3 צפייה בגלריה
דיון בג"ץ על ביטול עילת הסבירות
דיון בג"ץ על ביטול עילת הסבירות
הדיון בבג"ץ, היום
(צילום: אלכס קולומויסקי)
לא מעט גופי תקשורת זרה הגיעו היום (שלישי) לבית המשפט העליון בירושלים כדי לסקר את הדיון בעניין ביטול עילת הסבירות.
אליהו פרידמן (31) נולד בטורונטו וגר כיום ביפו. הוא משמש ככתב רשת אל-ג'זירה בישראל ."אני חושב שהכותרת תהיה משהו כמו: 'דיון היסטורי על מהות הדמוקרטיה והערכים בישראל'", אמר. "זה דיון ממש סמלי. לפי הניתוח שלי, זה קשור לדיון ההיסטורי על עמדת מגילת העצמאות, בניגוד לכוח בעם. למדתי הרבה היום. כל השיחה על הדין והדיין - האם הכנסת יכולה להיות הדיין במקום בית המשפט? זו סוגיה מעניינת".
3 צפייה בגלריה
אליהו פרידמן (31) כתב אל ג'זירה בישראל
אליהו פרידמן (31) כתב אל ג'זירה בישראל
כתב אל-ג'זירה בישראל: "הרפורמה - אירוע של הימין הקיצוני"
(צילום: גלעד כהן)
3 צפייה בגלריה
מיכאל בוורונגה, כתב 2DF, ערוץ התקשורת הגרמני
מיכאל בוורונגה, כתב 2DF, ערוץ התקשורת הגרמני
"רוצים שישראל תישאר דמוקרטית". כתב ערוץ תקשורת גרמני
(צילום: גלעד כהן)
פרידמן ציין את דברי השופטת ענת ברון "על זכויות הערבים להצביע. זה בטח חשוב לקוראים שלנו. זה דיון שמעניין את הקוראים שלנו. ראיתי בדיון חיבוק בין רוטמן לעו"ד נתי רום מארגון 'חוננו', שנאבק למען עמירם בן אוליאל (רוצח משפחת דוואבשה, ג"מ). אז איזה אינטרסים באמת מייצג חבר הכנסת רוטמן? זו שאלה. זה אירוע של הימין הקיצוני".
מיכאל בוורונגה, כתב ערוץ התקשורת הגרמני 2DF הסביר כי גרמניה היא בת ברית של ישראל ולאנשים בגרמניה חשוב שישראל תישאר דמוקרטית.
בוורונגה הוסיף כי "אחת השופטות שאלה את רוטמן: 'אז הכנסת תחליט שערבים לא יצביעו עוד, או שיהיו בחירות כל 10 שנים. זה אומר שבית המשפט לא יוכל לדון בזה?'. זה היה מדהים ומפחיד בעיניי שאנשים בדמוקרטיה הזאת מדברים על זה. זה היסוד של דמוקרטיה. שופטים כמובן שיכולים לדון בעניין הזה".
לדבריט, "גרמניה היא לא המורה לדמוקרטיה לפי ההיסטוריה - במיוחד לא עבור הישראלים, שסבלו ממנה. אנחנו מבינים שאסור להפר חוקים דמוקרטיים, אבל חשוב לזכור שאנחנו חברים טובים של מדינת ישראל, וחברים דואגים זה לזה. אנחנו רוצים שהחברים שלנו יישארו דמוקרטיים. אנחנו לא רוצים לתת שיעור".
גם שגריר גרמניה בישראל שטפן סייברט הגיע לדיון, ואמר באולם בית המשפט כי "אני חושב שכאן קורה משהו חשוב בדמוקרטיה הישראלית, וגם אנחנו - החברים של ישראל - מסתכלים היום בעניין רב על בג"ץ, ואני רציתי לראות זאת בעצמי".