בשנתו הרביעית והאחרונה בתפקיד, הרמטכ"ל אביב כוכבי מתפנה לטפל בנושאים החשובים שהוזנחו בשגרת היומיום של החיילים - מזון והסעות - שנמצאו בתחתית סדרי העדיפויות של צה"ל.
התחומים הללו חונים באגף הלוגיסטיקה, והמשימה הוטלה על ראש האגף הנכנס האלוף מישל ינקו, ובשלב זה - לאחר שאושרו התוכניות - יצא הצבא לדרך ותחילת השינוי ניכרת בשטח. ההגעה ליעדים תיקח עוד זמן, אבל הכיוון שמתסמן הוא חיובי. בתחום הרפואה השינוי עדיין לא מורגש, והשירות שהחיילים מקבלים אינו מספק.
בתחום המזון, התוכנית הנרחבת שגובשה כוללת הקמת מינהל מזון מיוחד, שיפוץ של 130 חדרי אוכל והקמת 80 "טרקליני לוחמים" בתוך המוצבים, שבהם יוכלו החיילים ליהנות ממוצרים 24/7. במסגרת הזו הוכנסו נגדים למוצבים, כדי לשפר את רמת המזון והשירות. תקציב המזון יגדל ב-25%, מה שיוביל להגדלת היקף המנות וגיוון הארוחות.
בטרקלינים ללוחמים יהיו מוצרי מזון חלביים להכנה מהירה, בין היתר יוגורטים, מעדנים, וופל בלגי, ג'חנון, פיצה אישית, פירות וירקות, טחינה, קורנפלקס, מרק אישי, חטיפי אנרגיה ועוד. כמו כן, יהיה אבזור אחיד ותומך לכל טרקלין הכולל מקררים, מצנם, טוסטר, בר מים ומיקרוגל. כל טרקלין יהיה ממוזג, ומחוץ לו יוצבו פרגולה וריהוט לשהייה נוחה.
בצבא מתכננים כאמור גם לשדרג 130 חדרי אוכל - 79 מתוכם עד פסח הקרוב, ו-51 נוספים יעברו שיפוץ נרחב עד יוני 2022. השיפוץ יתמקד בשיפור נראות חדר האוכל, בדגש על תשתיות המבנה ורכש ריהוט נוח ומזמין.
כמו כן, כוח האדם יתוגבר, וההכשרות שיעברו הטבחים בצה"ל ישופרו. בצה"ל מתכננים לגייס 28 נגדי תזונה נוספים, כך שיוצב איש קבע בכל מוצב, ולשפר את תנאי עובדי המטבח. כל מנהל מטבח יקבל רכב שכור, כדי לרתום לעבודה בעלי מקצוע מתחום התזונה ולהעניק להם תשתית ראויה למימוש התפקיד. בנוסף, ייפתחו הכשרות חדשות בתחום הבישול והקונדיטוריה, בשיתוף מוסדות אזרחיים.
במסגרת התוכנית מנהל המזון יקבע סטנדרטים ותו תקן אחיד להסעדה בצה"ל, תוך קיום ביקורות ביחידות השונות. בנוסף, תיפתח מערכת לניטור שביעות רצון המשרתים, תלונות עדכניות וכן DATA לתגבור והזמנת פריטי מזון מבוקשים, בהתאם לרצון הסועדים.
ועדיין, לצה"ל יש בעיה עם חברות הסעדה חיצוניות - במיוחד בבסיס ההכשרות הגדול ביותר, עיר הבה"דים שבדרום הארץ. החיילים בבסיס מתלוננים כבר שנים על איכות המזון, ונאלצים לממן מכיסם אוכל ברכישה בשקם. סגן הרמטכ"ל, האלוף הרצי הלוי, וראש אגל הלוגיסטיקה, מישל ינקו, ניסו לפעול מול החברה המפעילה - ונתקלו בקשיים משפטיים בגלל חוזים בעייתיים שנחתמו מולה. כעת מצהירים בצה"ל כי אם החברה לא תשפר את רמת המזון והשירות עד ל-1 ביוני, יופסק חוזה ההתקשרות מולה. עם זאת, לא ברור אם מאחורי ההצהרות הללו גם יש כיסוי.
מלבד המזון, נושא נוסף הוא ההגעה לבסיס: נוסעי התחבורה הציבורית בוודאי הרגישו כי בחודשיים האחרונים נעלמו התורים הארוכים של חיילים בתחנות המרכזיות, שבמשך שנים נאבקו על מקום באוטובוס. הסיבה לכך היא תוכנית "נסיעה טובה" שהשיק מרכז ההובלה ויצאה לדרך בדצמבר האחרון, שמספקת מענה לחיילים באמצעות היסעים מיוחדים - מהיחידה לנקודה הקרובה לבית החייל ובחזרה. המערכת שמכונה "שאט"ל" היא סוג של באבא לחיילים, ולאור הצלחה תישאר כפתרון ארוך-טווח. היא עתידה להיטמע בכלל יחידות הקצה ובסיסי ההכשרה.
במסגרת הפרויקט הוקמו 14 חניונים מרכזיים בנקודות נגישות, עוקפי תחנות מרכזיות, שבהן יש עמדות ריענון עם כיבוד ושתייה. בנוסף, נקבעו 130 נקודות איסוף ברחבי הארץ, שבהן יעברו 800 אוטובוסים בכל יום ראשון מאותם חניונים.
נכון לעכשיו, לפי נתוני הצבא נרשמה ירידה של 24% במספר החיילים שנוסעים ברכבות בימי ראשון וחמישי - וכ-12% באוטובוסים. היעד הוא צמצום נוסף.