צלם ynet ו"ידיעות אחרונות" שאול גולן הותקף היום (שבת) על ידי מתנחלים בכפר אל-מורייר, שם נרשמו עימותים בין פלסטינים למתנחלים, שהציתו בתים באזור בתגובה להירצחו של הנער בנימין אחימאיר. "הסתובבתי בכפר וצילמתי תמונות. ראיתי חבר'ה רעולי פנים, יהודים, יוצאים מתוך שדה זיתים, ומסתובבים בכפר כאילו אין אלוהים. כאילו הכפר שלהם. הם שרפו בתים ותיעדתי".
לדבריו, הסתתר באחד הבתים מתחת לשולחן כדי שלא יראו אותו. "אחד הילדים ראה וקרא לכולם. הם פירקו אותי במכות, שברו לי את האצבעות ושרפו לי את כל התיק וציוד הצילום. אחר כך הם חיפשו לי בכיסים מחשש שיש לי איזה כרטיס זיכרון שהם מתועדים בו", שחזר.
3 צפייה בגלריה
כפר דומא
כפר דומא
תמונות שצילם שאול גולן, היום בדומא
(צילום: שאול גולן)
3 צפייה בגלריה
כפר דומא
כפר דומא
כוחות הביטחון באזור
(צילום: שאול גולן)
הוא מוסיף: "חלק היו במדי צה"ל ורובים. 30-20 איש הכו אותי וצעקתי 'הצילו' בתקווה שחיילים ישמעו אותי, אבל החיילים זה הם. ערבים לא היו עושים לי דבר כזה. שכבתי על הרצפה וכל אחד נותן בעיטה, בראש ובבטן. השאירו אותי ערום (מציוד). זרקו לי גם את המפתחות של האופנוע לאש ואין לי איך לחזור הביתה. אני מחכה לגרר. הייתה להם שנאה בעיניים".
ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לאפשרות של פעולת נקמה בהודעתו על הירצחו של בנימין אחימאיר, והעביר מסר לתושבי האזור: "אני קורא לכל אזרחי ישראל לאפשר לכוחות הביטחון לעשות את עבודתם באין מפריע, כדי שנוכל לבוא חשבון עם הרוצחים המתועבים וסייעניהם במהרה".
גם שר הביטחון יואב גלנט אמר כי הוא "כואב את מותו של הנער בנימין אחימאיר, שנרצח בדם קר בידי מחבל שפל", אך ציין בפנייה לציבור: "תנו לכוחות הביטחון לפעול במהירות במצוד אחר המחבלים - פעולות נקם יקשו על לוחמינו במשימתם - אסור לקחת את החוק לידיים".
מארגון העיתונאים והעיתונאיות נמסר כי הוא "מביע זעזוע עמוק על התקיפה הברוטלית של צלם 'ידיעות אחרונות' שאול גולן בידי מתנחלים אלימים. במהלך התקיפה הקשה שברו את ידו של הצלם ושרפו את כל ציוד הצילום שלו תוך כדי שהם מפליאים בו את מכותיהם. אנחנו דורשים מהמשטרה לאתר באופן מיידי את המעורבים ולהעמידם לדין".
3 צפייה בגלריה
שאול גולן
שאול גולן
שאול גולן לאחר שהותקף בשטח
(צילום: איתי רון הארץ)
בעימותים האלימים שהתפתחו בין מתנחלים לפלסטינים באזור הכפר דומא, אחרי ההודעה על איתור גופתו של הנער בן ה-14, שנרצח בפיגוע טרור אתמול נהרג לטענת הפלסטינים אדם כתוצאה מ"ירי מתנחלים". גם בצה"ל אישרו כי אדם נורה למוות במסגרת העימותים. בדיווחים נטען כי ישנם פצועים נוספים, חלק מהם במצב קשה, והוצתו גם מכוניות.
גופת הנער, תושב ירושלים, אותרה בצהריים באזור המאחז מלאכי שלום - באמצעות רחפן שהעלו הכוחות לאוויר. לצידו אותרו חפציו האישיים, וחפצים נוספים שנלקחו לחקירה - בהם נשק קר. לפי החשד, אחימאיר, שעבד כרועה צאן במקום, נרצח אחרי שיצא מהחווה בשעות הבוקר - ולא שב למאחז, בזמן שהעדר שרעה כן חזר. בהודעה משותפת לצה"ל, שב"כ והמשטרה נכתב כי אחימאיר "נרצח בפיגוע טרור", וכי מתנהל מרדף אחר החשודים.