2 צפייה בגלריה
ישראלים תקועים במנאנג
ישראלים תקועים במנאנג
"לא ברור מתי אפשר יהיה לרדת חזרה". הסופה בנפאל
כ-100 ישראלים, בהם גם ילדים קטנים מתחת לגיל 10, תקועים כבר כמה ימים בהרי ההימלאיה בנפאל ללא דרך לצאת עקב סופת שלגים עזה. הישראלים היו באמצע טרק סובב אנאפורנה, כשבימים האחרונים החלו גשמים עזים מאוד ושלג חזק שחסם את כל הדרכים להמשך הטרק - וגם לכיוון חזרה.
הישראלים תקועים מאז ערב יום כיפור במלון בכפר מנאנג, ולטענתם לא יכולים להמשיך בטרק וגם לא יכולים לחזור אחורה מאחר והדרכים נחסמו. אחד מהם, אילן, סיפר כי "כרגע יש מספיק אוכל במלון, אבל אין דרך להביא אספקה חדשה. נכון לעכשיו לא ברור בכלל מתי יהיה אפשר לרדת בבטחה חזרה, בגלל שהדרך הפכה לסכנת נפשות. חברות הביטוח לא שולחות חילוץ בטענה שאנחנו לא בסכנת חיים, אבל בהחלט יש כאן תחושה של מצוקה וחוסר ודאות. אנחנו לא יודעים מתי תתחיל מצוקה של אוכל ועץ להסקה".
2 צפייה בגלריה
ישראלים תקועים במנאנג
ישראלים תקועים במנאנג
במשרד החוץ מדגישים: "אף אחד לא בסכנת חיים"
לדברי אילן, "הפס (המשך הטרק) מושלג, ולא יהיה אפשר לעבור משם בשבועות הקרובים. מצד שני גם הדרכים חזרה בג'יפ חסומות עקב מפולות בוץ בגלל הגשמים". הישראלים מספרים כי כעת יש חג בנפאל, ולכן השלטונות המקומיים אינם מחלצים אותם.
בנוסף לישראלים במנאנג, ידוע על שני ישראלים שנתקעו במערה במנאסולו, שמשיק לאנאפורנה. הישראלים נמצאים במערה ביחד עם עוד שישה מקומיים ויעבירו שם את הלילה. הם לא יכולים לצאת משם עקב מפולות. גורמים במשרד החוץ אומרים כי הסופה הייתה ידועה מראש, ושני הישראלים נכנסו למסלול כשידעו שהיא תתרחש.
הגורמים הבהירו גם כי הישראלים שנמצאים במנאנג הגיעו לשם ברגל, ויכולים לחזור ברגל. "אף אחד מהם לא בסכנת חיים, כולם ממתינים שהסופה תחלוף", נמסר. "השגרירות נמצאת בקשר עם השלטונות, והקונסולית בנפאל בקשר עם חברות הביטוח. הכול ידוע וברור. אין לכאורה סיבה לחילוץ כי אין שם סכנת חיים או משבר של מישהו שנפצע חלילה, או נמצא במצב הומניטרי קשה. הם צריכים לחכות שהסופה תחלוף".
אילן אמר בתגובה שאנשים ניסו לרדת ברגל מהמקום, וחזרו בגלל חסימת הדרכים וחשש ממפולות סלעים ובוץ. "זה מסוכן מאוד", אמר. "אני עם ילדים קטנים ולא מתכוון לקחת את הסיכון הזה. גם מרכז החילוץ המקומי המליץ שלא ננוע בדרכים עכשיו".