אישה איראנית נותרה משותקת אחרי שנורתה על-ידי המשטרה, שניסתה לעצור את רכבה של האישה בעקבות חשד שהפרה את חוקי הצניעות ברפובליקה האיסלאמית. ארזו בדרי, בת 31 ואם לשניים, נקלעה לתרדמת אחרי הירי וכעת מאושפזת במחלקה לטיפול נמרץ.
ב-22 ביולי נסעה בדרי לביתה בעיר נור בצפון איראן, ושוטרים סימנו לה לעצור את רכבה. ב"גרדיאן" הבריטי נכתב כי רכבה של בדרי הופיע ברשימה המשטרתית: בשנה שעברה, כחלק מאכיפת חוקי הצניעות - שמחייבים את הנשים באיראן לעטות חיג'אב - הודיעו הרשויות כי הן ישתמשו במצלמות אבטחה לאתר נהגות שנוסעות ללא כיסוי ראש, והמכונית שלהן תוחרם.
ארגון זכויות האדם Human Rights Activists in Iran העריך כי כמה ימים לפני הירי תועדה בדרי ללא כיסוי ראש, ומספר לוחית הרישוי של מכוניתה נקלט במצלמות. לפי הדיווחים, כשהשוטרים סימנו לבדרי לעצור היא ניסתה לברוח - והם פתחו באש.
גורם שבקיא בפרטים אמר ל-BBC ששוטר ירה תחילה על גלגלי המכונית - ואז ירה למושב הנהג. "היא משותקת מהמותניים מטה, הרופאים אמרו שייקח חודשים לקבוע אם היא תישאר משותקת לצמיתות או לא", סיפר. בדרי נקלעה לתרדמת, ומאושפזת במחלקה לטיפול נמרץ בבית החולים בטהרן תחת אבטחה כבדה. משפחתה מקבלת אישור להגיע רק לביקורים קצרים, ללא טלפונים.
באוקטובר מתה בבית החולים ארמיטה גרוואנד, נערה בת 16, שהתמוטטה באותו חודש ברכבת התחתית בטהרן אחרי עימות עם משטרת המוסר והייתה שרויה במשך שבועות בתרדמת. ארגון זכויות אדם האשים את משטרת המוסר של טהרן בתקיפתה של גרוואנד, שלכאורה לא צייתה לכללי עטיית החיג'אב. הארגון מסר שהנערה הותקפה על-ידי שוטרות שגרמו לה לחבלות קשות. לפי הארגון היא נמצאת בתרדמת ומאושפזת בבית חולים בטהרן.
הידיעה על מותה של גרוואנד פורסמה כשבאיראן ציינו שנה ל"מהומות החיג'אב" שפרצו בעקבות מותה של הצעירה מהסא אמיני, כמה ימים אחרי שנעצרה על-ידי משטרת המוסר של טהרן.