תיעוד: הרצח הכפול של האחים בטול כרם

היחידה המרכזית במשטרת מחוז חוף פענחה את הרצח הכפול בטול כרם שברשות הפלסטינית, שם נורו למוות האחים שאפע וסלאח אבו חוסיין מבאקה אל גרבייה - שאמם נרצחה כמה חודשים לפני כן. פרקליטות מחוז חיפה הגישה הבוקר (שני) את הצהרת תובע נגד חמישה חשודים בעבירות רצח, אלימות, עבירות נשק ועוד. המשטרה הגיעה לעצורים דרך הודעות ושיחות בין העצורים שדיברו על הרצח.
2 צפייה בגלריה
שאפע וסלאח אבו חוסיין שנרצחו בטולכרם
שאפע וסלאח אבו חוסיין שנרצחו בטולכרם
שאפע וסלאח אבו חוסיין
במשטרה מסרו כי בחקירת הרצח, שאירע באמצע אפריל, עלה כי היורים עקבו אחר שני האחים ובשלב מסוים חלפו לצד רכבם ופתחו לעברם באש. החשודים נמלטו מהמקום זמן קצר לאחר מכן ורכבם אותר כשהוא שרוף סמוך לכפר פלסטיני. בחודשים האחרונים עצרו לוחמים מיחידות מיוחדות של המשטרה, בסיוע של צה"ל ובלשים מימ"ר חוף, חמישה חשודים מטול כרם, ג'לג'וליה ובאקה אל גרבייה.
לבקשת המשטרה, מעצרם של החשודים הוארך מעת לעת בבית המשפט הצבאי שומרון, בבית משפט השלום בעכו ואף בבית המשפט העליון עקב התארכות המעצר - והבוקר הוגשה הצהרת התובע לקראת הגשת כתב האישום. מלבד עבירת הרצח יואשמו החשודים בעבירות של אלימות, נשיאת והובלת נשק וסיוע לאחר מעשה.
2 צפייה בגלריה
הרכב ששימש לרצח של שאפע וסלאח אבו חוסיין
הרכב ששימש לרצח של שאפע וסלאח אבו חוסיין
הרכב השרוף של החשודים
מפקד מחוז חוף ניצב יורם סופר אמר כי "בחודשים האחרונים פעלנו רבות, תוך ביצוע פעולות חקירה ייחודיות ומורכבות והשקעת משאבים רבים חוצי גבולות, על מנת להביא לפענוח הרצח הכפול. חקירה זו מצטרפת לשורה של חקירות אותן אנו מבצעים באופן מקצועי ונחרץ במטרה לשמור על שגרת חיים תקינה ולהביא את העבריינים לדין".