הקשבה לנאומו של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה מגלה כי נראה שהוא בעיקר מפחד מתמרון קרקעי צה"לי לתוך דרום לבנון, במטרה להרחיק את חיזבאללה מהגבול ולפרז את האזור מרקטות ומטילי נ"ט. זה ניכר היטב כשנסראללה פנה ישירות לראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר - מה שתעשה לא יחזיר את תושבי הצפון לבתיהם.
נסראללה התייחס ישירות לתוכנית שיוחסה לאלוף פיקוד הצפון אורי גורדין, להקים "רצועת אבטחה" בדרום לבנון - ומאיים שהיא תהפוך למלכודת, תוך הרחבה בתיאורים ואיומים בפרטי פרטים. לכן ברור שזה הדבר שהוא חושש ממנו יותר מכל.
חושש מתמרון: נאום נסראללה אחרי המתקפות בלבנון

גלנט: "רצף הפעולות שלנו יימשך"
(צילום: אלעד מלכה)

בנוגע לנקמה על מהלומות הביפרים ומכשירי הקשר שמיוחסות לישראל - נסראללה המום. הוא מדבר על "חשבון נפש קשה וגמול צודק" ועל תגובה הולמת, אבל נראה על פי נאומו די בבירור שהוא והאיראנים לא החליטו עדיין מה יעשו. למעשה, הוא לא מאיים מפורשות אלא משתמש במילים חלשות ככל שהוא יכול.
זה תמונת ראי של המצב בישראל - עם דיונים שמתקיימים כרגע על איך פועלים בלבנון באופן שיחזיר את התושבים לבתיהם. יש כמה אופציות ויש תוכנית מודולרית, והדרג המדיני צריך לקבל היום או מחר החלטות.
נסראללה על פיצוצי הביפרים: "אפשר לקרוא לזה הכרזת מלחמה"

בשני הצדדים, גם בישראל וגם אצל נסראללה, לא מדברים על מלחמה כוללת. מנהיג חיזבאללה נזהר מאוד שלא לאתגר את ישראל, ולכן מכנה את הפיצוצים שהם "יכולים להיחשב הכרזת מלחמה" - אבל לא אומר במפורש שהם הכרזת מלחמה. נסראללה מתלבט, האיראנים מתלבטים, וגם אצלנו. פה ההתלבטות בעיקר נוגעת לכניסה קרקעית.
לפני כן, נסראללה מנסה למזער נזקים, בעיקר את הנזק התודעתי שגרמו מהלומות הביפרים ומכשירי הקשר לאנשיו ולעם בלבנון בכלל. הוא גם מנסה למנף זאת כדי לכרסם בלגיטימציה של ישראל בזירה הבינלאומית, וטוען שפיצוצים בבתי חולים זה דבר שגובל ב"רצח עם, טבח, פשע מלחמה". כך הוא מקווה להרתיע מפני תקיפה קרקעית.
ועדיין, למרות הפחד שניכר, נסראללה מתעקש וטוען שאמר "לא" למתווכים - בכך שהדגיש כי לא יפסיק את האש לפני הפסקת אש בעזה.