צה"ל הודיע כי רק 12 מתוך 90 מלש"בים חרדים שזומנו לצו ראשון היום (רביעי) הגיעו ללשכות הגיוס. הם השלימו את כלל התהליכים הנדרשים לקראת הגיוס. בפועל, מדובר ב-13% בלבד מהמזומנים שהתייצבו. "מי מביניהם שלא התייצב ייקרא בשנית למלא את חובתו", אמרו בצה"ל. "צווים אלו יצאו כחלק מהפעימה הראשונה לשלישון הנוכחי. צה"ל ימשיך לפעול בהתאם להחלטת הדרג המדיני ובהתאם לחוק".
המהומה היום במחו"ה אלון
(צילום: אביהו שפירא)

הפריצה לתל השומר בשבוע שעבר
(צילום: שילה פריד, יריב כץ)

מוקדם יותר היום חסמו יותר מ-100 חרדים את כביש הגישה למחנה מחו"ה אלון, ששערו תוגבר בחיילים שנאלצו לפנות שוב ושוב בכוח את ניסיונות החסימה שלו - במחאה על גיוס חרדים צעירים. 12 נעצרו במהלך המחאה, שכללה עימותים עם שוטרים.
חלק מהצעירים החרדים קיבלו זימון ללשכת הגיוס בטבריה, וכבר בראשית השבוע הודיעו הפלגים הקיצוניים בחברה החרדית, הפלג הירושלמי והעדה החרדית, כי יגיעו לשבש את ימי הצו הראשון לחרדים שקיבלו זימונים להתייצב בלשכת הגיוס, כפי שעשו בשבוע שעבר. אולם הם נעצרו בדרכם, כשניסו לחסום כאמור את הכניסה למחו"ה אלון. בהמשך ניסו כמה חרדים לחסום את כביש 65 בצומת כפר תבור. בנוסף, במחוז צפון בכיבוי אש טענו כי כמה שריפות פרצו סמוך לעיר מרר כתוצאה מהצתות שמאחוריהן עומדים לפי החשד המוחים החרדים.
בימים שני ושלישי בשבוע שעבר 48 מלש"בים בלבד מהחברה החרדית, מתוך 900 שזומנו, הגיעו לביצוע צו ראשון ותהליכי קליטה ומיון בלשכת הגיוס בתל השומר. במהלך היומיים האלו, נציין, הפגינו מאות חרדים קיצונים מחוץ ללשכת הגיוס, ואף פרצו לבסיס.