1 צפייה בגלריה
מכתזית הופעלה בצומת כרכור
מכתזית הופעלה בצומת כרכור
ההפגנה בצומת כרכור
(צילום: שרון צור)
בית משפט השלום בחדרה הורה לשחרר ללא תנאים מגבילים ארבעה מוחים נגד קידום המהפכה המשפטית שנעצרו אתמול (שלישי) בהפגנה בצומת כרכור. "לאור פעולות החקירה הדלות הנדרשות לביצוע שאף אחת מהן אינה ברת שיבוש מצד החשודים איני סבור שיש הצדקה נוספת להמשך מעצרם", קבע השופט אלכס אחטר.
במהלך אירועי "יום השיבוש", שנערכו ביממה החולפת במוקדים רבים במדינה בתגובה להעברת חוק ביטול עילת הסבירות בקריאה ראשונה בכנסת, השתתפו אלפים בהפגנה בצומת כרכור. המוחים חסמו את הצומת, המשטרה הפעילה מכת"זית ועיכבה לחקירה 10 מפגינים. במשטרת זכרון יעקב החליטו לשחרר כבר אתמול שישה מעוכבים ולעצור ארבעה להמשך חקירה.
מכת"זית הופעלה בצומת כרכור
(צילום: אביהו שפירא)

הארבעה, תושבי פרדס חנה, חריש ובנימינה, נחשדו בהפרעה לשוטר במילוי תפקידו ובהשתתפות בהתקהלות אסורה אחרי שהמשטרה הכריזה על הפגנה לא חוקית. בדיון שנערך היום בבית המשפט, טען נציג המשטרה כי הארבעה לא התפנו מהזירה למרות שמפקד משטרת זכרון יעקב הכריז על פיזור המוחים. עוד נטען כי הארבעה הפריעו לסדר הציבורי במקום, התנגדו לפיזור ולמעצר ובכך הפריעו לשוטרים שהיו במקום.
נציג המשטרה ביקש להאריך את מעצרם של ארבעת המוחים בשלושה ימים. הוא ציין כי עוד חשודים עוכבו ושוחררו כבר בתחנת המשטרה. לדבריו, ההבדל בין ארבעת המפגינים לאלה ששוחררו כבר בתחנת המשטרה הוא שהמוחים שהובאו לבית המשפט היו יותר דומיננטיים בשטח.

"ניתן היה לשחררם בתחנת המשטרה"

בהחלטתו קבע השופט אחטר כי לא מצא במה שונה עניינם של הארבעה לעומת השאר. השופט הוסיף כי הוצגו בפניו סרטונים, אך הוא לא מצא במעשי החשודים הפרעה לשוטרים. לדבריו, "מתקבל הרושם כי חשודים אלה נעצרו כי אולי היו בשורה הראשונה של ההפגנות, בכך אין כל פסול ואין בעובדה זו לקבוע כי חלקם שונה מחלקם של אחרים שעוכבו ושוחררו או כאלה שבכלל לא עוכבו לחקירה כלשהי".
השופט קבע עוד בהחלטתו כי "לאור פעולות החקירה הדלות הנדרשות לביצוע שאף אחת מהן אינה ברת שיבוש מצד החשודים, איני סבור שיש הצדקה נוספת להמשך מעצרם. אבהיר כי ניתן היה לשחררם בתחנת המשטרה בתום חקירתם, ומשכך אני מורה בזאת על שחרור החשודים ללא תנאי כלשהו".