יו"ר מפלגת נעם, ח"כ אבי מעוז, התבטא הערב (יום ג') נגד ההנחיות, שפרסם משרד החינוך רגע לפני השבעת ממשלת נתניהו והמפלגות הדתיות, הקובעות כי בתי הספר יגבשו תקנון "המבהיר שאין מקום לאפליה והדרה".
אבי מעוז במליאת הכנסת
(צילום: ערוץ כנסת)

ח"כ מעוז פנה לשרת החינוך, יפעת שאשא-ביטון, שהייתה נוכחת במליאה, ואמר: "גברתי שרת החינוך, איך את רוצה שאקרא לך - גברתי השרה או אדוני השר? מישהו שאל את ההורים אם הם מוכנים שיטרללו את הילדים שלהם על מגדרים שונים ומשונים?" בהמשך דבריו הוא שאל: "לא הפנמתם את תוצאת הבחירות?"
שרת החינוך הגיבה לדברים: "מערכת החינוך חייבת לתת מענה שוויוני, ראוי ומכיל לכלל התלמידים הנמצאים בה. ההנחיות שגיבשנו עם הגורמים המקצועיים מבטאים את הניסיון הנרכש במשך שנים, ומעניקות לכל מוסד חינוכי וצוותי ההוראה שבו כלים ליצירת מרחב בטוח ותחושת מוגנות ושייכות לתלמידות ולתלמידים הלהט״בים, למשפחותיהם, ולכלל השותפים בקהילת בית הספר".
מוקדם יותר הנחיות למתן תחושת מוגנות ומענה מיטיב לילדים ובני נוער להט"בים ולמשפחות הקשת במערכת החינוך. זו הפעם הראשונה שמשרד החינוך קובע הנחיות למתן מענים לתלמידים מקהילת הלהט"ב במערכת החינוך. ההנחיות פורסמו רגע לפני השבעת הממשלה החדשה.
1 צפייה בגלריה
אבי מעוז לפני פגישתו עם נתניהו
אבי מעוז לפני פגישתו עם נתניהו
השרה שאשא-ביטון וח"כ מעוז
(צילום: שאול גולן ,יריב כץ)
ההנחיות גובשו על ידי השירות הפסיכולוגי ייעוצי של משרד החינוך, בשיתוף עם הנהגת ההורים הארצית, ארגוני הקהילה הלהט"בית, גורמים מהאקדמיה ואנשי מקצוע מומחים. משרד החינוך הקצה תקציב בשנים האחרונות לכניסה של ארגוני להט"ב לבתי ספר שהיו מעוניינים בכך וכעת הוסדרו הנהלים.
בסוגיית לשון הפנייה, בתי הספר מונחים לקיים עם התלמידים דיאלוג לגבי רצונותיהם וצרכיהם, ובכלל זאת לברר מהי לשון הפנייה המועדפת עליהם, התואמת את האופן שבו הם תופסים את זהותם המגדרית. "ההנחיות גובשו להבטחת רווחתם הנפשית וחוסנם הרגשי של תלמידים המתמודדים עם תהליכים אישיים, משפחתיים וחברתיים", נמסר ממשרד החינוך.
בהנחיות נכתב בין היתר כי "יש לנסח תקנון בית ספרי השומר ומגן על כל פרט במוסד החינוכי, שמבהיר כי אין מקום להדרה ולאפליה". עוד נכתב כי "יש להקפיד שהצוות החינוכי יוכשר בנושא, ויקבל כלים לפעול באופן מותאם ורגיש שלוקח בחשבון את השלב ההתפתחותי של הילדים, הילדות, בנות ובני הנוער וכמובן את השונות התרבותית והמגזרית".