תיעוד: נער בן 13 מותקף על ידי חזיר בר ברחוב
בחיפה כבר התרגלו שחזירי הבר בעיר אינם חוששים להתקרב לתושבים ולנסות לחטוף מידיהם שקיות מזון. זה קרה שוב אתמול (שני), הפעם לליאון שטיינפר בן ה-13, שלגמרי במקרה תיעד את המקרה עם הטלפון הנייד שהחזיק בזמן התקיפה. צפו בתיעוד בראש הכתבה.
"אני רוצה שהסרטון הזה יפורסם כדי שאנשים יראו מה קורה בעיר שלנו חיפה", אמר ל-ynet ליאון, תלמיד כיתה ח' בבית הספר אליאנס. "אנחנו הולכים ברחוב וחזירי בר הולכים סביבנו. צילמתי את הסרטון הזה בטעות, אפילו לא שמתי לב שאני מצלם וגיליתי את זה רק אחרי שחזרתי הביתה".
3 צפייה בגלריה
ליאון שטיינפר
ליאון שטיינפר
"מפחד לצאת מהבית". ליאון שטיינפר
3 צפייה בגלריה
חזירי בר. ארכיון
חזירי בר. ארכיון
חזירי בר. ארכיון
(צילום: דוברות עיריית חיפה)
ליאון סיפר כי לאחר שסיים את לימודיו אתמול בשעה שלוש וחצי בצהריים, הלך לערוך קניות בסופרמרקט ואז התקדם לכיוון ביתו. "הלכתי הביתה עם שקית המצרכים, וברחוב חביבה רייך בשכונת רמות רמז, מרחק קצר מהבית שלי, ראיתי חזירים שעמדו בצד השני של הכביש", סיפר. "רציתי לצלם אותם כדי להראות לחברים שלי. הם היו די רחוקים ממני, אבל אז הגיע אליי חזיר מאחור ורצה לקחת ממני את השקית עם האוכל".
"ניסיתי לברוח. הוא נשך לי את התיק של בית הספר ומשך אותו, ואת שקית האוכל הוא קרע. אחרי שנשך לי את התיק ניסיתי לברוח, ואז כשהסתכלתי לאחור הוא הצליח לנגוח עם הראש שלו בבטן שלי. את זה לא רואים בסרטון כי הטלפון היה ביד שלי".
3 צפייה בגלריה
שלט חזירי בר בחיפה
שלט חזירי בר בחיפה
"חייבים למצוא פתרון". שלט המזהיר מחזירי בר בחיפה
(צילום: אלעד גרשגורן)
תיעוד: חזיר בר נכנס לגן שעשועים בחיפה, לפני שבועיים
(צילום: עלמה טל)

לדברי ליאון, בשלב המנוסה שלו איש לא בא לעזרתו, אך לאחר שנפל אנשים ניגשו אליו. "פחדתי שהחזיר ינשך אותי. יש לי שריטות ברגליים וכאבי בטן כי הוא נכנס בי עם הראש שלו", סיפר. כשהגיע הביתה גילה ליאון כי המפגש שלו עם חזיר הבר תועד כי המצלמה בטלפון שלו המשיכה לפעול, אחרי שהפעיל אותה לפני התקיפה כדי לצלם את החזירים. "למרות שלא התכוונתי, הסרטון הזה חשוב כדי שאנשים יידעו מה קורה בחיפה".
"אני אוהב בעלי חיים, זו הפעם הראשונה שתקף אותי חזיר", הוסיף ליאון. "הם מסתובבים חופשי וכל ילד יכול להיפגע. לי קרה נס, אבל לילד אחר אולי זה לא יקרה. לפני זה לא פחדתי מהם, אבל עכשיו אני מפחד לצאת מהבית".
אמו של ליאון, ילנה, סיפרה כי לא הייתה בבית כשבנה שלח לה את הסרטון. "נדהמתי. מצד אחד אנחנו כבר רגילים שהחזירים מסתובבים ברחובות, אבל כשאתה רואה חזיר תוקף את הילד שלך, זה קשה", סיפרה. "החזיר רצה את המצרכים, ליאון פחד ונפל. כולנו אוהבים בעלי חיים, אבל חייבים למצוא פתרון. זה הגיע למצב בלתי אפשרי שהם מסתובבים בינינו ברחובות".'