ליאור שמחה (47) מקיבוץ נצר סרני שליד רמלה נבחר לתפקיד מזכ"ל התנועה הקיבוצית, לאחר שניצח אתמול (רביעי) בבחירות שבהן יותר מ-64 אלף בני אדם היו זכאים להצביע, ובהם אלפי חברות וחברים מהקיבוצים שפונו מהנגב המערבי ומגבול הצפון.
לראשונה בבחירות לתנועה הקיבוצית, שבה חברים 259 קיבוצים, התאפשרה הצבעה דיגיטלית בהיקפים גדולים. שמחה, שכאמור ניצח בבחירות את הדס דניאלי ילין (50) מקיבוץ יגור, יכהן בתפקיד ארבע שנים. הוא יחליף את ניר מאיר, המכהן בתפקיד מאז 2015.
1 צפייה בגלריה
ליאור שמחה
ליאור שמחה
"הקמפיין לא היה פשוט בשל אירועי התקופה האחרונה". שמחה
(צילום: יאיר שגיא)
הבחירות למזכ"לות התנועה הקיבוצית התקיימו ארבעה חודשים לאחר טבח 7 באוקטובר, שבמסגרתו נרצחו 252 חברי ותושבי קיבוצים בעוטף, ונחטפו לרצועת עזה יותר מ-140 חברים ותושבים נוספים. מ-7 באוקטובר ועד היום נרצחו ונפלו 322 חברי ותושבי קיבוצים.
הבחירות השנה נערכו כשכאמור 56 קיבוצים בדרום ובצפון פונו מאז 7 באוקטובר לאזורים פחות מאוימים. בשל הרצון לאפשר לכולם להצביע, התאפשרה הצבעה בקלפי דיגיטלית באמצעות מחשבים בקיבוצים שבהם הייתה מתכונת הצבעה כזו הייתה נהוגה בהיקפים קטנים. בקיבוצים שבהם נהוג היה להצביע בקלפי ידנית, ההצבעה התקיימה באמצעות פתקים.
שמחה מסר אחרי שנבחר כי "בתנועה הקיבוצית אין באמת מנצחים ואין באמת מפסידים, כי זו תנועה של כולנו. אמשיך להיאבק על צביונה ודמותה של מדינת ישראל הדמוקרטית והליברלית. הקמפיין היה לא פשוט עבורי, במיוחד בשל אירועי התקופה האחרונה. הכאב הגדול על האסון שחווינו, התפילה לשובם של החטופים הביתה ולהחלמתם של אלפי הפצועים בגוף ובנפש. מתוך גודל השעה, נפשיל יחד שרוולים, ונהיה שם עבור כולם. כולנו יחד נהיה רתומים לחזון אחד, דרך אחת, מטרה משותפת - שמתחילה בשיקום קיבוצי הנגב המערבי וחיזוק יישובי הצפון. נמשיך להיאבק עד לשובם הביתה של כל החטופים".