אשתו של פקד ארנון זמורה ז"ל שנפל אתמול (שבת) בפעולה הנועזת לשחרור ארבעת החטופים ספדה לו בפוסט שכתבה בפייסבוק. מיכל זמורה כתבה: "הכל מתמלא עכשיו בתמונתו של הגיבור פקד ארנון זמורה ז"ל. אבל הרבה לפני שהוא היה לוחם וגיבור הוא היה איש מתוק ומקסים. בן זוג מדהים, אבא מושלם. איש אוהב ואהוב. ככה אנחנו נזכור אותו, ואשמח שגם אתם".
מייק זילברג חברו של ארנון ז"ל בריאיון לאולפן ynet

3 צפייה בגלריה
פקד ארנון זמורה ז"ל
פקד ארנון זמורה ז"ל
מיכל וארנון זמורה ז"ל
קידום אודיו צ'אט שרון כידון יואב זיתון
זמורה התגורר בשדה דוד שליד שדרות. הוא הותיר אחריו את אשתו מיכל, ושני ילדים. הלווייתו תתקיים היום ב-16:00 בהר הרצל. משפחתו וחבריו מספרים כי "יותר מכל, ארנון היה אב מופלא לשני ילדים, ובן זוג אהוב ואוהב למיכל. הוא היה איש משפחה מסור, שגידל את ילדיו לאהבת האדם והחיים, ראיית האחר, חברות ועשיית הטוב. שותף מלא בחיי הבית והמשפחה אשר מילא את החיים במוזיקה, בצחוק ובאהבה מליבו הרחב. השירות התובעני הפך את כל המשפחה למגויסת, ולמרות זאת ארנון הקפיד להיות נוכח, קשוב ומחבק, ולבלות זמן איכות עם אשתו וילדיו".
בצה"ל ספדו לארנון וציינו כי הוא נפגע כאשר "הלך בראש הכוח". בהודעה שפרסם דובר צה"ל נמסר: "צה"ל מרכין ראש בעקבות נפילתו של פקד ארנון זמורה ז"ל, מפקד צוות ביחידה הלאומית ללוחמה בטרור של משטרת ישראל. ארנון גיבור ישראל, אוהב הארץ ומגינה. הלך בראש הכוח שחילץ את ארבעת החטופים ששבו ארצה לישראל מלב רצועת עזה. צה"ל מצדיע לזכרו".
מפקד משמר הגבול, ניצב יצחק בריק, ספד לקצין המשטרה שנפל וסיפר כי "ארנון היה מבין הלוחמים שלחמו בגבורה עילאית ב-7.10, בין היתר ביד מרדכי בקרב בו נבלמו עשרות מחבלים מלהתקדם צפונה, ובמבצעים נוספים רבים לסיכול טרור, ובפעילותיו, הגן על מדינת ישראל. בשם משמר הגבול, אני משתתף בצער המשפחה. מג"ב ילווה את משפחתו לעד".
ביד מרדכי ספדו לארנון: "ארנון הוא מפקד הצוות מהימ"מ שלחם בצומת יד מרדכי ב-7.10 וביצע חבירה לכיתת הכוננות של קיבוץ יד מרדכי. בהגנה על הקיבוץ הוא וצוותו הרגו 37 מחבלי נוחבה שפרצו לשטח הארץ. לפני מספר חודשים הגיע לפגוש את כיתת הכוננות ולספר את סיפור הקרב".
3 צפייה בגלריה
פקד ארנון זמורה ז"ל
פקד ארנון זמורה ז"ל
זמורה עם ילדיו. איש משפחה מסור
3 צפייה בגלריה
פקד ארנון זמורה ז"ל
פקד ארנון זמורה ז"ל
פקד ארנון זמורה ז"ל. לחם בגבורה גם ב-7 באוקטובר
יעל, ידידתו של ארנון שבצעירותו הייתה המדריכה שלו בתנועת המושבים במוצא, סיפרה על הקרבות שבהם לקח חלק ב-7 באוקטובר. "ארנון והצוות שלו, צוות טקילה, הגיעו ב-7 באוקטובר לצומת יד מרדכי ונלחמו שם במחבלים. הם ראו שם ניידת משטרה עם שוטרים שמבקשים עזרה. הם חיסלו את המחבלים במהרה ובגבורה ואחר כך הם המשיכו לנחל עוז ואז לבארי, הם איבדו חברים בצומת הקשתות. נלחמו כל היום הזה".
מייק זילברג, חברו של ארנון, סיפר הבוקר ל-ynet: "ארנון היה שונא את החשיפה הזאת, ורק בגלל מה שמיכל כתבה אני מדבר. אני רוצה שיזכרו אותו לא רק כפקד. הכרתי אותו לפני 15-12 שנה, אחרי טיול אחרי צבא. כריזמטי, צעיר, הייתי גדול ממנו ב-4 שנים והרבה פחות מנוסה ממנו. הוא היה מת על טרקים. אנשים צריכים לקחת את המורשת שלו וללמוד להיות כמוהו. הוא היה נקי וטהור, כולם ידעו שהוא צודק".
ארנון נהג להקדיש תשומת לב מיוחדת לבנות הזוג של לוחמיו מתוך הבנה וידיעה אודות המחיר הכבד שמשפחותיהם משלמות על השירות המסור והקשה. הוא עודד אותן ואת הלוחמים לפתיחות ושיח אודות החוויות הקשות והקפיד על יצירת מרחב לשיתוף ולתמיכה הדדית.
ההודעה ששלח לצוות הלוחמים ביום הזיכרון האחרון מעידה על ליבו הרחב ואישיותו המיוחדת:
"יום הזיכרון תמיד מורכב וקשה, אך היום הוא קשה במיוחד. זיכרון החברים עוד חד וברור ומעשיהם עוד מהדהדים ומכים גלים. כל יום מתגלים עוד ועוד פרטים על השבת הארורה ההיא ועל מה שנאלצנו להתמודד איתו. היום הזה חידד לי עוד יותר כמה בר מזל אני שזכיתי ועודני זוכה לשרת לצידכם. אנשים מיוחדים ערכיים בעלי יכולות מופלאות ובעיקר בני אדם טובים. המדינה עומדת בפני אתגרים אדירים והיחידה ניצבת בחזית. למי שהיו דמיונות ומחשבות לגבי נחיצות הצוות מבין ודורש אותו היום בכל מבצע. אלה אנחנו שנעמוד שם ונידרש לשיא המקצועיות והחדות. אלה אנחנו שנעמוד שם וניתן את הפתרון המבצעי. אנחנו הולכים ומתקרבים לקראת ביצוע ערכי, הכי ערכי שיש. הצוות עומד בנקודות ההכרעה ואני רוצה שתדעו שלא הייתי מבקש אף אחד אחר לידי מלבדכם. תחגגו את העצמאות, 76 שנים. אלה אתם שאפשרתם ומאפשרים אותה. אלה אתם ומשפחותיכם שמקריבים עבור הכלל. תחגגו! אני רוצה שתדעו כמה אני גאה ואוהב אתכם."
ארנון העביר את ההודעה גם לקבוצה של בנות הזוג, והוסיף:
"זה מה ששלחתי בצוות. אני רוצה גם לומר לכן, לא היינו מצליחים אפילו לקשור נעליים בלעדיכן, אתן אלה שמקריבות, אתן אלה שפותרות את הבעיות ואתן אלה שתומכות בנו כשאנחנו נופלים. אני אוהב גם אתכן".
תיעוד: מבצע חילוץ החטופים
(צילום: דובר צה"ל)

לאחר נפילתו הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו כי שם המבצע לחילוץ החטופים בנוסייראת, "זרעי קיץ", יוחלף ל"מבצע ארנון". ארנון היה בכוח שנכנס למבנה שבו הוחזקו החטופים אלמוג, שלומי ואנדריי. במשטרה ציינו כי ארנון נפגע במבצע ההרואי במהלך קרב מול מחבל ששהה בחדר במבנה שבו הוחזקו החטופים. הוא נפצע באורח קשה, ומותו נקבע בהמשך בבית החולים. ארנון הוא החלל ה-11 של הימ"מ מאז 7 באוקטובר, כשבאותו יום נהרגו תשעה לוחמים, ובחודש שעבר נפל ייטב לב הלוי ז"ל בפעילות בטול כרם. "לוחמי הימ"מ פועלים בחירוף נפש למען עם ישראל - בכל מקום שיידרשו לכך", מסרו במשטרה.