דובר צה"ל, תת-אלוף דניאל הגרי, אמר הערב (יום רביעי) בהצהרתו לתקשורת כי בתמרון הקרקעי בחאן יונס אותרה מנהרה שבה שהו חטופים בתנאים קשים.
הצהרתו של דניאל הגרי
(צילום: דובר צה"ל)

"אנחנו ממשיכים לפעול בנחישות מעל ומתחת לקרקע בחאן יונס", אמר. "הכוחות איתרו שם מנהרה שבה שהו חטופים בתנאים קשים. הכנסנו לשם היום כתבים בינלאומיים כדי שיחשפו לעולם את הפשעים שמבצע חמאס נגד האנושות".
"אנחנו ממשיכים לפעול בכל המאמצים כדי להחזיר את כל החטופים", אמר. במענה לשאלת ynet, האם צה"ל יודע איפה נמצאים לפחות חלק מהחטופים והאם הוא נמנע במכוון מלפעול, השיב הגרי כי "החטופים זה מאמץ עליון, זו משימה לאומית. אני לא רוצה לפרט כאן את הפעולות שאנחנו עושים ברמה המודיעינית והמבצעית. גם בעבר היו לא מעט מבצעים שעשינו ולא פרסמנו, והיו מבצעים שנמנענו מלעשות.
"זה מעסיק אותנו, אנחנו דנים בזה שעות רבות במהלך היממה. יש הרבה מאוד מבצעים שעולים על השולחן, ונמשיך לעשות את זה. כשיהיה מה לפרסם - אנחנו נפרסם".
הכותרת
לזכור ולא לשכוח: איך מנציחים את 7 באוקטובר?
24:52
1 צפייה בגלריה
תיעוד: לוחמי חטיבת גבעתי מאתרים אמל"ח בכיתות הלימוד של האוניברסיטה האסלאמית בחאן יונס שברצועת עזה
תיעוד: לוחמי חטיבת גבעתי מאתרים אמל"ח בכיתות הלימוד של האוניברסיטה האסלאמית בחאן יונס שברצועת עזה
כוח צה"ל בחאן יונס
(צילום: דובר צה"ל)
במענה לשאלת ynet על הקריטריונים ל"הסרת האיום" בצפון וחזרת התושבים, השיב הגרי כי "אנחנו חייבים לייצר את התנאים הביטחוניים שיאפשרו לתושבי הצפון לחזור. אני לא רוצה לפרט על המרחק הנדרש מהגבול (של כוח רדואן וחיזבאללה, י"צ) ואיך נעשה את זה. המבחן שלנו הוא במעשים, ובימים האחרונים אנחנו מקפידים להראות שהמעשים גברו. כך נמשיך לעשות כדי להרחיק את האיום מגבולנו".