מעונות היום יתייקרו בעוד 481 שקלים לחודש - בדרך לסבסוד?
( צילום: נוויל האריס)

ועדת סל המחירים הודיעה אתמול (רביעי) על המלצותיה הסופיות, הכוללות עלייה של 284 שקלים בחודש למעונות היום, מה שצפוי לייקר אותן בעד 481 שקלים לחודש. ניתאי רייש, אב לשני ילדים במעון יום, אמר היום בריאיון לאולפן ynet כי הוא "לא מצליח להבין מאיפה להביא כסף לשלם על זה", ויו"ר פורום מעונות היום ליאור גבאי סבור שהמדינה "צריכה לספוג את ההעלאה הזאת, ולא ההורים".
"גם ככה מעונות היום יקרים ועולים הרבה כסף. אני עם שני ילדים במעון, וזה יוצא משהו כמו 4,500 שקלים בחודש, ועכשיו רוצים ממני עוד אלף שקל בחודש, שזה מטורף", אמר רייש. "בשביל שאוכל לצאת לעבוד, אני צריך לשים אותם במעון בין השעות 07:00 ל-16:00 באיזושהי מסגרת, ואני לא מצליח", הוסיף.
1 צפייה בגלריה
אביגדור ליברמן
אביגדור ליברמן
"קורא לאוצר - תספגו את העלות הזאת, ואל תשיתו אותה על ההורים". ליברמן
(צילום: קובי קואנקס)
לדבריו, "הברירה שלי כרגע היא פשוט לעבוד במקום עבודה נוסף. בתור רופא מתמחה, אני חייב למצוא עוד מקור הכנסה ולהשלים את הפערים האלה. אני מתחיל את החודש עם 8,000 שקלים, ועוד שכירות של 5,500 שקלים. עם ההעלאה הזאת - זה לא שפוי".
ליאור גבאי, מנכ"ל פורום "נאות מרגלית" ויו"ר פורום מעונות היום, סבור כי הנושא של החינוך בגיל הרך הוזנח. לדבריו, "מתייחסים לנושא הזה כאחרון בשרשרת המזון. ההורים ודאי לא אמורים לספוג את העלות הנדרשת לצורך העלאת שכר המטפלות. מדינת ישראל יכולה להרשות לעצמה לספוג את ההעלאה הזאת, ולא להטיל אותה על ההורים, שגם ככה מתמודדים עם יוקר המחיה".
"המאבק סביב מעונות היום התחיל מתוך רצון לסייע למחנכות ולמטפלות בהשוואת שכרן לשכר הסייעות בגני הילדים. ועדת המחירים המקצועית של משרד האוצר קיבלה החלטה מקצועית של לעדכן את המחיר, כשבמקביל נוכל להעלות את השכר של המטפלות. אני קורא למשרד האוצר - תיישמו את המלצות ועדת המחירים, אבל תספגו את העלות הזאת, ואל תשיתו אותה על ההורים".