4 צפייה בגלריה
הנשיא הרצוג עם משלחת שגרירים זרים מארה"ב והאום המבקרת בארץ
הנשיא הרצוג עם משלחת שגרירים זרים מארה"ב והאום המבקרת בארץ
"נחשפים לדרך המעוותת שבה ישראל מוצגת בזירה הבינלאומית". הרצוג עם משלחת השגרירים מארה"ב והאו"ם
(צילום: מארק ניימן, לע"מ)
נשיא המדינה יצחק הרצוג נפגש היום (שני) לראשונה עם משלחת שגרירים לאו"ם ולארצות הברית המבקרת בישראל - וקרא להם לשפוט את ישראל בצורה הוגנת יותר, תוך התחשבות באתגריה הביטחוניים. הרצוג פנה לנציגים מאוסטרליה, אוקראינה, ארגנטינה, בהוטן, גוואטמלה, הונגריה, הרפובליקה הדומיניקנית, טונגה, צ'כיה וקניה, ואמר כי ביקורם הוא חשוב מאוד לישראל, וקיווה שיצליחו להשפיע על החלטות האו"ם והממשלות השונות בכל הנוגע לישראל.
"ישראל היא דמוקרטיה גאה ותוססת", אמר הרצוג. "אנחנו מוקפים באויבים מצפון ומדרום שמטרתם לערער על תהליך השלום ועל זכות קיומה של המדינה", הסביר הרצוג והוסיף: "עברנו הרבה מלחמות ואירועי טרור ומוטלת עלינו החובה והזכות לשמור על העם שלנו בביטחון וברווחה, בהתאם לאינטרסים הביטחוניים שלנו. ההתפתחויות במזרח התיכון הן דרמטיות מאוד ומדינות רבות מבינות שהסכסוך אינו הנושא היחיד שעומד על הפרק".
4 צפייה בגלריה
טקס מסירת נס הנשיא בין ראובן ריבלין ליצחק הרצוג בבית הנשיא
טקס מסירת נס הנשיא בין ראובן ריבלין ליצחק הרצוג בבית הנשיא
"מוטלת עלינו החובה והזכות לשמור על העם שלנו". נשיא המדינה
(צילום: רויטרס)
4 צפייה בגלריה
גלעד ארדן
גלעד ארדן
"ישובו לאו"ם ולארה"ב לאחר שראו במו עיניהם את האמת". ארדן
(צילום: מארק ישראל סלם)
שגריר ישראל לארה"ב ולאו"ם, גלעד ארדן, שעמד בראש המשלחת הודה לנשיא על קיום המפגש החשוב ועל פעילותו לחיזוק מעמדה של ישראל בעולם. ארדן אמר כי "השיח הפורה ששגרירי המדינות קיימו עם הנשיא הוא חלק חשוב מביקורם בארץ, שחושף אותם לתרומתה של ישראל לעולם, לאתגרים הביטחוניים שלנו ולדרך המעוותת בה ישראל מוצגת בזירה הבינלאומית. אני בטוח שכשהשגרירים ישובו לאו"ם ולארה"ב לאחר שראו במו עיניהם את האמת, הם יסייעו ויתמכו במאבקי להגן על שמה של ישראל".
שר החוץ יאיר לפיד פגש גם כן את משלחת השגרירים והציג בפניהם את ההתפתחויות האזוריות במזרח התיכון, האיום האיראני ושאיפת ישראל ליחס הוגן בארגונים הבינלאומיים. "בעוד מדינות רבות במזרח התיכון מקדמות נורמליזציה ושלום עם ישראל, המשטר האיראני ממשיך לפתח נשק גרעיני וטילים ארוכי טווח ולממן ולהכווין טרור במזרח התיכון כולו. איראן מהווה איום על היציבות והשלום בעולם כולו ויש לפעול במשותף כדי למנוע ממנה להגיע לכדי יכולות גרעיניות", אמר לפיד.
4 צפייה בגלריה
 יאיר לפיד בישיבת הסיעה: "אין שום שינוי בסטטוס קוו של הר הבית, שאומר יהודים יש חופש ביקור בהר הבית "
 יאיר לפיד בישיבת הסיעה: "אין שום שינוי בסטטוס קוו של הר הבית, שאומר יהודים יש חופש ביקור בהר הבית "
"צריכים לפעול במשותף כדי למנוע מאיראן יכולות גרעיניות". לפיד
(צילום: יואב דודקביץ')
מוקדם יותר היום, התייחס לפיד בישיבת סיעתו ליחסי החוץ של מדינת ישראל. לפיד סיפר על הביקור הראשון של שר חוץ ישראלי במרוקו שיתקיים בסוף החודש הקרוב, ועל "שיפור ניכר" לדבריו ביחסי החוץ של ישראל. "הם משתנים כבר עכשיו. ניכר שיפור גם ביחסים עם המפלגה המדוקרטית, עם יהדות ארה"ב עם האיחוד האירופי, וירדן".
יחד עם זאת, הדגיש לפיד: "לא נוותר גם על ס"מ מהביטחון הלאומי, אבל על ידי כ בנט ושר הביטחון גנץ מנהלים דיאלוג, שיח פתוח, מכבד, יעיל וכבר שיפר באופן דרמטי את היחסי חוץ שלנו תורם לביטחון הישראלי ופותח בלי סוף הזדמנויות חדשות לכלכלה הישראלית".