רגע לפני הכניסה הקרקעית לרצועת עזה, פקודת המתקפה על חמאס שהעבירו מפקד פיקוד דרום ומפקדי האוגדות והחטיבות נשמעה היטב אצל הלוחמים על הקרקע, בטנקים ובכלי הרכב המשוריינים. אלו המסרים המרגשים ומעוררי ההשראה עימם נכנסו החיילים ללחימה הגורלית.

מפקד פיקוד דרום, אלוף ירון פינקלמן

"תחנות פיקוד הדרום, כאן קודקוד. אנחנו יוצאים למתקפה על חמאס וארגוני הטרור ברצועת עזה. מטרתנו היא אחת - ניצחון. לא משנה כמה תהיה ארוכה הלחימה, כמה קשה, אין תוצאה אחרת מלבד ניצחון. נילחם בסמטאות, נילחם במנהרות, נילחם היכן שצריך. נכה את האויב המתועב. אחיי הלוחמים, התושבים של בארי, שדרות, ניר עוז, כפר עזה ויישובי מערב הנגב ואיתם כל עם ישראל, כולם מביטים בנו כעת. אתם דור הניצחון. כאן קודקוד, נועו למשימותיכם, הכו באויב, סוף".
פקודת ההתקפה של מפקד פיקוד דרום
(צילום: דובר צה"ל)

5 צפייה בגלריה
אלוף פיקוד דרום והלוחמים במהלך הפעילות הקרקעית ברצועת עזה
אלוף פיקוד דרום והלוחמים במהלך הפעילות הקרקעית ברצועת עזה
"כולנו מביטים בנו כעת, אתם דור הניצחון". מפקד פיקוד דרום
(צילום: דובר צה"ל)

מפקד אוגדה 162, תא"ל איציק כהן

"תחנות חושן, כאן קודקוד. ב-7 באוקטובר פתח האויב השפל במתקפת טרור רצחנית נגד ילדים, נשים, גברים וקשישים. לא בחרנו בקרב הזה, האויב רצה בו. עם ישראל בוטח בנו ועומד מאחורינו. נשמיד את היד שנשלחה לחנוק את צווארנו, נכה בעוצמת פלדה באויבינו כמו אגרוף מלוכד יחד. אין משימה לה לא נוכל, אין מחבל בו לא נכה. מתחייב להיות לצידכם בשדה הקרב, כתף אל כתף. לא נשוב הביתה עד אשר נשלים את המשימה שהוטלה עלינו במלואה. נועו למשימתכם. התקפה-התקפה".
5 צפייה בגלריה
 תא"ל איציק כהן
 תא"ל איציק כהן
"נשמיד את היד שנשלחה לחנוק את צווארנו". מפקד אוגדה 162
(צילום: טל שחר)

מפקד אוגדה 36, תא"ל דדו בר-כליפא

"תחנות שחקים, כאן קודקוד. הנה הגיע יום. אנו לוקחים גורל אומתנו ועמנו בידינו. זוהי שעתנו, אין ראויים מאיתנו. נדע לעמוד בכל משימה, נשיב מלחמה שערה עד לניצחון. יחד נעמוד איתן נוכח כל מחיר ומכאוב. לא ניתן לניצחון לחמוק מידינו. המטרה ברורה, הרצון ברזל, אנו נחושים ומאמינים בצדקת דרכנו. אני סומך עליכם, זו המלחמה שלנו והיום תורנו. תחנות שחקים, כאן קודקוד. התקפה-התקפה. סוף".
5 צפייה בגלריה
דדו בר כליפא
דדו בר כליפא
"הנה הגיע יום. אנו לוקחים גורל אומתנו ועמנו בידינו". מפקד אוגדה 36
( צילום: דובר צה"ל)

מפקד חטיבת גולני, אל"ם יאיר פלאי

"לוחמי, חיילי ומפקדי החטיבה, חווינו מכה קשה, איבדנו אזרחים רבים ואחים לנשק. בחירוף נפש ובגבורה נלחמתם על היישובים והמוצבים בעוטף עזה. עכשיו - זמן ההתקפה הגיע. עיני עם ישראל נשואות אלינו כעת. נשמיד את האויב שטעה לחשוב שהוא יכול לעמוד בפנינו. זוהי מלחמה על הבית. בכל צעד וצעד שלנו, נזכור בליבנו את המראות, הנופלים והפצועים שלחמו בגבורה בלתי מתפשרת במתקפה הקשה. הרוח שלנו, רוח גולני, תביא את הניצחון. זה הזמן שלנו, הזמן של גולני".
5 צפייה בגלריה
יאיר פלאי
יאיר פלאי
"עכשיו - זמן ההתקפה הגיעה". מפקד חטיבת גולני
( צילום: דובר צה"ל)

מפקד חטיבה 401, אל"ם בני אהרון

"הלילה אנחנו נכנסים לעזה. אנחנו עושים זאת זקופי קומה ומוכנים למלחמה. נתקוף את עזה במלוא העוצמה שלנו, הרוחנית, הפיזית, עד שכולה תתמלא בעקבות הברזל שלנו. עם ישראל עבר ימים קשים, ספג אבדות קשות, הוא צופה בנו, מאמין בנו ומחזק אותנו. לא משנה כמה זמן זה ייקח, לא משנה כמה יידרש, נילחם בעוצמה ובגבורה יחד עד ההכרעה. תחנות 1, כאן קודקוד - בחזית עזה, יעד אויב מבוצר ואכזר שיקבל את מה שמגיע לו. התקפה. סוף".
5 צפייה בגלריה
בני אהרון
בני אהרון
"אנחנו נכנסים לעזה זקופי קומה ומוכנים למלחמה". מפקד חטיבה 401
(צילום: דובר צה"ל )