יואב גלנט מדבר בכנס הקריפטו, היום
(צילום: ניקול לסקבי, משרד הביטחון)

מערכת הביטחון סיכלה תשתית טרור של חיזבאללה ויחידת "כוח קודס" של משמרות המהפכה האיראניות שפעלה להלבנת כספים באמצעות מטבעות דיגיטליים. במסגרת פעולת הסיכול, הוחרמנו מיליוני דולרים שיועדו לארגוני הטרור הממומנים על ידי איראן - והועברו לקופת מדינת ישראל. כך חשף היום (שלישי) שר הביטחון יואב גלנט בכנס הקריפטו השלישי של המטה ללוחמה כלכלית בטרור במשרד הביטחון.
לפי שר הביטחון, הוא אישר לפני כמה שבועות לחלט את הכספים שהולבנו באמצעות המטבעות הדיגיטליים. "מדינת ישראל מתמודדת מאז הקמתה עם איומים ביטחוניים מורכבים. עם השנים והתמורות הטכנולוגיות, האיומים משתנים ומשתכללים. לצד הלחימה הקבועה והבלתי מתפשרת בטרור נוספה זירת לחימה חדשה - מאבק במשאבים שמאחורי הטרור, ובמילים פשוטות - מאבק בכספי הטרור. זו משימה לא פשוטה, שהופכת מורכבת יותר כאשר מדובר במטבעות הדיגיטליים", אמר גלנט.
2 צפייה בגלריה
שר הביטחון, יואב גלנט, נאם בכנס הקריפטו השלישי של המטה ללוחמה כלכלית בטרור במשרד הביטחון
שר הביטחון, יואב גלנט, נאם בכנס הקריפטו השלישי של המטה ללוחמה כלכלית בטרור במשרד הביטחון
"מדובר באירוע ראשון בסדר גודל כזה". גלנט מדבר בכנס הקריפטו היום
(צילום: ניקול לסקבי, משרד הביטחון)
"מדובר באירוע ראשון בסדר גודל כזה", ציין שר הביטחון. "מאז תחילת השנה, ביצעו אנשי חיזבאללה, כוח קודס וגורמים סוריים, שימוש במטבעות דיגיטליים כדי לקבל כספים מגורמים שלישיים, בעיקר חלפנים. מולם בוצעו עסקאות לא חוקיות, ששימשו את ארגוני הטרור לפעילותם השוטפת".
הוא הוסיף כי "מי שמממן טרור, או מקיים קשר פיננסי עם פעילי טרור חייב לדעת שהוא מטרה בדומה למי שמכווין טרור ומשלח אותו". לדבריו, "בחודשים האחרונים פיתחנו במטה הלאומי ללוחמה כלכלית בטרור במשרד הביטחון, בשיתוף פעולה עם גורמי המודיעין והאכיפה (מוסד, אמ״ן, משטרת ישראל וגופים נוספים), יכולות חדשות אשר הביאו הישגים משמעותיים ביותר גם בחזית לחימה זו".
2 צפייה בגלריה
עלי חמינאי, מנהיגה העליון של איראן
עלי חמינאי, מנהיגה העליון של איראן
המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי. מדי שנה מתקצבת איראן את חיזבאללה בכ-750 מיליון דולר
(צילום: AFP)
מדי שנה מתקצבת איראן את חיזבאללה בכ-750 מיליון דולר, ופעילי הארגון הפכו בשנה האחרונה, בה המשבר הכלכלי בלבנון החריף, לעשירים. בעוד עובד לבנוני, אם יש לו משרה, משתכר בממוצע ב-50 דולר בחודש, שכרו של פעיל בצבא הטרור השיעי מגיע לכ-500 דולרים.
לפני כחצי שנה, מסמך סודי של חברת ביטוח הספנות "לוידס" חשף עסקים בלתי חוקיים נוספים של איראן למימון חיזבאללה. כך דיווחה רשת "איראן אינטרנשיונל" המזוהה עם האופוזיציה האיראנית וממומנת על ידי סעודיה. לפי הרשת, שפועלת מלונדון, המסמך חשף רשת של מסחר בזהב הפועלת בדרום אמריקה. מטילי זהב שמגיעים מוונצואלה מועברים לאיראן, ובטורקיה הם מומרים לכסף המשמש למימון חיזבאללה ומשמרות המהפכה.