סמל יאיר רויטמן (19) מקרני שומרון, לוחם בהכשרה בסיירת גבעתי, מת מפצעיו אתמול (שבת) לאחר שנפגע בפיצוץ המבנה הממולכד ברפיח בשבוע שעבר, בתקרית שבה נפלו עוד ארבעה לוחמים. בריאיון ל-ynet סיפרו הבוקר ההורים איתן וריקי על הילד שהמילה "צער" לא מתאימה לו, כי "הוא היה הילד הכי שטותניק ושמח בעולם".
איתן וריקי רויטמן הוריו של יאיר רוטמן ז"ל בראיון לאולפן ווינט
(צילום: ירון ברנר)

1 צפייה בגלריה
סמ"ל יאיר רויטמן ז"ל
סמ"ל יאיר רויטמן ז"ל
"חי את החיים, טעם אותם בכל מובן המילה". סמ"ל יאיר רויטמן ז"ל
(צילום: דובר צה"ל )
"אני חושב שהוא מסתכל עלינו מלמעלה וקצת צוחק, ואומר 'מה הבעיה, הכול נפתר, הכול בסדר, למה אתם לוקחים את זה כל כך קשה?'", סיפר האב איתן. "'זה מה שרציתי, זה מה שאהבתי, זו הדרך שהייתי בוחר למות בה אם למות, ותמשיכו את המלחמה'".
האם ריקי סיפרה: "יאיר שלנו היה ילד של חיבורים. היו לו חברים מכל הסוגים, מכל הגילים. הוא היה חתיך, ילד מרשים, שכולם אהבו אותו. החברים, ההורים שלהם, השכנים, הוא היה חבר של כולם". היא ביקשה להעביר מסר: "אני מרגישה חובה ושליחות לדבר על חיבור, חיבורים בעם ישראל, של להבין שאין לנו ברירה ואנחנו עם אחד. כל המריבות האלה שקורות פה זה כאילו לריב על הציפורן. הבסיס הוא משותף. כל כך עצוב לי לראות מה קורה פה, ואם אנחנו לא מבינים שנמשיך לריב כל הזמן אז יאכלו אותנו בחוץ. חשוב לי להפיץ את הדבר הזה בשבילו, שהוא יישב שם למעלה וידאג לנו".
"הוא נפצע קשה בערב שבועות, והיה בין חיים למוות", סיפר איתן. "הייתה שאלה אם להמשיך את הדבר הזה או לקצר אותו. היינו בייסורים גדולים. באו הורים וחברים מהסיירת לבקר אותנו ולחבק אותנו. אציין את אימא של יאיר לוין (שנפל גם הוא בתקרית), שהיו ביחד ועשו הכול יחד". ריקי: "וכנראה גם ייקברו ביחד".
האב הוסיף: "זו דוגמה טובה, כי יאיר בא מכיוון אחד ויאיר לוין הגיע מכיוון אחר. הורים שבאו לחזק אותי סיפרו שיאיר היה יושב איתם לקפה. אני לא הכרתי את ההורים מהסיירת, אבל יאיר הכיר את האבות של חברים שלו לסיירת. היה כל כך חשוב לו שכולם ירגיש טוב ובנוח, ולהיות מלך המסיבה באותו זמן".
האב איתן סיפר כי יאיר עזב את הלימודים בגיל 16 כדי לפתוח עסק של פלאפל וסושי. "הוא קנה את המקום במאות אלפי שקלים וניהל אותו. אנחנו ההורים, שנינו מורים, לא היה מקובל עלינו סגנון החיים שלו. הוא חי את החיים, טעם אותם בכל מובן המילה. הוא נסע פעמיים לחו"ל לפנינו". האם ריקי סיפרה כי בסוף כיתה י"א הוא הבין שהוא רוצה סיירת ו"בשביל זה צריך לימודים". "הוא עבד באולם אירועים, וצ'יק-צ'ק הפך להיות מנהל. עם כולם הוא ידע למצוא את החיבור".
יאיר, כאמור, היה עד אתמול בין חיים למוות מאז פציעתו בתקרית ביום שני. "הוא שרד חמישה ימים במאבק כדי לחיות. ביום הראשון שראיתי אותו, הוא ניסה לדבר איתי. הוא היה פצוע אנוש, המוח והריאות שלו ניזוקו, ועדיין הוא רצה להגיד לי 'אבא'. הסיבה שאנחנו מחייכים וחזקים היום היא כי אנחנו חושבים על יאיר ועל העוצמה שהייתה לו. אני חלש, אבל כשאני חושב על יאיר אני מתחזק", אמר איתן. "היו לנו חמישה ימים של 'שבעה'. כבר עיכלנו ועיבדנו את זה".