1 צפייה בגלריה
לא חוזר בו. "המדינה צריכה למחוק את חווארה"
לא חוזר בו. "המדינה צריכה למחוק את חווארה"
לא חוזר בו. "המדינה צריכה למחוק את חווארה"
(צילום: יואב דודקביץ')
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' התייחס היום (רביעי) לסערה סביב ה"לייק" שעשה לציוץ של סגן ראש המועצה האזורית שומרון, שקרא למחוק את חווארה, שעות לפני פרעות מתנחלים במקום. סמוטריץ' סירב להתנצל על כך גם היום, ואמר בוועידת דה-מרקר: "למה עשיתי לייק לציוץ? כיוון שאני חושב שאת הכפר חווארה צריך למחוק".
עם זאת, הוא הבהיר כי "המדינה היא זו שצריכה למחוק את חווארה". ראש האופוזיציה הגיב על הדברים ואמר כי "קריאתו של השר סמוטריץ' 'למחוק את חווארה' היא הסתה לפשע מלחמה. יהודים לא עושים פוגרומים ויהודים אינם מוחקים כפרים. הממשלה הזו ירדה מהפסים".
בציוץ המקורי של דוד (דוידי) בן ציון, סגן ראש המועצה, הוא כתב בעקבות הפיגוע בחווארה שבו נרצחו ביריות הלל ויגל יניב, אחים בני 22 ו-20 תושבי הר ברכה, כי "את הכפר חווארה צריך למחוק היום". יו"ר הציונות הדתית סמוטריץ' כאמור סימן "לייק" לציוץ באמצעות חשבון הטוויטר שלו.
לדברי סגן ראש המועצה, "כאן בחווארה, שפוך על הכביש דם ילדינו, תושבי השומרון שנרצחו פה. את הכפר חווארה צריך למחוק היום. מספיק עם דיבורים של בנייה וחיזוק ההתיישבות, את ההרתעה שאבדה צריך להחזיר מיד ואין מקום לרחמים". בהמשך הציוץ נמחק - ואז סמוטריץ' הבהיר: "אחיי המתיישבים, הכאב גדול, אך האמינו לי שאנחנו עובדים קשה כדי לתת מענה אמיתי לטרור, גם צבאית וגם התיישבותית".
"מאז הפיגוע הנורא אנו עסוקים רק בזה. אבל אסור לקחת את החוק לידיים ולייצר אנרכיה מסוכנת שעלולה לצאת משליטה ולעלות בחיי אדם. תנו לנו כדרג מדיני לגבש את המענה ולצה"ל לנצח בעזרת השם".
רק כ-16 שעות אחרי שהפרעות פרצו בעיירה הפלסטינית התייחס לאירועים השר לביטחון לאומי, ושותפו של סמוטריץ' בבחירות, איתמר בן גביר. ביום שאחרי ב-12:00 פרסם הצהרה במאחז הבלתי-חוקי אביתר, שבה קרא "לא לקחת את החוק לידיים" - בזמן שהוא נמצא במאחז בלתי-חוקי.