5 צפייה בגלריה
המתלוננות נגד איל גולן
המתלוננות נגד איל גולן
המתלוננות נגד איל גולן
( צילום: מוטי קמחי )
אייל גולן פרסם אחר הצהריים (יום שלישי) הצהרה מצולמת נגד המתלוננות נגדו, שלעימות עמן נכנס דרך השער האחורי של משרדי היחידה המרכזית של משטרת מחוז תל אביב. "הגעתי היום לעימות עם ט' ו-נ'. זה היה אירוע שחיכיתי לו זמן רב", אמר. בהמשך כינסו השתיים מסיבת עיתונאים שבה כינו את גולן "אפס", טענו שדחף אותן להשתמש בסמים והוסיפו: "הוא חושב שאבא שלו קורבן, אבל אבא שלו אנס אותנו". לטענתן, במהלך העימות היום לראשונה גולן "לא קיבל הנחת סלב - ונחקר כמו חשוד אמיתי".
לאחר העימות, ט' ו-נ' התחבקו ותמכו האחת בשנייה, לפני שמסרו הצהרות. ט' אמרה: "בדיוק לפני שנה הגשנו תלונות נגד חברים במנגנון הניצול המיני של אייל גולן. היום הוא סוף סוף הגיע להתמודד עם מה שהוא עשה לי. הוא העביר אותי מיד ליד כאילו אני צעצוע, דחף לי סמים כדי שאסתום את הפה, שאמשיך להיות שפחה". ט' הוסיפה: "הדבר שהכי הפתיע אותי בעימות הוא כי גולן חושב שאביו, שאנס אותנו, הוא קורבן בפרשה. הוא אמר שאביו 'ישב בכלא סתם'". אביו של גולן, דני ביטון, הורשע במסגרת הפרשה וריצה עונש מאסר.
נ' הוסיפה כי "היום הסתכלתי לגולן בעיניים ולא האמנתי שהאפס הזה מצליח לנהל מנגנון כזה של הפחדה ושל הסתה. הפחדן הזה, שבמקום להכנס מהדלת הראשית שלח כפיל כדי לבלבל את הצלמים. הוא העתק של אבא שלו, רק הרבה יותר מסוכן. גולן הוא שקרן עלוב שהתמוטט בחקירה".
5 צפייה בגלריה
המתלוננות בכניסה לתנת המשטרה
המתלוננות בכניסה לתנת המשטרה
המתלוננות בכניסה לתחנת המשטרה
5 צפייה בגלריה
עו"ד מתלוננות נגד איל גולן
עו"ד מתלוננות נגד איל גולן
עורכות הדין של המתלוננות: גליה שמילוביץ, אושרת קירמה ולאה פורשטט מילר
(צילום: מוטי קמחי)
עורכות הדין של ט' ו-נ', גליה שמילוביץ, אושרת קירמה ולאה פורשטט מילר, אמרו לאחר העימות כי כולן חשו הקלה בתומו. עורכות הדין מסרו כי "יצאנו משם מחוזקות מאוד לאחר שט' ונ' עמדו מולו. הוא לא מי שניצח בעימות". עוד שיבחו את התנהלות המשטרה: "יש מקום לאופטימיות, ט' ו-נ' זוכות ליחס מכבד. הן לא חוות השפלה או ביזוי בשום צורה ברגעים קשים. גם כשהן בוכות אנחנו רואות איך החוקרים מבינים שזה חלק מהכאב. החקירה הזאת צריכה לשמש כמודל לחקירות עתידיות".
גולן טען בהצהרתו כי "אחרי תביעה אזרחית חסרת בסיס שהן הגישו נגדי, הן הבינו שאין שום יסוד לטענות שלהן. מדובר בשלל גרסאות שהשתנו עם השנים, כשכל גרסה סותרת את הגרסה האחרת. ולכן הן הגישו תלונה למשטרה, מתוך מחשבה שאני אבהל ואסחט למלא את הדרישות הכספיות שלהן".
גולן הודה למעריציו על תמיכתם, ואז תקף: "ברור שאם הייתי משלם כסף שום דבר מהתלונות והתביעות לא היה קיים. אבל לא הסכמתי לכך משום שאני יודע שלא נפל רבב במעשיי".
לדברי גולן, "אנחנו כולנו תומכים ותומכות בכל מי שחוותה או חווה פגיעה מינית. זה חמור ביותר. אבל אנחנו לא יכולים להשלים עם נסיון לקחת את הערכים המקודשים של המאבק בהטרדות מיניות ולאפשר לזה להיות כלי בידיים של מי שמפיצים שקרים בוטים, כשהאמת והעובדות מתארות סיפור אחר לגמרי. אני שמח שהייתה לי ההזדמנות להבהיר אחת ולתמיד את העובדות - בעימות שהתקיים היום. מודה לכם מעומק לבי על התמיכה וסומך על גורמי אכיפת החוק שיעשו את מלאכתם בלי להתייחס לרעשי רקע. ובעזרת השם שנפגש תמיד רק בשמחות ונמשיך ליצור ולתרום לתרבות הישראלית היקרה לליבנו".
(צילום: ניצן דרור, משי בן עמי)

5 צפייה בגלריה
הפגנה נגד אייל גולן
הפגנה נגד אייל גולן
הפגנה התמיכה במתלוננות
(צילום: מוטי קמחי)
5 צפייה בגלריה
הפגנת תמיכה באייל גולן
הפגנת תמיכה באייל גולן
הפגנת תמיכה באייל גולן
(צילום: מוטי קמחי)
גולן נכנס לתחנת המשטרה דרך כניסה אחורית במקום דרך השער הראשי, שם נמצאו מפגינות רבות שבאו לתמוך במתלוננות, לצד קבוצה של תומכיו. במקביל, מקורבי הזמר שלחו חבר של גולן שדומה לו לכניסה לתחנה.
שתי המתלוננות, ט' ו-נ', אמרו בטרם העימות כי הפעם באו מוכנות היטב מבחינה נפשית לחקירה, לאחר שב-2013 הגיעו מפוחדות וללא כל תמיכה מול חוקרי המשטרה, שלא הפסיקו להטיח בהן אזהרות מפני תלונות שווא. במהלך העימות, לפי החוק לנפגעי עבירה, ליווה את השתיים אדם נוסף שתפקידו לתמוך בהן מבחינה נפשית. "הזמן שלנו בפרשה הגיע", אמרה אחת מהמתלוננות.
מרים שלר, מנכ"לית מרכז סיוע לנפגעות תקיפה מינית בתל אביב, מסרה כי הברחתו של גולן דרך כניסה אחורית "זה עוד סימפטום ליחס המועדף שמקבל גולן על ידי המשטרה, ששוב נותנת לו יחס VIP, בעוד שהמתלוננות בחרו לצעוד בגאווה דרך השביל שהמשטרה סידרה בין שתי קבוצות המפגינים". לצד שלר עמדו מפגינים שתמכו במתלוננות וצעקו ״אתן לא לבד. בושה לאייל גולן".
הצהרתו של אייל גולן

בחודש אוגוסט האחרון, נערך עימות בין נ' לבין כדורגלן לשעבר שמקורב לגולן ומעולם לא נחקר בפרשה. בתום העימות, שארך כשלוש שעות, אמרה נ' בצאתה כי "אני מרגישה עכשיו הקלה ושלמה לשבת מול מי שפגע בי".
לפני כשנה הודיעו שתי הצעירות כי "החלטנו להחזיר מלחמה על השם הטוב שלנו ולחדש את התלונה". השתיים העידו מחדש בפרשה ובעקבות עדותן המחודשת הורתה הפרקליטות לבצע השלמות חקירה, שבמהלכן נחקרו מקורבים נוספים לזמר. במסגרת התלונה המחודשת התלוננו הצעירות נגד 10 אנשים ששמם עלה בחקירה, אך מעולם לא נחקרו עד לתחילת השלמות החקירה. בעקבות תלונתן האחרונה, גולן נחקר באזהרה בחשד שהורה להן לקיים יחסי מין עם חבריו, ונחקרו חשדות שלא נבדקו כלל בחקירת הפרשה המקורית.
לפי המתלוננות ועורכות דינן אושרת קירמה וגליה שמילוביץ', גולן ניצל את רצונן להיות בקרבתו ואת חולשתן, מעמדן החברתי הנמוך והמצב המשפחתי והכלכלי שבו היו. הן טוענות כי הזמר אפשר להן להתקרב למעגל הקרוב אליו, ואז הורה להן לקיים יחסי מין עם חבריו. לדברי אחת המתלוננות, גולן אמר לה באחד המפגשים "תעשי לחבר שלי מה שעשית לי". בנוסף, השתיים טוענות כי יש בידיהן מידע המעלה חשד שאחד ממקורביו של גולן מחזיק בסרטון המתעד אותן בזמן אחד המפגשים עם הזמר וחבריו ב-2013.
במהלך החקירה ב-2013 הכחיש גולן את כל הטענות של שתי המתלוננות ולמעשה מאז הוא לא נסוג מעמדתו. לפי גרסתו, הכול נעשה בהסכמתן. הוא חזר על גרסה זו גם כאשר נחקר תחת אזהרה במהלך החקירה הנוכחית.
פורסם לראשונה: 16:40, 15.11.22