רס"ב במיל' מרדכי חיים אמויאל (42) מלוד, רס"ם במיל' שמואל הררי (35) מצפת, רס"ר במיל' שלמה אביעד ניימן (31) ממצפה יריחו ורס"ל במיל' שובאל בן-נתן (22) מרחלים נהרגו אתמול (יום רביעי) בהיתקלות עם מחבלים בדרום לבנון. בנוסף, רס"ל גיא בן-הרוש (23), מפקד בפלגת תקיפה ביחידת עוקץ, נהרג היום בגזרה המזרחית של דרום לבנון.
בתקרית שבה נהרגו ארבעת הלוחמים, לוחמי גדוד 222 בחטיבת המילואים כרמלי, נפצעו שישה לוחמים - מהם שלושה במצב קשה. בתקרית שבה נהרג בן-הרוש, נפצע באורח קשה לוחם מילואים בגוד 7155. בנוסף, היום נפצע באורח קשה בלבנון קצין בגדוד 75 מפגיעת נ"ט; לוחם מילואים נוסף בגדוד 7155 נפצע בהיתקלות עם מחבלים; ולוחם מילואים בגדס"ר 6226 נפצע מרסיסים בצפון. כלל הנפגעים פונו באופן מוסק ורכוב לבתי החולים, ומשפחותיהם עודכנו. מאז 30 בספטמבר, אז החלה הפעולה הקרקעית, נהרגו 22 לוחמים בשטח לבנון.
הרמטכ"ל בג'באליה
(צילום: דובר צה"ל)

3 צפייה בגלריה
רס"ל גיא בן-הרוש ז"ל, שובאל בן נתן ז"ל, מרדכי אמויאל ז"ל , אביעד ניימן ז"ל
רס"ל גיא בן-הרוש ז"ל, שובאל בן נתן ז"ל, מרדכי אמויאל ז"ל , אביעד ניימן ז"ל
מימין לשמאל: גיא, שובאל, אביעד, מרדכי ושמואל
(צילום: דובר צה"ל)
התקרית שבה נהרגו ארבעת לוחמי המילואים מחטיבה 2 התרחשה כאשר הכוח התקרב לכפר שיעי בגזרה המערבית של דרום לבנון, שאותו החטיבה נערכה לכבוש ולטהר מנוכחות כוח רדואן של חיזבאללה. סביב השעה 18:50 הגיחה חוליית מחבלים מפיר נסתר במה שצה"ל מכנה "שטח סבוך מבוצר" (שס"מ) - מקום שבו צבא הטרור ניצל את השיחים העבותים, העצים הצפופים והמנהרות הטבעיות כדי לבנות תשתיות לחימה נגד ישראל.
השטח אמנם הותקף מהאוויר לפני כניסת הכוחות הרגליים, אך המחבלים בכל זאת הצליחו למצוא בו מחסה מתחת לאדמה. כשהם זיהו את הלוחמים נעים רגלית בשיחים, הם השליכו לעברם כמה רימוני רסס שהתפוצצו ופגעו בהם.
הכוח השיב בהשלכת רימונים ובירי לעבר המחבלים והפיר שבו שהו. בשעות שלאחר התקרית נמשכה הפעילות של אוגדה 146 שאחראית על גזרת הלחימה, ומטרתה הייתה בין השאר גם לסגור מעגל על המחבלים ולוודא שחוסלו. במקביל, הומטרה על המרחב אש כבדה מהאוויר ומארטילריה.
דובר צה"ל, תת-אלוף דניאל הגרי, התייחס הערב בהצהרתו לקרב שבו נפלו הלוחמים, ואמר במענה לשאלת ynet כי "הם לא הופתעו. יש לחימה, ואנחנו עם היד על העליונה בקרבות האלה. יש לנו גם נפגעים, ואנחנו משלמים מחיר כבד. יש לא מעט מחבלי רדואן שנכנעו, ויותר מ-1,500 פעילי חיזבאללה שחיסלנו עד כה. אנחנו עוברים בכל הכפרים בצורה שיטתית ויסודית כדי שנוכל להגיד לתושבי הצפון שניקינו את השטח הזה. נמשיך לעשות את זה במקביל לפעולות שלנו של חיסול המפקדים בביירות".

"לא יודעת איך ממשיכים"

שלמה אביעד ניימן בן ה-31 הותיר אחריו את רעייתו שיר וארבעה ילדים: חגי (12), צוריה (9), כרמי (8), רפאל (4), וכן הורים ו-12 אחים. שיר פרסמה תמונה שלו מחובק עם אחד מילדיו, וכתבה: "היום לפני שנה יצאה למלחמה הזאת, והיום בכאב שאין לו סוף אנחנו נפרדים ממך. לא יכולה להאמין שאני כותבת את זה. בערב חג שמיני עצרת, אביעד שלי נהרג בקרב בדרום לבנון. זכיתי לחיות לצידך במשך 13 שנים מאושרות. בבקשה תיתן לי כוח כי אני לא יודעת איך ממשיכים". השר איתמר בן גביר הגדיר את הוריו אלי ונעמה "שותפיי לדרך", וציין כי אחיו איתיאל הוא מנכ"ל עוצמה יהודית - ואחותו שיראל עובדת במשרד.
3 צפייה בגלריה
הפוסט של שיר, אלמנתו של אביעד ניימן ז"ל
הפוסט של שיר, אלמנתו של אביעד ניימן ז"ל
הפוסט של שיר
שובאל בן נתן (22) הותיר אחריו הורים ושישה אחים ואחיות. אביו, רב דודו בן נתן הוא ראש ישיבת פרי הארץ ברחלים שבשומרון ואמו שלומית היא מלוות ישובים באגף ישובים ומתנ"ס במועצה האזורית שומרון. ראש המועצה יוסי דגן מסר כי ""שובאל נלחם כדי להתגייס ולהגן על המדינה במלחמה הקשה הזו. הוא בן למשפחה שורשית בשומרון, מלח הארץ שאבד לנו. זכיתי להכיר את שובאל והייתי גאה בו, במסירות שלו למען ארץ ישראל, בשקט ובאמת שלו. הוא הנופל רביעי תוך פחות משבועיים בשומרון. הלב נקרע על האבידה הקשה הזו למשפחת השומרון כולה; אולם אנחנו לא נישבר".
מרדכי אמויאל (42) הותיר אחריו את אשתו רינה ושישה ילדים. הוא היה חבר בקהילת "אוהל משה" בנווה זית בלוד. ראש העיר, יאיר רביבו, מסר כי "אנו מבטיחים להמשיך ולהילחם על הארץ הזו. הערב, נצא בלב שבור אך עם גאווה יהודית להקפות השניות, יהיה מאופק אך חובתנו לשמוח לכבודה של תורה שקבעה 'כִּי אֶת כָּל הָאָרֶץ אֲשֶׁר אַתָּה רֹאֶה לְךָ אֶתְּנֶנָּה וּלְזַרְעֲךָ עַד עוֹלָם'. מבקש מכל מארגני ההקפות להקדיש הקפה אחת מתוך ה-7 שתהיה הקפה שקטה ללא שירים וריקודים, ובה נזכור את מרדכי וחבריו הנופלים, שמאפשרים לנו ב"ה לחיות פה את חיינו".
שמואל הררי (35) הותיר אחריו אישה ושלושה ילדים. רעייתו שוהה כעת בירושלים אצל הוריה, והוריו קיבלו את ההודעה בעודם לא בארץ. לאחרונה, בעת חופשה מהמילואים, הוא ביקש להתנדב בחירום במחלקת ההנדסה העירונית בצפת, שם מתגוררת משפחתו כבר שנתיים.
רס"ל גיא בן-הרוש (23) היה תושב פרדס חנה-כרכור. הוא הותיר אחריו זוג הורים, אח ואחות. מהמועצה נמסר כי "המושבה כולה מרכינה ראש ומשתתפת באבלה הכבד מנשוא של המשפחה".

36 פצועים פונו במהלך החג

מבית החולים רמב"ם בחיפה נמסר כי במהלך החג פונו אליו שבעה נפגעים מזירות הלחימה, בדרגות פציעה שונות. "הנפגעים פונו במסוקים למנחת רמב"ם, עברו עברו בדיקות דימות מתקדמות וחלקם הועברו בהמשך לחדר ניתוח". בנוסף, 29 פצועים נוספים פונו לבית החולים זיו בצפת, אחד מהם במצב קשה - והיתר סבלו מפציעות שונות כתוצאה משאיפת עשן, פגיעות רסיסים, הדף וחבלות גוף, ומצבם הוגדר קל-בינוני. למעט חמישה מהם שעדיין בתהליך בדיקות במיון - כולם שוחררו.
3 צפייה בגלריה
הרמטכ״ל, רב-אלוף הרצי הלוי ערך סיור במרחב ג׳באלייה ברצועת עזה וקיים הערכת מצב עם מפקד פיקוד הדרום אלוף ירון פינקלמן
הרמטכ״ל, רב-אלוף הרצי הלוי ערך סיור במרחב ג׳באלייה ברצועת עזה וקיים הערכת מצב עם מפקד פיקוד הדרום אלוף ירון פינקלמן
"אפשר להגיע לסוף חד". הרמטכ"ל בג'באליה
(צילום: דובר צה"ל )
מנגד, משרד הבריאות הלבנוני דיווח על 19 הרוגים ו-118 פצועים בתקיפות צה"ל ב-24 השעות האחרונות - נתון שככל הנראה לא כולל את מחבלי חיזבאללה שנהרגים בקרבות בדרום לבנון. בנוסף, לפי ועדת החירום הממשלתית הלבנונית, 346,529 סורים ו-153,282 לבנונים חצו מהמדינה לשטח סוריה החל מ-23 בספטמבר.
היום בשעה 20:50 צפוי דובר צה"ל למסור הצהרה לתקשורת. בינתיים, הרמטכ"ל, רב-אלוף הרצי הלוי, התייחס היום ברצועת עזה להישגים האחרונים בלחימה ואמר: "יש אפשרות להגיע לסוף חד בצפון. גמרנו את שרשרת הפיקוד הבכירה של חיזבאללה בצורה מאוד ייסודית. חיסול סינוואר לא היה מתוכנן, הכוחות לא ידעו במי הם יורים, אבל זה לא היה אקראי ולא מקרי - אלא תוצאה של שיטה, של לחץ על רפיח. זו התוצאה של הכרעת חטיבת רפיח, של פיקוד שהתעקש לפרוס שם יותר סד"כ במשך החגים, ולצאת יותר קדימה ולהחזיק שטח. זה מקצוע, לא מקרה".
הוא אמר כי נחישות והתמדה הם המפתח, והדגיש: "אנחנו יותר טובים, גם כי אנחנו יותר צודקים, וגם כי אנחנו יותר חזקים. ועוד הישג, ג'אבליה נופלת, מחנה הפליטים בג'אבליה נופל. זה עוד קריסה תודעתית, וגם פיזית. ואם אנחנו הורגים את מח״ט צפון הרצועה זה עוד קריסה. אני לא יודע מה נפגוש מחר, אבל הלחץ הזה מקרב אותנו להישגים".