

הפרקליטות הגישה הבוקר (שישי) לבית משפט השלום בחיפה כתב אישום נגד אמל מלאק מדליית אל-כרמל, חבר בארגון הפשע אבו לטיף שמטיל אימה על הצפון. שלשום עצרה המשטרה 21 מחברי הארגון בפשיטת ענק במסגרת חקירה נפרדת של העלמות מס במיליארד שקל.
היחידה הכלכלית (אכ"ל חוף) בלהב 433 ניהלה בחודשים האחרונים חקירה סמויה נגד מלאק בחשד שאיים וסחט באיומים תושבים מאזור רכס הכרמל, הטיל עליהם מורא ופחד ופגע ברקמת חייהם. החקירה לוותה ביחד עם שוטרי מרחב כרמל ומחוז חוף ובחקירה משותפת עם רשות המיסים. לפני כחודש הפכה החקירה לגלויה עם מעצרם של כמה חשודים, בהם מלאק ואשתו.
3 צפייה בגלריה
תיעוד מיום המעצרים של חברי ארגון אבו לטיף
תיעוד מיום המעצרים של חברי ארגון אבו לטיף
הכספים שמלאק קיבל הועברו לחשבון הבנק של אשתו. תיעוד מיום המעצר
(צילום: דוברות המשטרה)
3 צפייה בגלריה
תיעוד מיום המעצרים של חברי ארגון אבו לטיף
תיעוד מיום המעצרים של חברי ארגון אבו לטיף
תיעוד מיום המעצר
(צילום: דוברות המשטרה)
מהחקירה עלה כי מלאק עסק יחד עם אחרים במשך שנים במתן הלוואות וגבייתן וכי במשך כל אותן שנים, לא החזיקו ברישיון למתן אשראי, בניגוד לחוק הפיקוח על שירותים פיננסיים. חלק מההלוואות שניתנו על ידי מלאק, ניתנו מבלי שכרת חוזי הלוואה בכתב הכוללים את תנאי ההלוואה, על מנת להתחמק מהחובות ומהאיסורים בחוק אשראי הוגן.
באותן שנים פעל מלאק ביחד עם האחרים, תוך הפעלת סנקציות אלימות ואיומים בין היתר כלפי בעלי החוב ועל מנת להטיל אימה עליהם ועל בני משפחותיהם ולהניע אותם לשלם סכומי כסף על פי דרישתו. בין היתר איים על חייבים: "אם לא תשלם, יש לך ילדה ויש לך אישה ואתה לא יודע איך זה ייפול עליך", "יש לך שעה להביא לי את הכסף, מבחינתי תמכור את הרכב ותשלם את הכסף ואם לא אני בא אליך הביתה, אני אשרוף לך את הבית, אקח לך את הרכב".
תקבולי ההלוואות התקבלו לידי מלאק במזומן ובהעברות כספיות לחשבון הבנק של אשתו והכספים הבלתי לגיטימיים התערבבו עם הכספים הלגיטימיים בחשבון הבנק של האישה, בכוונה להסתיר את מקור התקבולים ואת בעלי הזכויות בהם. עוד עלה מהחקירה כי מלאק לא דיווח למס הכנסה על הכספים הבלתי לגיטימיים.
3 צפייה בגלריה
תיעוד מיום המעצרים של חברי ארגון אבו לטיף
תיעוד מיום המעצרים של חברי ארגון אבו לטיף
בין הרכוש שנתפס: שלושה רכבי יוקרה בשווי מאות אלפי שקלים. תיעוד מיום המעצר
(צילום: דוברות המשטרה)
לפי המשטרה, עוד בשלב החקירה היו ניסיונות להשפיע על מתלוננים, לרבות באמצעות ירי והשלכת רימוני הלם לבתיהם של מתלוננים ומעורבים בתיק. מבין הלווים הרבים שנסחטו ואוימו, אחד המתלוננים לווה מהנאשם 25 אלף שקל וסוכם בין השניים כי ההחזר כולל הריבית יעמוד על סכום של 80 אלף שקל. כשהלווה לא עמד בהחזרת התשלומים, הנאשם סחט אותו ואיים עליו: "בסדר, אני אומר ב-15, לא אבו סקר ולא אלוהים אחי. לשלוח לך אנשים שיתפסו אותך מהאוזניים בסאג'ור תגיד לי, כדי שתבין מה אני אומר לך? עכשיו מישהו יבוא ויסביר איתך ויגיד לך עם מי העבודה שלך".
מעצרו של מלאק הוארך מעת לעת והבוקר הוגש נגדו כתב אישום חמור המייחס לו עשרה אישומים. מלאק נאשם בריבוי עבירות של סחיטה באיומים, סחיטה בכוח, איומים, עיסוק בלא רישיון למתן אשראי, כריתת חוזה הלוואה אסורה, קבלת תשלום לפי חוזה הלוואה אסורה, הלבנת הון ושימוש בכל מרמה ערמה או תחבולה במטרה להתחמק ממס.
לצד כתב האישום הוגשו בקשה להשאירו במעצר עד תום ההליכים ובקשת חילוט על כל הרכוש שנמצא ברשותו בשווי העבירות שביצע וכן על הרכוש ששימש לביצוע העבירות. בין הרכוש שנתפס זכויות במקרקעין בשווי של כמיליון שקלים, שלושה רכבי יוקרה בשווי של מאות אלפי שקלים ועוד כספים רבים במזומן.