חמישה בני אדם נהרגו ועשרים נפצעו אמש (ראשון) בפיצוץ בבית קפה במוגדישו, בירת סומליה. כך דיווחה סוכנות הידיעות רויטרס מפי גורמים במשטרה המקומית. בית הקפה היה עמוס במבקרים שהגיעו לצפות בגמר היורו בין ספרד לאנגליה, ולאחר הפיצוץ כלי התקשורת המקומיים דיווחו על כדור אש ועננת עשן שהיתמרו לשמיים.
1 צפייה בגלריה
פיגוע ב סומליה
פיגוע ב סומליה
פיגוע בסומליה, לפני שנתיים
(AFP)
גם ב-2017: משאית תופת התפוצצה במגדישו, 231 בני אדם נהרגו

על-פי הדיווחים, מקור הפיצוץ הוא ככל הנראה מכונית תופת שחנתה בקרבת מקום. איסמעיל עדאן, שעבר במקום סמוך לפיצוץ, סיפר לסוכנות הידיעות AP כי "אנשים ניסו לקפוץ על הקיר ההיקפי ונפצעו, אחרים נדרסו כשברחו". לדבריו, רוב הנפגעים היו ברחוב וכלל לא שהו בבית הקפה.
בינתיים לא ברור מי עומד מאחורי הפיצוץ, אך גורמי הביטחון אמרו ל-AP כי ארגון הטרור האיסלאמיסטי א-שבאב אחראי למתקפה. הארגון, שמסונף לאל-קאעידה, מנסה במשך יותר מעשור להפיל את השלטון בסומליה - שנתמך על-ידי הקהילה הבינלאומית. הארגון שולט באזורים גדולים במדינה האפריקנית, וכוחו מבוסס בעיקר באזורים הכפריים.
לפני כארבעה חודשים מחבלים מא-שבאב תקפו מלון סמוך לארמון הנשיאות במוגדישו. הם השתמשו בחומרי נפץ כדי לפרוץ את החומה, ופתחו באש בכניסה לבניין, אך לא היו נפגעים באירוע. גם שנתיים לפני כן המחבלים הסתערו על מלון בבירה, אז נהרגו 20 בני אדם בעקבות פיצוץ של שתי מכוניות תופת.
הפיגוע הרצחני ביותר בתולדות בירת סומליה היה בשנת 2017, כש-231 נהרגו ו-275 נפצעו. בעקבות הפיגוע הכריז הנשיא על שלושה ימי אבל, והמדינה האשימה את א-שבאב - שלא לקח אחריות על הפיצוץ.