2 צפייה בגלריה
דטרויט מישיגן ארצות הברית מצעד גאווה ניאו נאצים גזענות היטלר צלב קרס קהילה ה גאה להט"ב הומו לסבי
דטרויט מישיגן ארצות הברית מצעד גאווה ניאו נאצים גזענות היטלר צלב קרס קהילה ה גאה להט"ב הומו לסבי
צעדת ניאו נאצים בארה"ב
(צילום: רויטרס)
ישראל העבירה לאחרונה מידע מודיעיני נגד ארגוני ימין קיצוני וארגונים אנטישמיים ברחבי העולם לארגון ה-FATF, גוף בין-ממשלתי שהוקם על-ידי מדינות ה-G7, לקראת דו"ח שפרסם על מימון ארגוני טרור.
הארגון החל לעסוק בנושא בעקבות העלייה במתקפות הימין הקיצוני בשנים האחרונות, בהן גם מצד קבוצות ניאו-נאציות, והצורך להעלות את המודעות לתופעה ולמימונה. בנוסף, טרור הימין הקיצוני אינו מוגדר בקלות ומתקיים בסביבה משתנה. הוא מורכב מיחידים ומקבוצות הדוגלות באידיאולוגיות שונות, שמונעות בעיקרן משנאה וגזענות כלפי מיעוטים, זרים, אסלאמופוביה או אנטישמיות.
2 צפייה בגלריה
גרמניה פלאואן הפגנת ימין קיצוני ניאו נאצים 1 ב מאי יום השואה
גרמניה פלאואן הפגנת ימין קיצוני ניאו נאצים 1 ב מאי יום השואה
פעילי ימין קיצוני בגרמניה
(צילום: gettyimages)
כ-30 מדינות תרמו לחיבור הדו"ח, לפיו מרבית המתקפות שיצאו לפועל בשנים האחרונות מומנו על-ידי "זאבים בודדים", חלקן על-ידי ארגונים קטנים ובינוניים ותנועות בינלאומיות של ימין קיצוני. רק מדינות בודדות הכריזו על המממנים כארגוני או פעילי טרור, מאחר שבכל מדינה החוק מגדיר את האחריות בצורה אחרת.
הדו"ח הדגיש את האתגרים שבסיכול המימון לקבוצות הימין הקיצוני, שיכולות לגייס כסף מפעילות עבריינית, אך רוב הכנסותיהן מגיעות דווקא מפעילויות חוקיות, בהן תרומות, דמי חברות ופעילות מסחרית. לפי הארגון, אותן קבוצות מעבירות את הכסף באופן מתוחכם לפעילים.
אמיר אוחנה עם שלומית ווגמןשלומית ווגמן-רטנרצילום: מוטי קמחי
בשנים האחרונות, עם עליית הטרור מצד גורמי ימין קיצוני, ה-FATF פועל מול מדינות ברחבי העולם כדי לעודד אותן להבין יותר במימון טרור ממניעים אתניים או גזעניים במסגרת עבודתן על הערכת הסיכונים הלאומיים, ופועל מול המגזר הציבורי והפרטי, וכן ארגונים בינלאומיים, לפיתוח עבודה משותפת על זיהוי איומים ומאבק במימון טרור.
ד"ר שלומית ווגמן-רטנר, ראש הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור שעמדה גם בראש המשלחת הישראלית ל-FATF, אמרה: "אני מברכת על פרסום הדו"ח בנושא מימון טרור ממניעים אתניים או גזעניים על ידי ארגון ה-FATF, במאמץ להעלות את המודעות העולמית להתגברות המתקפות האנטישמיות והגזעניות ברחבי העולם, ובמטרה לסכל גם את המתקפות עצמן".