על פי רוב, שליחי המוסד למשימות מבצעיות בחו"ל הם גברים. הם אלה שנעדרים ומותירים את בת הזוג לטפל במה שנשאר להמתין להם בדאגה מאחור: הבית, ובעיקר – הילדים. הפרק השלישי והאחרון בסדרת הדוקו "מוסד משפחתי" של ynet original עוסק במקרה אחר: אורנה קליין, לשעבר לוחמת מבצעית במוסד, יצאה פעמים רבות לתקופות ממושכות של עבודה ומבצעים הרחק מהבית, בזמן שבעלה נותר עם בנותיהם המתבגרות הילה ושחר. צפו בפרק השלישי והאחרון בסדרה.
לצפייה בפרק הראשון, "החיים עם איש מוסד" – לחצו כאן לצפייה בפרק השני, "החיים כילדים של סוכן מוסד" – לחצו כאן
עוד ב-ynet Original: • רצח רופא השב"ס - העדות הדרמטית אחרי 25 שנה • סם המוות - יותר ממכר ממורפיום, יותר קטלני מהרואין • הנסיעה האחרונה של עמית איטח - מה קרה בליל התאונה? • נוכל. רוצח. מיליונר - פרשת הרצח שהסעירה את ישראל וגרמניה בשנות ה-90 • שורת חיפוש: "סקס ישראליות" - תעשיית הפצת תמונות עירום בטלגרם
1 צפייה בגלריה
מתוך "מוסד משפחתי"
מתוך "מוסד משפחתי"
"חשבנו שיש לה חיים כפולים ושהיא מנהלת עוד בית"
(צילום: מתוך אלבום משפחתי)


"אימא הייתה חוזרת אחרי שבוע-שבועיים והייתה זקוקה לחופש שלה, לשקט", הן מספרות. "לא רק פיזית היא לא נמצאה איתנו, אלא גם נפשית. היינו קופצות עליה ומחבקות אותה ומרגישות קור. חשבתי שיש לה חיים כפולים והיא מנהלת עוד בית. פחות עסקנו ב'מה היא עושה' ויותר ב'למה היא לא נמצאת' ו'למה היא לא מתייחסת אלינו כמו שצריך'".
בפרק הראשון של הסדרה התראיינה שלוה הסל, שהפכה את סיפור חייה לצד בעל סוכן מוסד לספרים, והסבירה על ההסתרה, המתח, השקרים הבלתי נמנעים, הזהויות הבדויות והחיים במדינה מוסלמית. הפרק השני עסק ביואב וינאי מזרחי, בניו של אילן מזרחי, לשעבר המשנה לראש המוסד, ושל מיכל – גם היא עובדת המשרד, שסיפרו על ילדות בצל אב נוכח-נפקד. השחקנית והסטנדאפיסטית ענת ברזילי, בתו של איש המוסד אברהם (איברהים) ברזילי ששירת בזירות שונות במזרח התיכון, מספרת על השתתפותה בעל כורחה במשחק ההסתרה של החיים החשאיים.