בכיר אמריקני העריך הלילה (יום א') כי המספר של הכטב"מים ששוגרו לעבר ישראל עומד על בין 400 ל-500. בנוסף הודיעו החות'ים בתימן כי גם הם שיגרו כלי טיס בלתי מאוישים לעבר הדרום. קודם לכן הוערך כי המספר נמוך בהרבה - והוא עומד על יותר מ-100. במקביל, דיווחו כלי תקשורת באיראן כי שוגרו טילים בליסטיים לעבר ישראל. בנוסף, בצה"ל עוקבים אחר אפשרות לשיגור של חימושים נוספים, בהם טילי שיוט - להם לוקח עד כשלוש שעות להגיע.
כטב"מים שתועדו בשמי עיראק

1 צפייה בגלריה
נתניהו וחמינאי
נתניהו וחמינאי
נתניהו וחמינאי
(צילום: AFP, אלכס קולומויסקי, AP)
זמני הגעה של טילים, אם ישוגרו, יהיו שונים וקצרים יותר. צה"ל נערך לתקיפה הזו באופן מלא על אגפי הצבא בתוכנית הגנה סדורה.
הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי נמצא הלילה בבור חיל האוויר עם הפנים קדימה. המעקבים מתבצעים ביחד עם הצבא האמריקני. צה"ל החליט לסגור את המרחב האווירי של ישראל עד מחר בבוקר ואז ייערך דיון הערכת מצב. ייתכנו אזעקות גם משברי יירוטים כבעבר. כלל הגיוסים לצה"ל ממחר במחזור הנוכחי נדחו עד להודעה חדשה. בצבא נערכים לכלל התרחישים המחמירים כולל ירי בליסטי.
במקביל, צה"ל מקיים הערכות מצב לגבי הגעה של חיילים לבסיסים מחשש שיותקפו. עדיין לא נמסר על החלטה בנושא.
גורמים ישראלים אישרו הערב כי מאות כטב"מים, וגם טילי שיוט, שוגרו הערב לעבר ישראל. לכטב"מים לוקח שעות ארוכות לעבור את המרחק הרב (בין שש לתשע שעות) - וייתכן כמובן שחלקם ייורטו לפני הגעתם. בעקבות המתקפה, כנקמה על החיסול בדמשק, הודיע דובר צה"ל על השינוי הדרמטי בהנחיות פיקוד העורף - ובהמשך אישר את הדיווח שהמתקפה כבר יצאה לדרכה. רשות שדות התעופה הודיעה כי החל מהשעה חצות וחצי - המרחב האווירי של ישראל ייסגר.
קבינט המלחמה מתכנס בשעה זה בבסיס הקריה בתל אביב, לשם הגיע ראש הממשלה בנימין נתניהו שנשא משם הצהרה מיוחדת בעקבות המתקפה. בשעה 00:30 צפוי להתכנס גם הקבינט המדיני-ביטחוני. באופן חריג, וכמו בתחילת המלחמה, הקבינט מתכנס בבור בקריה ולא בחדר הדיונים בקמת ראש הממשלה. בישראל מעריכים שהמתקפה האיראנית תתמקד ביעדים צבאיים.
חיל האוויר הירדני הודיע שיירט כל איום שיחדור למרחב האווירי שלו: "אנחנו מוכנים ליירט ולהפיל כל כטב"ם או כלי טיס". במדינה הוכרז על מצב חירום.